کد خبر: ۱۳۸۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۱ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
هفتاد و هشتمین بسته ویژه خبری؛

روایت جنجالی مسئول تیم حفاظت مسعود رجوی از تلاش منافقین برای جذب آیت الله منتظری، شجریان و مهندس بازرگان/مریم رجوی قبل ازدواج حامله بود / نامه وزیر معزول صمت به روحانی؛ علت برکناری افشا شد/ صداوسیما به خاطر «پایتخت۶» تذکر گرفت

رصد‌خانه خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند : توضیحات ظریف درباره تبادل زندانیان ایران و آمریکا / نامه وزیر معزول صمت به روحانی؛ علت برکناری افشا شد / عزل حقوقدانان شورای نگهبان از سوی مجلس امکان‌پذیر می‌شود و ... رصد‌خانه امروز را تشکیل می‌دهند.
 تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه را می‌بینید.
 
عزل حقوقدانان شورای نگهبان از سوی مجلس امکان‌پذیر می‌شود

نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) و در جریان بررسی جزییات طرح اصلاح قانون آیین نامه داخلی مجلس به پیشنهاد محمدجواد فتحی رای دادند که براساس آن حقوقدانان شورای نگهبان مشمول ماده ۲۴ آیین نامه داخلی مجلس و تبصره‌های آن می‌شوند. بر این اساس اعتراض نمایندگان به عملکرد اعضای حقوقدان شورای نگهبان با تقاضای کتبی ۲۵ نفر یا به درخواست کمیسیون آیین نامه داخلی صورت می‌گیرد و پس از تشکیل هیئت رسیدگی به اعتراض از سوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی موضوع رسیدگی می‌شود و در صورتی که اکثریت اعضای هیئت رای بر عدم صلاحیت فرد مورد اعتراض دادند عضویت وی تعلیق خواهد شد. سپس گزارش در جلسه غیرعلنی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در جلسه علنی مجلس به رای گذاشته خواهد شد و در صورت رای مجلس به رد صلاحیت فرد، وی مستعفی شناخته خواهد شد. در جریان بررسی این پیشنهاد برخی نمایندگان عنوان کردند که در حال حاضر مجلس امکان نظارت بر عملکرد اعضای حقوقدان شورای نگهبان و امکان عزل آن‌ها را ندارد که با تصویب این پیشنهاد این امکان فراهم شد. /ایسنا

سفیر ایران در کاراکاس ارسال طلا از ونزوئلا به ایران را تکذیب کرد

حجت‌الله سلطانی سفیر کشورمان در کاراکاس در گفتگو با شبکه کونتراپونتو در پی شیوع ویروس کرونا در کشور ونزوئلا گفت: همکاری دولت ایران با ملت ونزوئلا در موقعیت بحران تقویت شده است. سلطانی در این باره اظهار کرد: اکنون روابط ما به ویژه از نظر همکاری تجاری قوی‌تر از همیشه است. ما در اینجا هستیم که تا جایی که می‌توانیم با مردم ونزوئلا همکاری کنیم. ما از [کشور‌هایی که]تحت تحریم بیگانگان هستند، حمایت می‌کنیم. او در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا متخصصان فنی ایرانی در پالایشگاه‌های ونزوئلا حضور دارند، بیان کرد: من حضور متخصصان فنی ایران در پالایشگاه‌های ونزوئلا را تکذیب می‌کنم. کارشناسان فنی ما در این کشور حضور ندارند؛ اکنون هیچ نیازی به آن وجود ندارد چراکه کارشناسان فنی در زمینه نفت به تعداد کافی در ونزوئلا وجود دارد. اگر در آینده نزدیک همکاری فنی ما لازم باشد، ما آماده‌ایم که کمک کنیم. سلطانی همچنین درباره این که آیا ایران به ونزوئلا بنزین فرستاده است، توضیح داد: تا به امروز، از ایران بنزین به ونزوئلا انتقال داده نشده است. دولت دو کشور مذاکراتی در زمینه همکاری‌های تجاری دارند، اما تا به امروز سوخت ایران به ونزوئلا نرسیده است. سفیر کشورمان در کاراکاس با رد ادعای برخی رسانه‌های غربی مبنی انتقال طلا از ونزوئلا به ایران گفت: ارسال مقدار عنوان شده ۹ تن طلا توسط دولت ایران را تکذیب می‌کنم. این یک شایعه بی‌اساس و محصول دام‌های رسانه‌ای بوده و کاملا نادرست است. /ایسنا

