کد خبر: ۱۳۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

محموله برنج قاچاق ميلياردي به مقصد نرسيد/ کشف زمين خواري 4 ميلياردي در فراشبند/ دستگيري 47 نفر از محكومين فراري در شيراز/ افزایش 23 درصدی کشفیات مواد مخدر در فسا

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
محموله برنج قاچاق ميلياردي به مقصد نرسيد/کشف زمين خواري 4 ميلياردي در فراشبند/دستگيري 47 نفر از محكومين فراري در شيراز/افزایش 23 درصدی کشفیات مواد مخدر در فسا
كشف کالای قاچاق میلیاردی در ممسنی
فرمانده انتظامی استان از کشف 18 هزار و 800 کیلوگرم مغز تخمه آفتابگردان قاچاق به ارزش 18 میلیارد و 800 میلیون ریال در شهرستان ممسنی خبر داد. 
سردار "رهام بخش حبیبی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، ماموران انتظامی شهرستان ممسنی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور "ممسنی-رستم" به یک دستگاه کامیون مظنون شده و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این کامیون، 18 هزار و 800 کیلوگرم مغز تخمه آفتابگردان قاچاق کشف و در این رابطه یک متهم دستگیر شد.
فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: ارزش این محموله قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان، 18 میلیارد و 800 میلیون ریال برآورد شده است.

محموله برنج قاچاق ميلياردي به مقصد نرسيد
جانشین فرمانده انتظامى استان از توقيف محموله 28 تنی برنج قاچاق به ارزش 5 میلیارد ريال در شهرستان خرم بید خبر داد. 
سرهنگ "یوسف ملک زاده" در گفت‌ و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،گفت: مأموران انتظامي شهرستان خرم بید در اجراي طرح مبارزه با كالاي قاچاق اقدام به كنترل خودروهاي عبوري در محورهای مواصلاتی كردند.
وي ادامه داد: در اين راستا ماموران پس از آنكه به یک دستگاه تريلر کشنده مظنون شدند، خودرو را متوقف و در بازرسي از آن 28 تن برنج قاچاق كشف كردند.
جانشین فرمانده انتظامى استان فارس با اشاره به دستگيري یک متهم و معرفی وی به مرجع قضائي،گفت: ارزش اين محموله برنج قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، 5 میلیارد ریال برآورد شده است.
سرهنگ ملک زاده تصريح كرد: ماموران انتظامي استان فارس در راستاي طرح مبارزه با كالاي قاچاق تدابير لازم را اتخاذ و در برابر قاچاقچيان كالا و مخلان عرصه اقتصادي با جديت ايستادگي مي كنند.

کشف زمين خواري 4 ميلياردي در فراشبند
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامي استان از كشف يك فقره زمين خواري به ارزش 4 ميليارد ريال در شهرستان "فراشبند" خبر داد. 
سرهنگ "احمد رضا استوار" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پي کسب خبري مبني بر تخريب و تصرف بخشي از اراضي ملي در یکی از مناطق شهرستان فراشبند، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت.
وي افزود: در بررسي هاي انجام گرفته توسط مأموران انتظامی و ماموران يگان حفاظت اداره كل منابع طبيعي شهرستان فراشبند، مشخص شد 12 هکتار از اراضي و منابع طبیعی آن منطقه به صورت غير قانوني تصرف شده است.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان فارس با اشاره به دستگیری 8 متهم در این خصوص، بیان کرد: با هماهنگی مقام قضایی، اراضی مذکور رفع تصرف و در اختیار سازمان متولی قرار گرفت.
سرهنگ "استوار" با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش زمين‌هاي رفع تصرف شده را 4 میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: پلیس براساس وظایف قانونی خود با افرادی که اراضی ملی و منابع طبیعی کشور را متصرف می شوند، برخورد می کند.

کشف موتورسیکلت مسروقه در کازرون
فرمانده انتظامي کازرون از کشف يک دستگاه موتورسیکلت مسروقه در اين شهرستان خبر داد. 
سرهنگ "محمدعبادي نژاد" درگفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس ، گفت : ماموران انتظامی بخش "خشت" اين شهرستان از خبری مبنی بر وجود یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه در حوزه استحفاظی مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، محل نگهداری موتورسیکلت مسروقه شناسایی و مأموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: در بازدید مأموران انتظامی از آن مکان، یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه که سابقه سرقت از استان بوشهر را داشت، کشف و به مقر انتظامی انتقال داده شد.
سرهنگ عبادی نژاد افزود: تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم این پرونده ادامه دارد.

