کد خبر: ۱۳۹۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۶ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

كشف سكه‌هاي باستاني 3 ميلياردي در جهرم/پژو 405حامل ترياك به مقصد نرسيد/ مرگ دلخراش كودك 3 ساله بر اثر افتادن ناگهاني موتورسيكلت/مزايده خودرويي، موتوري و اقلام فرسوده پليس فارس

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

تقدیم بیش از 3 هزار و 500 شهید در راه مبارزه با مواد مخدر / هزینه جرم باید متناسب با جرم باشد / امنیت بسیار خوبی در استان فارس برقرار است 
جانشین فرمانده ناجا در شیراز گفت: جمهوری اسلامی ایران طی 40 سال گذشته بیش از 3 هزار و 500 شهید صرفا"در حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیم اسلام کرده است. 
سردار "قاسم رضایی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: افتخار نیروی انتظامی این است که مرجع مردم و از مردم است.
وی با اشاره به موضوع سرقت در جامعه، افزود: این موضوع مطالبه جدی مردم و نیروی انتظامی از مسئولان است که باید به صورت ویژه در آن بازنگری صورت پذیرد و همه مولفه های انتظامی توسط نهادهای مربوطه رعایت شود.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی آمادگی دارد تا خلاها و ضعف های موجود در راستای مبارزه با سرقت را منعکس کند، تأکید کرد: هزینه جرم باید متناسب با جرم باشد و بایستی قوانین و مقررات متناسب سازی شود که این موضوع از مطالبات سازمان بزرگ نیروی انتظامی از مسئولان مربوطه است.
سردار رضایی گفت: در نیروی انتظامی قرارگاه مبارزه به سرقت به صورت جدی برقرار و قرارگاه های مقابله با سرقت، مقابله با سلاح های غیر مجاز، مقابله با قاچاق و مقابله با مواد مخدر نیز به صورت ویژه تشکیل شده است.
جانشین فرمانده ناجا مواد مخدر را دغدغه همه آحاد جامعه و خانواده ها دانست و گفت: وقتی که قاچاقچی مواد مخدر دستگیر می شود، بایستی مجازات به گونه ای باشد که بازدارنده باشد.
این مقام ارشد انتظامی افزود: برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور، همه به این اتفاق نظر رسیده اند که باید انسداد مرزها صورت پذیرد که در سال های گذشته بخشی از آن ها انجام گرفت ولی کامل نشده و نیاز به اعتبارات و سازو کارهای لازم دارد.
سردار رضایی گفت: جمهوری اسلامی ایران طی 40 سال گذشته بیش از 3 هزار و 500 شهید صرفا"در حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیم اسلام کرده است؛ در این راستا دولت و ملت های کشورهای غربی باید ممنون جمهوری اسلامی ایران به عنوان خط مقدم مبارزه با مواد مخدر باشند.
وی گفت: طی سال جاری در سطح کشور بالغ بر 300 تن مواد مخدر کشف شده است که  سهم استان فارس 13 تن می باشد.
 این مقام ارشد انتظامی افزود: آموزش و مشارکت مردمی در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد و باید در زمینه های مختلف به مردم اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد تا بتوانیم رضایتمندی مردم را فراهم آوریم.
جانشین فرمانده ناجا در خصوص کالای قاچاق گفت: در سال جاری و با توجه به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "جهش تولید"، مبارزه با قاچاق کالا به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.
سردار رضایی افزود: استان فارس به عنوان یک استان شهید پرور با بیش از 14 هزار شهید در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش مهمی را داشته و نیروی انتظامی نیز در این استان سرمایه گذاری جدی انجام داده است.
وی با بیان اینکه طبق مولفه ها و  ارزیابی های صورت گرفته هماهنگی بین بخشی بسیار خوبی در حوزه های مختلف استان فارس برقرار است، گفت: این هماهنگي ايجاد شده حق مردم وارسته و مومن استان فارس است .
سردار رضایی با اشاره به اینکه استان فارس یکی از قطب های اقتصادی کشور و در مسیر  تردد های ترانزیتی قرار دارد، افزود: در سطح استان فارس به ویژه در سال های اخیر، امنیت بسیار خوبی برقرار شده است.