 انتقادات تند و کنایه آمیز قاضی‌پور از حقوقدان شورای نگهبان

قاضی‌پور گفت: حقوقدانان شورای نگهبان در صداوسیما به ما می‌گوید فاسد، اما صداوسیما به ما ظلم کرد و اجازه نمی‌دهند از خودمان دفاع کنیم.نادر قاضی پور نماینده ارومیه در جریان بررسی اصلاح آئین نامه داخلی مجلس درباره نحوه معرفی حقوقدانان شورای نگهبان، گفت: من با معرفی برخی حقوقدان‌ها مخالف هستم و این را بار‌ها گفته‌ام و دو باره نیز از رئیس قوه قضائیه می‌خواهیم حقوقدانانی معرفی کنند که خوب و ماهر معرفی می‌کنند و به ویژه از ایشان می‌خواهیم حقوقدانانی از دانشگاه‌های ایران و نه فارغ التحصیلان خارج به خصوص انگلیس روباه پیر را معرفی کنند.او با بیان اینکه این را می‌گویم که به گوش ابراهیم رئیسی برسد، ادامه داد: ما در مجلس آینده نیستیم، اما نمایندگان به حقوقدانانی رای بدهند که اصل بی طرفی را در بررسی صلاحیت نمایندگان رعایت کنند.نماینده ارومیه گفت: هرچند ما شش نفر از آن‌ها را ما انتخاب کردیم و ما آن‌ها را اصلح می‌دانستیم هرچند یکی از آن‌ها در صدا و سیما ۹۰ درصد نمایندگان را فاسد اعلام کرد اگر ما فاسد هستیم او از ما فاسدتر است چرا که ما او را انتخاب کردیم صدا و سیما به ما ظلم کرد و اجازه دفاع به ما نداد.او گفت: من از رئیس قوه قضائیه می‌خواهم حقوقدانانی معرفی کند که ولایتمدار باشند و افرادی باشند که در زمان هشت سال دفاع مقدس در جبهه مشغول بودند و نه در انگلستان مشغول درس خواندن.
 
دفاع تمام قد ذوالنور از عملکرد رحمانی‌فضلی در حوادث آبان ۹۸
 
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در حوادث آبان سال ۹۸ وزارت کشور و شخص وزیر به صورت شبانه روزی تمام تلاش خود را مصروف داشتند که حادثه‌ای رخ ندهد و اگر حادثه‌ای روی داد کمترین هزینه را داشته باشد.مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی علنی امروز- دوشنبه- در تذکر با اشاره به اظهارات اخیر علی مطهری درباره حوادث آبان، اظهار داشت: اخیراً برادر عزیزم آقای دکتر مطهری اظهار کرد که وزیر کشور عامل کشتار حوادث بنزینی سال ۹۸ بود که جا دارد از موضع کمیسیون امنیت ملی و عضو شورای امنیت کشور که از نزدیک شاهد اتفاقات بودند، توضیحاتی ارائه کنم.وی افزود: در زمان این حوادث شاهد تلاش‌های وزیر کشور بودم، این مطلب واقعیت ندارد و انصافاً دستگاه‌های ذی ربط از جمله وزارت کشور و شخص وزیر به صورت شبانه‌روزی تمام تلاش خود را مصروف داشتند که حادثه‌ای رخ ندهد و اگر حادثه‌ای روی داد کمترین هزینه را داشته باشد.
 