دستگیری سارقان تجهیزات مخابراتی با 15 فقره سرقت در فیروزآباد
فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از شناسایی و دستگیری 2 سارق تجهیزات مخابراتی و اعتراف آن ها به 15 فقره سرقت خبر داد. 
سرهنگ "مهدی جوکار" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت تجهیزات مخابراتی در سطح شهرستان فیروزآباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پليس قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با انجام كارهاي اطلاعاتي و تلاش شبانه روزي، موفق به شناسایی و دستگيري 2 سارق تجهیزات مخابراتی شدند كه در بازرسی از محل اختفای آنان تعدادی ترانس برق و لوازم مخابراتی كشف شد.
سرهنگ جوکار با اشاره به اينكه در بازجویی های به عمل آمده متهمان به 15 فقره سرقت تجهیزات مخابراتی اعتراف کردند، به شهروندان توصیه كرد: مغازه ها و محل کار خود را با حفاظ و قفل مناسب ایمن و در صورت امکان از نگهبان استفاده کنند.

دستگيري 47 نفر از محكومين فراري در شيراز
فرمانده انتظامي شيراز از دستگيري 47 نفر از محكومين فراري و تحت تعقيب طي 24 ساعت گذشته در اين شهرستان خبر داد. 
سرهنگ "فرج شجاعي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي اجراي حكم قضائي مبني بر دستگيري محكومين متواري و تحت تعقيب، به جهت حساسيت موضوع و ممانعت از قانون گريزي هنجار شكنان اجتماعي، اين ماموريت به صورت ويژه در دستور كار اين فرماندهي قرار گرفت.
وي ادامه داد: ماموران پليس اين شهرستان با انجام يک سري کارهاي اطلاعاتي و پليسي موفق به شناسايي مخفيگاه اين افراد در نقاط مختلف شهر شيراز شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بيان اينكه در 24 ساعت گذشته مأموران انتظامي با هماهنگي دستگاه قضائي طي چند عمليات غافلگيرانه، تعداد 47 نفر از محكومين متواري و تحت تعقيب را دستگير كردند، گفت: متهمان براي رسيدگي و ادامه سير مراحل قانوني، روانه دادسرا شدند.

کشف 85 کیلو حشیش در فسا
فرمانده انتظامی شهرستان فسا از توقیف یک پراید و کشف 85 کیلوگرم حشیش خبر داد. 
سرهنگ "فرج رستمی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان فسا هنگام گشت زنی در یکی از محله ها، به یک خودرو پراید مظنون و آن را متوقف کردند.
وی گفت: در بازرسی از این خودرو، 85 کیلو حشیش کشف و در این راستا یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و تحویل مقام قضائی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان فسا تصریح کرد: برخورد با سوداگران مرگ و مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

کشف موتورسیکلت قاچاق در داراب
فرمانده انتظامي شهرستان داراب از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق و غیر مجاز خبر داد. 
سرهنگ "علیرضا نوشاد" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی شهرستان داراب در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی یک دستگاه موتورسیکلت را که راکب آن با انجام حرکات نمایشی و خطرناک موجب مزاحمت برای شهروندان شده بود را توقیف کردند.
وی افزود: در بررسی های لازم مشخص شد این موتورسیکلت به صورت قاچاق و بدون مدارک قانونی در سطح شهر تردد می کرده است که به همین دلیل به پارکینگ انتقال داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده را 600 میلیون ریال برآورد کرده اند، گفت : طرح برخورد با قاچاقچیان متخلف و دارندگان موتورسیکلت های غیر مجاز به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

کشف 80 کیلو تریاک در بازرسی از خودرو تندر
در بازرسی مأموران انتظامی شهرستان زرین دشت از یک خودرو تندر، 80 کیلو و 500 گرم تریاک کشف شد. 
فرمانده انتظامی شهرستان زرین دشت در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان زرین دشت هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی، به یک خودرو تندر مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ "محمد بردبار"  افزود: در بازرسی از این خودرو، 80 کیلو و 500 گرم تریاک کشف و در این خصوص یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شد.

اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در لارستان
فرمانده انتظامي لارستان از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و توقیف 20 موتورسیکلت متخلف در این شهرستان خبرداد. 
سرهنگ "داود امجدی" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در راستاي برخورد با مخلان نظم و امنيت در جامعه، طرح ارتقا امنيت اجتماعي با هدف پيشگيري از رفتارهاي نابهنجار و افزايش آرامش و امنيت عمومي در سطح شهرستان لارستان اجرایی شد.
وي ادامه داد: در نتیجه اجراي اين طرح، 20 دستگاه موتورسيکلت به علت تخلف راكبان آنها ازجمله نداشتن گواهينامه، کلاه ايمني، مدارک و...توقیف و به پارکینگ انتقال داده شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با تقدير از تعامل و همراهي مردم در اجراي طرح هاي انتظامي، خاطر نشان كرد: هدف پليس از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي افزايش امنيت، آسايش و آرامش شهروندان است و موفقيت پليس در اجراي این طرح های انتظامی حاصل همكاري صميمانه مردم می باشد.

کشف 300 هزار نخ سیگار قاچاق در خنج
فرمانده انتظامی شهرستان خنج از کشف 300 هزار نخ سیگار قاچاق خبر داد . 
سرهنگ "کرامت الله کریمی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت زنی در سطح شهر به یک خودرو  پژو 405 مظنون و دستور ایست دادند که راننده خودرو بدون توجه اقدام به فرار کرد.
وی ادامه داد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، خودرو متوقف و در بازرسی از آن 300 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان خنج با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان مربوطه، ارزش کالای مکشوفه 800 میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر شد.
 
افزایش 23 درصدی کشفیات مواد مخدر در فسا
فرمانده انتظامی فسا از کشف 241 کیلو و 502 گرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل، 23 درصد افزایش داشته است. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "فرج رستمی" در تشریح این خبر گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان با همکاری سایر یگان های انتظامی ضمن اشراف اطلاعاتی، برخورد با قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است.
وی افزود: ماموران انتظامی از ابتدای سال جاری تا کنون طی چند عملیات جداگانه در قالب طرح های برخورد با خرده فروشان و کنترل محورهای مواصلاتی، مقدار 241 کیلو و 502 گرم انواع مواد مخدر کشف کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، با افزایش 23 درصدی روبرو بوده است.
این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری 57 متهم اعم از قاچاقچی، خرده فروش و معتاد متجاهر، ادامه داد: در این رابطه 15 دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیف شده اند.
سرهنگ رستمی با تقدیر از همراهی و تعامل شهروندان با خادمان خود در نیروی انتظامی، خاطر نشان کرد: طرح های انتظامی مشابه با هدف ارتقاء احساس امنیت و نا امن سازی محیط برای سوداگران مرگ با تمام توان ادامه خواهد داشت.

اجراي طرح پاكسازي نقاط آلوده در فراشبند
فرمانده انتظامي فراشبند از اجراي طرح برخورد با فروشندگان مواد مخدر در اين شهرستان خبر داد. 
سرهنگ "كرامت اله برومندي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، با اعلام اين خبر گفت : ماموران انتظامي بخش "دهرم" شهرستان فراشبند طرح پاكسازي نقاط آلوده و برخورد با فروشندگان مواد مخدر را در دستور کار خود قرار دادند.
وی ادامه داد: در این راستا مأموران انتظامی فردی را که اقدام به فروش مواد مخدر مي كرد، شناسايي و وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.
سرهنگ برومندی افزود: در بازرسی از مخفیگاه این فرد، 640 گرم ترياك، 247گرم هروئين،300گرم حشيش و 48 گرم شيشه كشف و متهم با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

دستگيري 4 سارق و كشف 11 فقره سرقت در جهرم
فرمانده انتظامي شهرستان جهرم از دستگيري 4 سارق و كشف 11 فقره انواع سرقت خبر داد. 
سرهنگ "افشين حيدري" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در اجراي طرح مبارزه با سرقت، ماموران انتظامي شهرستان جهرم با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی، مخفیگاه 4 سارق را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه آن ها را دستگیر کردند.
وی تصریح کرد: این سارقان در تحقیقات تکمیلی پلیس، به 11 فقره انواع سرقت در سطح شهرستان اعتراف و با تشکیل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان جهرم گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك، مراتب را از طریق تلفن 110 در اختیار پلیس قرار دهند.