پلیس فتا یك مجموعه دانش محور  و به روز است
رئیس پلیس فتا کشور در حاشیه بازدید از پلیس فتا استان فارس، ضمن بیان این که پلیس فتا یك مجموعه‌ دانش محور و به روز  است، بر توسعه ساختاری و تأمین زیرساخت های بنیادین با تقدم کیفی سازی تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار "وحید مجید" در اين بازدید گفت: براي مقابله با جرائم سایبری و افزایش امنیت هم‌وطنان در فضای مجازی، ارتقاء سطح آموزش و دانش اینترنتی کاربران لازم و ضروری می‌باشد.
وی با تاکید بر اینکه پلیس فتا از نیروهای جوان، متعهد و تحصیل کرده برخوردار است، گفت: این پلیس یک مجموعه به روز است و باید در تمامی زمینه‌ها، خود را به خوبی نشان دهد.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: امروز پلیس فتا ضمن پاسخگو و موثر بودن، صاحب سبک است؛ به گونه ای که آوازه توانمندی و کارآیی این پلیس از مرزهای ملی عبور کرده و با سرآمد شدن به یک پدیده جهانی تبدیل شده تا جایی که می توان از این پلیس الگو برداری کرد.
سردار "مجید" به نقشه راه این مجموعه در حوزه های مختلف ماموریتی اشاره کرد و صیانت از کارکنان، ارتقاء تعاملات درون و برون سازمانی، رعایت حقوق شهروندی، مقابله جدی با مخلان نظم و امنیت در فضای مجازی و ارتقاء امنیت اجتماعی را از جمله این خط مشی ها برشمرد.
وی ضمن تشکر و قدر دانی از تلاش‌های  مجموعه پلیس فتا استان فارس گفت: شما در نوک پیکان پویایی، تغئیرات و تحولات روز دنیا قرار دارید؛ البته تلاش و اهتمام شما در راستای توانمندی و پویایی این پلیس در حوزه ماموریتی و نیز مبارزه با جرایم سایبری برکسی پوشیده نیست و این برای نیروی انتظامی و کشور یک افتخار محسوب می شود.

رعد و برق جان دامدارلارستانی را گرفت
فرمانده انتظامی لارستان از فوت یک دامدار جوان در روستای "کاریان" بر اثر اصابت صاعقه خبر داد.
سرهنگ "داود امجدی"در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك فقره حادثه در روستاي "كاريان"، بلافاصله ماموران به همراه عوامل امداي به محل مورد نظر اعزام شدند.
وي افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه خانمی 27 ساله در حین بازگشت گوسفندان از چرا بوده كه در زمین های کشاورزی به دلیل تغییر ناهنگام جوی، رعد و برق به وي اصابت كرده است.
این مقام انتظامی با بيان اينكه فرد مذكور به علت شدت جریان صاعقه جان خود را از دست داده است، گفت: جسد متوفي برای سیر مراحل قانونی در اختیار پزشک قانونی قرار گرفت.
وي به شهروندان توصيه كرد به هنگام تغییر آب و هوایی و جریانات جوی حتما نکات ایمنی را رعایت كنيد و حتی المقدور از خانه خارج نشوید.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در لارستان
فرمانده انتظامي لارستان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش يك میلیارد ريال در بازرسي از سواري 405 خبرداد.
سرهنگ "داود امجدي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: مأموران پاسگاه انتظامی "هرمود عباسی" اين شهرستان حین کنترل محورهاي مواصلاتی، به یک پژو 405  مشکوک و آن را توقیف كردند.
وي با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، تعداد ۶۸۷ قلم لوازم آرایشی بهداشتی، 2 دستگاه توستر برقی و قهوه ساز، 4 تخته پتو و 5 كيلو چاي خارجي قاچاق و فاقد مدارك قانوني كشف شد، گفت: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را يك ميليارد ريال برآورد كرده‌اند.
فرمانده انتظامي شهرستان لارستان با اشاره به اينكه در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص خرید و فروش و قاچاق كالا و ارز و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 در اختیار پليس قرار دهند.
زلزله 5.7 ريشتري "بيرم" را لرزاند
زمين لرزه‌اي به بزرگي 5.7 ريشتر بخش "بيرم" از توابع شهرستان لارستان را لرزاند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بنا بر گزارش مركز لرزه نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، اين زمين لرزه در ساعت 21 و 48 دقيقه و 12 ثانيه شب گذشته در عمق 10 كيلومتري زمين و عرض جغرافيايي27.62 و طول جغرافيايي 53.46 رخ داده است.
گفتني است اين زمين لرزه خوشبختانه خسارت جاني و مالي در بر نداشته است.