نامه وزیر معزول صمت به روحانی؛ علت برکناری افشا شد

وزیر برکنار شده صمت در نامه‌ای به رئیس جمهور از تهدید واعظی در صورت رای نیاوردن طرح تشکیل وزارت بازرگانی خبر داد! متن نامه رضا رحمانی وزیر عزل شده صنعت خطاب به رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
باسلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، حتمأ مستحضرید در تاریخ ۱۷/ ۲ / ۱۳۹۹ جناب آقای واعظی با اینجانب تماس و تهدید کردند در صورت رأی نیاوردن طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس شورای اسلامی شما برکنار خواهید شد و لازم است در این فرصت با لابی، نمایندگان خصوصا نمایندگان آذری زبان را قانع و برای این طرح رأی بگیرید بنده هم عرض کردم مجلس که زیر نظر بنده نیست و بنده مشکلی با موضوع ندارم.
امروز ۲۲/ ۲ /۱۳۹۶ که اینجانب در جلسه توسعه صادرات دفتر معاون اول محترم حضور داشتم مجددأ جناب آقای واعظی تماس گرفتند و اعلام نمودند استعفاء بدهم.
به استحضار میرسانم اینجانب حجت شرعی برای استعفاء نمی‌بینم و کماکان مثل ۱۹ماه و سالیان گذشته با تمام توان آماده خدمتگزاری بوده و بویژه در شرایط سخت کشور و تجربیات گرانبهایی که اندوخته ام کماکان آماده فداکاری و خدمتگزاری شبانه روزی به مردم عزیزمان هستم از اینکه در دوره حدود ۱۹ ماهه مسئولیت اینجانب علیرغم برنامه ریزی‌های دشمنان نظام و انقلاب برای تعطیلی تولید کشور به مدد الهی و تلاش شبانه روزی همکاران صدیقم نسبت به حفظ، افزایش و رونق تولید و تأمین کالای اساسی و مایحتاج عمومی کشور به ویژه عبور از تحریم‌ها و حوادث مختلف و علی الخصوص بحران کرونا که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است به خود می‌بالم و در تعجب هستم که چرا علیرغم حصول نتایج درخشان و قابل افتخار می‌بایست اینگونه بنا به انگیزه‌های سیاسی تحت فشار قرار گیرم.
در هر حال هر تصمیمی بگیرید برای اینجانب محترم است و کماکان خود را خدمتگزار کوچک و عاشق ملت بزرگ ایران و سرباز ولایت میدانم.

رضا رحمانی
 
پاسخ دفتر رییس جمهور به نامه وزیر سابق صمت: کسی از رحمانی نخواست استعفا بدهد

روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور به نامه منتشره از سوی وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت پاسخ داد.
 روابط عمومی دفتر رییس‌جمهوری دوشنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای در واکنش به نامه وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت خطاب به ملت شریف ایران نوشت:  پیرو انتشار نامه‌ای از سوی جناب آقای رحمانی، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت و طرح برخی ادعاهای خلاف واقع در خصوص رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور که به منظور گمراه‌سازی و تشویش اذهان عمومی بیان شده، نکات ذیل را به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند.  
در این اطلاعیه تاکید شده است: به هیچ وجه از جناب آقای رحمانی خواسته نشده از لایحه دولت حمایت کنند، بلکه تاکید شده از فعالیت‌ها و رایزنی‌های فشرده سه نفر از نزدیکان‌شان-که در صورت لزوم نام آنها اعلام خواهد شد- در مجلس و رسانه‌ها علیه لایحه دولت، ممانعت به عمل آورند؛ همچنین از طرف رئیس‌جمهور به ایشان گوشزد شد که تداوم این روند تخلف است و قطعا با این تخلف برخورد خواهد شد.  
 در ادامه اطلاعیه آمده است: امروز نیز بر خلاف آنچه ادعا شده، از ایشان خواسته نشده استعفا دهند، بلکه تصمیم رئیس‌جمهور برای جایگزینی به ایشان اطلاع‌رسانی و از وی درباره نحوه اعلام این خبر استمزاج شد که در خواست ملاقات حضوری داشتند  و نهایتا نامه مذکور را منتشر کردند.  
در پایان لازم به ذکر است که دلایل تصمیم رئیس‌جمهور به تغییر در وزارت صنعت، معدن و تجارت نه فقط منحصر به تلاش وزیر سابق برای رد لایحه دولت در مجلس، که مربوط به موارد متعدد دیگری نیز بود که افکار عمومی، فعالان اقتصادی، صاحبان کسب و کار و تجارت به خوبی از آن آگاهند.ضمنا  این تصمیم اگرچه به دلیل برآورده نشدن انتظارات رئیس‌جمهور اتخاذ شده اما نافی تلاشهای مجموعه همکاران وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در طی ماههای گذشته در مقابله با تحریم‌ها و همیاری در مبارزه با کرونا نیست و دولت قدردان این تلاش‌هاست. 