پیام فرمانده انتظامی استان فارس به مناسبت رحلت امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد
فرمانده انتظامی استان با صدور پیامی سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) را تسلیت و قیام 15 خرداد سال 42 را حماسه ای بزرگ و باشکوه عنوان کرد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن پیام سردار "رهام بخش حبیبی" آمده است:
خرداد، ماه اشک و آه است در وداع مردی که با آمدنش شب های تاریک ما را به صبح دل انگیز تبدیل کرد. او مرد صحنه های آتش و خون، پاکمردی از ديار عدالت و ایمان و آزاد مردی بی مانند در جهان معاصر بود که آزاد مردان عالم از شمیم نفس های گرمش، به زندگی سلام گفتند.
شجاعت، دلاور مردي، تقوا، دين مداري، بصيرت و دشمن شناسي از ويژگي هاي برجسته معمار كبير انقلاب بود و امام خميني (ره) با آرمان عدالت خواهي، استقلال طلبي و استكبار ستيزي و با تكيه به روحيه مردم داري توانست انقلاب اسلامي را به سر منزل مقصود رسانده و دشمنان انقلاب و نظام اسلامي را به زانو درآورد.
انديشه هاي امام خميني (ره) برگرفته از اسلام، قرآن و پيامبر(ص) و ائمه اطهار بوده است و تلاش در مسير تحقق آرمان ها و اهداف امام خميني(ره) وظيفه همه ما و نسل هاي آينده است.
در اين ميان قیام 15 خرداد سال 42 كه حماسه ای بزرگ و با شکوه و يادآور حركت نهضت انقلاب اسلامي به  پیروی از امام خمینی (ره) در مبارزه با رژيم ستم شاهي صورت گرفت،از جمله حماسه هايي بود كه شكل گيري انقلاب اسلامي را تضمين كرد.
پانزدهم خرداد، نقطه عطفی است در تاریخ معاصر، یادگاری است از پیوند معنوی توده های عظیم مردم کشور ما، واکنشی است از احساس عمیق مذهبی ملت ایران و از خودگذشتگی انسان هایی که به دنبال آرمان الهی حرکت می کنند .
قیام پانزدهم خرداد 1342، قیامی کاملا مردمی بود و تکیه گاهی جز مردم رنج دیده و مظلوم ایران نداشت. در عین حال که روز عزای عمومی ملت مظلوم است، حماسه و تولد جدید اسلام و مسلمانان نیز به شمار می رود .
اینجانب سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و همچنین قیام خونین 15 خرداد را به عموم ملت بزرگ ایران به ویژه مردم همیشه در صحنه و ولایت مدار استان فارس تسلیت عرض نموده و امیدوارم بتوانیم با پاسداری از آرمانهای والای بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران در راستای اعتلا و سرافرازی ایران اسلامی بیش از پیش تلاش کنیم.

دیدار فرمانده انتظامی استان فارس با جانباز 100 درصد ناجا
فرمانده انتظامی استان با جانباز 100 درصد قطع نخاعی در شیراز دیدار کرد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "رهام بخش حبیبی" به همراه رییس عقیدتی سیاسی، رییس حفاظت اطلاعات، معاون نیروی انسانی و رییس اداره امور ایثارگران با حضور در مرکز توانبخشی سلمان فارسی در شیراز، با " علیرضا بانیانی" جانباز 100 درصد و قطع نخاعی ناجا دیدار و با وی گفت و گو کرد.
در این دیدار گرم و صمیمی، فرمانده انتظامی استان فارس ضمن شنیدن مشکلات این جانباز بزرگوار، دستورات لازم در جهت رفع مشکلات وی را صادر کرد.
شایان ذکر است، سرباز وظیفه " علیرضا بانیانی" سال 1364 در خرمشهر و بر اثر اصابت ترکش خمپاره جانباز گردید.
همچنین فرمانده انتظامی استان فارس ضمن حضور در منزل یکی از متوفیان ناجا به نام استواردوم وظیفه "اردلان سعیدی" از خانواده وی دلجویی و قدردانی به عمل آورد.
 "اردلان سعیدی" سال 1390 بر اثر برخورد سواری پراید با وی در شهرستان فردوس جان به جان آفرین تسلیم کرد.

رسيدگي به مشکلات شهروندان در دفتر نظارت همگاني 197
فرمانده انتظامي استان با حضور در دفتر نظارت همگاني به مشکلات انتظامي شهروندان رسيدگي و دستورات لازم را براي پيگيري صادر كرد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، صبح روز دوشنبه سردار "رهام بخش حبیبی" با حضور در محل دفتر نظارت همگاني، به صورت مستقیم و چهره به چهره پاسخگوي مشکلات شهروندان بود .