 روایت توئیتری علیرضا معزی از انتظارات رئیس جمهور از وزارت صمت

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری در توئیتی به انتظارات رئیس جمهور از وزارت صمت اشاره کرد.  رئیس جمهور ساعتی پیش وزیر صنعت را برکنار و با صدور حکمی، مهندس حسین مدرس خیابانی را به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد .
علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری در توئیتی با اشاره به حکم رئیس جمهور نوشت: انتظارات رئیس جمهور از وزارت صمت که در حکم امروز سرپرست جدید، مجددا مورد تاکید قرار گرفت؛
1-توجه ویژه به جهش تولید در شرایط تحریم.
2-افزایش هماهنگی درون سازمانی و تعامل موثر برون سازمانی.
3-بهره گیری از ظرفیت و آرای صاحبنظران در مدیریت بازار و تامین کالاهای اساسی.

تکذیب یک ویدئو در خصوص سانحه ناوچه ارتش

روابط عمومی نیروی دریایی ارتش با صدور اطلاعیه‌ای انتصاب ویدئویی در خصوص شلیک موشک و سانحه یگان شناور کنارک را تکذیب کرد. در اطلاعیه روابط عمومی نیروی دریایی ارتش آمده است:
«روابط عمومی نیروی دریایی ارتش فیلم منتشر شده در فضای مجازی در خصوص شلیک موشک و سانحه یگان شناور کنارک را بطور قطع تکذیب می‌کند.»
از ساعات ابتدایی دوشنبه ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که در آن سازندگان ویدئو با به تصویر کشاندن سکوی پرتاب کننده یک شناور و لحظه‌ی انهدام شناوری دیگر، مدعی شدند که سکوی پرتاب کننده متعلق به ناو جماران و شناوری که مورد انهدام قرار میگیرد، شناور کنارک است.
عصر روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش در آب‌های جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد و تعدادی از دریادلان نیروی دریایی به فیض شهادت نائل آمدند.بر اساس اعلام نیروی دریایی ارتش، تعداد شهدای این حادثه ۱۹ تن بوده و تعداد مجروحان نیز ۱۵ نفر است که در وضعیت مناسبی به سر می‌برند.شناور حادثه‌دیده کنارک طی عملیاتی برای بررسی‌های فنی به محل اسکله دریایی منطقه منتقل شده است.

 صداوسیما به خاطر «پایتخت۶» تذکر گرفت

فارس نوشت: عضو شورای نظارت بر صداوسیما گفت:‌ رسانه ملی به خاطر انتقادات و ایراداتی که به فیلم‌نامه و همچنین دیالوگ‌های سریال «پایتخت ۶» وارد شده بود به رسانه ملی تذکر داد تا در سریال‌های بعدی از تکرار آن جلوگیری شود. سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز شورای نظارت بر صداوسیما گفت: شورای نظارت بر صداوسیما در نشست امروز خود برنامه‌های پخش شده در ایام نوروز را مورد بررسی و رسیدگی قرار داد و گزارش خود را به سازمان صداوسیما ارسال کرد.
وی افزود: در جریان این بررسی انتقاداتی به برنامه‌های صداوسیما وارد دانسته شد که از جمله آن ایرادات این بود که در برنامه‌ عید نوروز به جای دعوت از قهرمانان حوزه سلامت و کادر زحمتکش درمان دعوت از سلبریتی‌ها در برنامه‌ها غلبه داشت و به خاطر همین موضوع به سازمان صداوسیما تذکر داده شد.

 روایت جنجالی مسئول تیم حفاظت مسعود رجوی از تلاش منافقین برای جذب آیت الله منتظری، شجریان و مهندس بازرگان/مریم رجوی قبل ازدواج حامله بود