كشف کالای قاچاق در "کوار"
فرمانده انتظامي "كوار" از کشف 32 عدد انواع قطعات خودرو خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ريال خبر داد. 
سرهنگ "علي بابايي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان داشت: ماموران پليس آگاهي شهرستان "كوار" هنگام كنترل خودروهاي عبوري در یکی از محورهاي مواصلاتي به يك وانت مظنون و آن را توقيف كردند.
فرمانده انتظامي شهرستان "كوار" افزود: در بازرسي از این خودرو، 32 عدد قطعات خودرو خارجی قاچاق فاقد مدارک قانونی کشف شد.
وی با بيان اينکه در اين رابطه یک متهم دستگير و براي سير مراحل قانوني به مقام قضائي تحويل داده شد، تصريح كرد: ارزش ريالي اين محموله برابر نظر كارشناسان، یک میلیارد و 500 ميليون ريال برآورد شده است.

سارقان اماکن خصوصی در دام پلیس کازرون
جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کازرون از دستگیری 2 سارق حرفه اي اماکن خصوصی و اعتراف آنان به 25 فقره سرقت خبر داد. 
سرهنگ "حجت اله احمدیان" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان کازرون، موضوع به صورت ويژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت .
وی بیان کرد: کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی گسترده، در نهایت 2 سارق را شناسايي و هر کدام از آن ها را در عملیات های جداگانه دستگير کردند.
سرهنگ احمدیان  با اشاره به این که در بازرسی از مخفیگاه این افراد تعداد زیادی اموال مسروقه کشف شد، ادامه داد: متهمان در بازجویی های صورت گرفته، به 25 فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف کردند.
جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کازرون در پايان با تأکید بر رعایت اصول پیشگیری و استفاده از لوازم بازدارنده سرقت از سوی شهروندان، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانوني به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف 21 كيلو گرم مواد مخدر در فیروزآباد
فرمانده انتظامي فیروزآباد از كشف 15 کیلو شیشه و 6 کیلو هروئین خبر داد. 
سرهنگ " مهدی جوکار" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: ماموران انتظامي شهرستان فیروزآباد در اجراي طرح مقابله با ورود مواد مخدر و كنترل خودروهاي عبوري در جاده "عسلویه – فیروزآباد"، به یک پژو 405 مظنون و دستور ایست دادند.
وي افزود: راننده خودرو با بی توجهی به دستور ایست پلیس اقدام به فرار کرد که در نهایت پس از طي مسافتي تعقيب و گريز، خودرو متوقف و در بازرسی از آن 21 کیلوگرم مواد مخدر شامل  15 كيلوگرم شیشه و  6 کیلوگرم هروئین كشف شد.
 فرمانده انتظامی فیروزآباد با اشاره به دستگیری 2 قاچاقچی مواد مخدر و تحویل آنان به مرجع قضایی، تصريح كرد: شهروندان هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق مرکز فوریت های 110 در اختیار پليس قرار دهند.

دستبند پلیس بر دستان اخاذ مامورنما در شيراز
فرمانده انتظامي شهرستان شيراز از دستگيري اخاذ مامورنمایی كه مبلغ 2 میلیارد ريال از يك شهروند اخاذي كرده بود، خبر داد. 
سرهنگ "فرج شجاعي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: یکی از شهروندان با مراجعه به مأموران گشت کلانتری " گل سرخ " شیراز اعلام می کند که فردي خود را مأمور پلیس امنیت عمومی معرفي و مبلغ 2 میلیارد ريال از وی اخاذي و متواري شده است.
وی خاطر نشان كرد: با توجه به حساسیت موضوع، مراتب به صورت ويژه در دستور كار ماموران انتظامی قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، فرد مورد نظر در يكي از محله های شيراز شناسايي و در يك عمليات ضربتي دستگير شد.
اين مقام انتظامي گفت: پس از بازجویی های پلیسی، متهم به جرم ارتکابی و همچنین 3 فقره اخاذی دیگر اعتراف کرد.
فرمانده انتظامي شهرستان شيراز گفت: از آنجا كه ارتكاب اينگونه جرائم ممكن است در اعتماد عمومي و جلب مشاركت مردمي در ايجاد امنيت پايدار در جامعه اثر سوء داشته باشد، ‌برخورد با اين افراد مجرم در دستور كار پليس قرار دارد.

کشف 97 کیلو تریاک در بازرسی از کامیون
فرمانده انتظامی شهرستان خرم بید گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان، 97 کیلو و 500 گرم تریاک کشف شد. 
سرهنگ " حمید جوکار " در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت : مأموران انتظامی شهرستان خرم بید از خبری مبنی بر تردد یک خودرو حامل مواد مخدر در یکی از محورهای مواصلاتی مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، در این رابطه یک کامیون تانکر دار شناسایی و با تلاش مأموران انتظامی متوقف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان خرم بید تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو، 97 کیلو و 500 گرم تریاک کشف و در این رابطه یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شد.