«سازمان مجاهدین خلق»، امروز برای همه تقریبا نامی آشناست که واژگانی چون جنایت، ترور، وطن‌فروشی را در ذهن مردم تداعی می‌کند اما هنوز ناگفته‌های بسیاری در مورد سازمان یا همان فرقه رجوی وجود دارد.
 به نقل از پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی مسعود خدابنده از اعضای جداشده سازمان در گفت‌وگویی بخشی از خاطرات و یادمانده‌های خود را روایت کرده است. او که با نام مستعار «رسول» در سازمان حضور داشت، عضو شورای ملی مقاومت، مسئول مستقیم تیم حفاظت استقرار و تردد مسعود و مریم رجوی و فرمانده ارتش آزادیبخش بود. ناگفته‌های وی از پشت پرده این سازمان، ارتباط منافقین با سیا و موساد و سرویس‌های اطلاعاتی سعودی بسیار بدیع است.
مسعود خدابنده درباره رفتار سازمان با اعضای آزادشده از زندان گفت: سازمان اساسا زندانی آزادشده را قبول ندارد. "زندانی آزادشده"، طبعا تمام بافته‌های سازمان درمورد زندان‌های ایران را پنبه کرده است. دلیل عدم اعتمادش به زندانی آزاد شده این است که قرار نیست زندانی آزاد شود. قرار نبود اصلا زندانی شود. قرار است که سیانور بخورد، شهید شود، برود در «بانک خون» آقا و خانم رجوی. در قوانین سازمان رجوی، زندانی شدن و بعد هم آزاد شدن عین نقض دستور است.
خدابنده اضافه کرد:‌ از نظر مرکزیت سازمان، چشم و گوش کسی که زندان رفته باشد بازتر از آن است که بشود به او اعتماد کرد. به اعتقاد سازمان، نفر زندان رفته و نفر عملیات رفته دیگر "در خانه" جایی ندارد و باید در فاصله استفاده شود تا "شهید" شود و در لیست واردش کنیم.
در بخش دیگری از این گفت‌وگو خدابنده به تبیین کارکردهای امروز سازمان برای غربی‌ها و به ویژه فعالیت‌های مجازی آن‌ها می‌پردازد و معتقد است: سازمان نظامی-تروریستی صدام و مسعود به سازمان امنیتی-تبلیغاتی ترکی الفیصل و مریم تبدیل شده است. کسانی هم که دیروز با سلاح می‌رفتند در خیابان‌های شهرهای ایران بقال و بزاز ترور می‌کردند یا بمب در سطل زباله می‌گذاشتند امروز در سنین کهولت پشت کامپیوتر می‌نشینند و از صبح تا شب کلیک می‌کنند.
این عضو جداشده سازمان افزود: یکی از این شگردها که اخیرا لو رفته حساب‌های مجازی "حشمت علوی"، از توییتر و فیسبوک گرفته تا مقاله‌نویسی برای شبکه العربیه عربستان سعودی و نشریات اسرائیلی است. برخی مطبوعات غربی و تعدادی از خبرنگاران تحقیقی شواهد و مدارکش را بیرون داده‌اند که همه آن‌ها سر نخ را عملا در همین کمپ مجاهدین در آلبانی یافته‌اند.
جالب است که هم رئیس‌جمهور امریکا و هم وزیر خارجه امریکا بارها با اشاره به نوشته‌های این فرد (که اصلا وجود خارجی ندارد) مدعی دلیل و مدرک علیه ایران شده‌اند. مثلا شبکه دو سه هزار نفره حساب‌های توییتری سازمان توییتی از حشمت علوی را پخش می‌کند که مثلا پنج هزار نفر در ایران الان توی خیابان کشته شدند. مایک پمپئو می‌آید کنفرانس مطبوعاتی می‌گذارد که "اخبار نشان می‌دهد که حکومت ایران همین الان پنج هزار نفر را کشت و صدایش را در نمی‌آورد"!

مسعود خدابنده گفت: اسم مستعار "حشمت علوی" در حال حاضر در غرب هم آنقدر لو رفته که گاهی به عنوان شوخی یا گاهی به عنوان ناسزا در جنگ و جدل‌های آنلاین استفاده می‌شود.
مسعود خدابنده با اشاره افرادی که منافقین برای جذب آن‌ها به سازمان تلاش می‌کردند گفت: سازمان مجاهدین خلق اغلب سراغ کسانی می‌رفت که احتمال همراهی آنها با سازمان وجود داشت. مثلا آقای منتظری، آقای بنی‌صدر و... یادم هست سازمان مجاهدین خلق مدتی به دنبال شجریان بود تا او را جذب کند که بالاخره به زبان آمد و علنی علیه‌شان حرف زد که بگذارند و بروند. باز یادم هست که مدتی به دنبال خدابیامرز مهندس بازرگان بودند. یکبار هم که او برای معالجه از ایران خارج شده بود که به شدت دنبالش بودند که به ما بپیوند و برنگرد و ... یادم هست جمله معروف مهدی بازرگان را که گفته بود به رجوی بگویید: «من هم زنم را دوست دارم و هم خانه ام.» (اشاره به ازدواج رجوی با همسر سابق ابریشمچی و اشاره به انقلاب ایدئولوژیک درونی سازمان و ایضا قرار گرفتن در کنار دشمنان کشور.)
خدابنده در پاسخ به سوالی درباره تقیدات و پایبندی‌های مذهبی و دینی در سازمان به موارد قابل تأملی اشاره کرد: می‌دانید که مسعود رجوی و مریم عضدانلو هیچ وقت بصورت رسمی ازدواج نکردند. طلاق مریم عضدانلو از مهدی ابریشمچی هم رسمی و شرعی نبود. البته باز من بخاطر کارم (حفاظت) بخاطر دارم که مریم قبل از ازدواج با مسعود از وی حامله بود و برخی هم فهمیده بودند. انتقال مریم به بیمارستان برای کورتاژ توسط برادرِ مسعود رجوی (صالح رجوی) انجام شد و من هم حفاظت را به عهده داشتم.
خدابنده اظهار کرد: اعتقادی جز به رهبری مسعود و مریم رجوی در فرقه رجوی حرام و حتی قابل تنبیه است. اسلامِ مجاهدین خلق با اسلام‌های دیگر کاملا مجزاست. در اسلام رجوی دزدی از مادر به نفع رهبری ثواب دارد. قتل برادر بخاطر منافع سازمان واجب عینی است. قدم زدن در پارک اگر در جهت منافع مریم رجوی نباشد گناه کبیره است و ...  در این دستگاه "شعائر" معنی‌اش عوض می‌شود. نماز و روزه شعائر نیست. شعائر می‌شود: "دفاع از منافع رهبریِ سازمان".

 عربستان سعودی چهارم خرداد را عید فطر اعلام کرد

ایسنا نوشت: عربستان سعودی چهارم خرداد ماه را به عنوان اولین روز عید فطر اعلام کرد.
هیات اوقاف و شئونات اسلامی عربستان سعودی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یکشنبه چهارم خردادماه اولین روز عید فطر در عربستان سعودی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است.
براساس این اطلاعیه، نماز عید فطر در عربستان سعودی رأس ساعت هفت صبح به وقت محلی در مساجد این کشور اقامه خواهد شد.

توضیحات ظریف درباره تبادل زندانیان ایران و آمریکا

وزیر خارجه درباره تبادل زندانیان ایران و آمریکا توضیحاتی ارائه کرد. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در حاشیه جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع خبرنگاران و در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اظهارات اخیر سخنگوی دولت درباره تبادل زندانیان ایران و آمریکا بدون هیچ پیش‌شرطی گفت: آقای ربیعی امروز توضیحات خود را درباره تبادل زندانیان مطرح کردند، بنده مهر سال ۹۷ بر اساس تصمیمی که گرفته شد در نیویورک اعلام کردم جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تمامی زندانیان ایرانی که در آمریکا و یا در سایر کشور‌ها با فشار آمریکا زندانی هستند با تمام زندانیان آمریکایی مبادله شوند این صحبت و مذاکره‌ای بوده است که ما درباره مبادله زندانیان داشته ایم.او ادامه داد: از آن زمان آمریکایی‌ها تاکنون به آن پاسخ نداده اند، بنابراین صحبت‌های آقای ربیعی در ادامه همین صحبت هاست.وزیر امور خارجه تصریح کرد: خواستار آزادی تمام کسانی که در ایران دستگیر و تمام کسانی که به درخواست آمریکا در کشور‌های مختلف به دلایل غیر منطقی مانند عبور از تحریم‌های غیر قانونی آیلات متحده دستگیر و زندانی شده اند، هستیم. وزیر امور خارجه با بیان اینکه آقای «سیروس عسکری» از اتهامات واهی آمریکا تبرئه شده‌اند، تصریح کرد: وزارت خارجه ایران به شدت پیگیر فراهم کردن شرایط بازگشت او به کشور است. ظریف با بیان اینکه آقای عسکری در حال حاضر آزاد هستند، اما مشکل اقامتی دارند، تأکید کرد: درصورت اطمینان از منفی شدن تست کرونای آقای عسکری، وی با اولین پرواز به ایران بازمی‌گردد.

برچسب ها: بسته ، مطهری ، علی مطهری
نظرات بینندگان