کلاهبرداری از طریق رسید ساز جعلی در اقلید
فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از دستگیری یک مادر و دختر که از طریق نرم افزار رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری می کردند، خبر داد. 
سرهنگ "مرادصارمی"در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع چند فقره کلاهبرداری با شیوه رسید ساز جعلی، موضوع بلافاصله دردستور کار ماموران پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.
وی ادامه داد :در بررسی های فنی صورت گرفته مشخص شد اعضای این باند که یک مادر و دختر بودند، با مراجعه به مغازه های سطح شهر اقدام به خرید نموده و با استفاده از نرم افزار رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری و سپس ترک آن مکان می کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان اقلید افزود: ماموران پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی هر دو متهم را شناسایی و آن ها را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
سرهنگ صارمی با بیان اینکه تا کنون مبلغ 40 میلیون ریال کلاهبرداری از این متهمان کشف شده است، گفت: در این رابطه 9 نفر از مالباختگان شناسایی و تحقیقات تکمیلی پلیس در این خصوص همچنان ادامه دارد.

کشف 40 کیلو تریاک در آباده
فرمانده انتظامي شهرستان آباده از كشف 40 كيلو تریاک خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"خسرو رزمجويي"در تشريح اين خبر گفت: در راستاي اجراي طرح کنترل محورهاي مواصلاتي و مبارزه بي امان با قاچاقچيان، ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان به يک كاميون مشکوک و آن را متوقف کردند.
وي خاطر نشان كرد: در بازرسی از این خودرو، 40 کیلوگرم تریاک کشف و در این رابطه يك متهم دستگير و به مرجع قضائي معرفی شد.
فرمانده انتظامي شهرستان آباده بيان کرد: مبارزه با پديده شوم موادمخدر با جديت از سوي پليس دنبال مي شود و در اين خصوص از شهروندان درخواست مي شود در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان موادمخدر و هرگونه بي نظمي و اخلال در نظم عمومي، موضوع را به پليس اطلاع دهند.

دستگیری 89 سارق در کازرون
فرمانده انتظامی کازرون از شناسایی و دستگیری 89 سارق و کشف 181 فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد. 
سرهنگ "محمدعبادی نژاد" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: طرح مبارزه با سرقت در سطح شهرستان کازرون طی یک ماه گذشته اجرا شد که منجر به کشف چندین فقره سرقت مهم و دستگیری تعداد قابل توجهی سارق شد.
 این مقام انتظامی عنوان کرد: در نتیجه اقدامات و تلاش شبانه روزی ماموران، 89 سارق دستگیر و 181 فقره انواع سرقت از آنان در سطح شهرستان کشف شد.
وی به شهروندان توصیه کرد: ضمن عمل به هشدارهای پلیسی در پیشگیری از سرقت در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

مرگ جوان 22 ساله بر اثر واژگونی موتورسیکلت در ممسنی
فرمانده انتظامي شهرستان ممسنی از مرگ راننده موتورسيکلت بر اثر واژگونی خبرداد. 
سرهنگ "محمد هاشم قسام" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان داشت: در پي گزارش تصادف در بلوار "ولی عصر" این شهرستان، بلافاصله‌ ماموران راهور و واحد گشت به همراه عوامل اورژانس به محل اعزام شدند.
وي افزود: پس از حضور ماموران راهور و بررسي صحنه مشخص شد يک دستگاه موتورسيکلت از جاده منحرف و واژگون گردیده است که در نتیجه آن متاسفانه راکب 22 ساله موتورسیکلت جان خود را از دست داده است.
سرهنگ قسام گفت: بر اساس اعلام کارشناسان پلیس راهور، علت این حادثه عدم توانایی در رعایت کنترل وسیله نقلیه به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه توسط راکب موتورسیکلت اعلام شده است.
فرمانده انتظامي شهرستان ممسنی در پايان خاطر نشان كرد: در تصادفات موتورسيكلت بيشترين ضربه به سر راكب و سرنشينان اين وسيله نقليه وارد می شود که در این راستا از همه راكبان موتورسیکلت تقاضا داريم ضمن استفاده از کلاه ایمنی، از انجام حركات نمايشي و خطر آفرين خودداري کنند.



نظرات بینندگان