دستگيري 2 سارق اماکن خصوصي در فیروزآباد
فرمانده انتظامي فیروزآباد از شناسايي و دستگيري 2 سارق اماکن خصوصي با 14 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مهدی جوکار" در تشريح اين خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصي، شناسايي و دستگيري سارق و يا سارقان در دستور کار پليس آگاهي قرار گرفت.
وي افزود: با اقدامات پليسي و بررسي فني صحنه وقوع جرم، ماموران موفق به شناسايي 2 سارق سابقه دار شدند و با هماهنگي مقام قضائي آنان را دستگير کردند.
فرمانده انتظامي فیروزآباد اظهار کرد: در تحقيقات انجام شده، متهمان به 14 فقره سرقت اماکن خصوصي اعتراف و پس از تکميل پرونده روانه دادسرا شدند.

كشف سكه‌هاي باستاني 3 ميلياردي در جهرم
فرمانده انتظامي جهرم از کشف 103 قطعه سكه باستاني به ارزش 3 ميليارد  ريال در بازرسي از يك سواري سمند خبر داد. 
سرهنگ "افشين حيدري" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در اجراي طرح مبارزه با قاچاق، ماموران يگان امداد اين شهرستان در حين گشت زني در حوزه استحفاظي، به يك سواري سمند مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.
وي افزود: ماموران موفق شدند در بازرسي از آن خودرو، 103 قطعه سكه باستاني كه به طرز ماهرانه‌اي زير صندلي جاسازي شده بود كشف شد.
سرهنگ "حيدري" با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 3 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: در اين خصوص يك نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.


3 مجروح حاصل واژگوني نيسان
رئيس پليس راه شمالي استان گفت: بر اثر واژگوني يك وانت نيسان در محور مواصلاتي كازرون، 3 نفر مجروح و راهي بيمارستان شدند. 
سرهنگ "عبدالهاشم دهقاني" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 خبري مبني بر وقوع يك فقره حادثه رانندگي در محور مواصلاتي كازرون به مأموران اعلام شد.
وي ادامه داد: بلافاصله مأموران به همراه ديگر نيروهاي امدادي به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند يك دستگاه وانت نيسان با 4 سرنشین در محور مذكور در حركت بوده که واژگون شده است.
رئيس پليس راه شمالي استان با بيان اينكه در اين خصوص 3 نفر مجروح و راهي بيمارستان شدند، تصريح كرد: کارشناسان نداشتن توجه به جلو راننده را علت وقوع اين حادثه رانندگي اعلام کردند.

پژو حامل 84 کیلو تریاک در فسا متوقف شد
فرمانده انتظامی فسا از توقیف یک پژو 405 و کشف 84 کیلو تریاک در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "فرج رستمی" در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی منتهي به اين شهرستان، به یک خودرو پژو 405 مشکوک و با علائم هشدار دهنده دستور توقف را صادر کردند.
وی افزود: به علت عدم توجه راننده به دستور پلیس، ماموران با رعایت قانون به کارگیری سلاح با شلیک به سمت لاستیک خودرو، آن را متوقف و در بازرسی از آن مقدار 84 کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند.
سرهنگ "رستمی" با اشاره به اينكه راننده قاچاقچي با توجه به تاريكي هوا از محل متواري و تلاش براي دستگيري وي ادامه دارد، گفت: با تدابیر اندیشیده شده و همکاری شایسته شهروندان با خادمان خود در نیروی انتظامی، شهرستان فسا مکان ناامنی برای جولان سوداگران مرگ خواهد بود.

دستگيري 89 نفر متهم در ممسنی 
فرمانده انتظامي ممسنی از دستگيري 89 نفر متهم در نتيجه اجراي طرح‌هاي ارتقا امنيت اجتماعي در 2 هفته گذشته خبر داد.
سرهنگ "محمدهاشم قسام" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي استمرار اجراي طرح‌هاي ارتقا امنيت اجتماعي با هدف ناامن کردن محلات جرم خيز و پاکسازي نقاط آلوده، يگان‌هاي انتظامي اين شهرستان با بهره گيري از توان و امکانات موجود به اجراي طرح هاي مربوطه پرداختند.
وي با بيان اينكه در اجرای این طرح‌ها، 28 کیلو و 280 گرم انواع مواد مخدر کشف و 31 معتاد و خرده فروش نيز دستگير شدند، گفت: دستگيري 15 نفر سارق، 52 نفر مجلوب و كشف 40 فقره انواع سرقت و توقیف 20 دستگاه انواع خودرو که دستور قضائی داشتند از دیگر نتایج این طرح بود.
فرمانده انتظامي شهرستان ممسنی با اشاره به اين که متهمان با تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند، گفت: مشارکت شهروندان در ايجاد امنيت پايدار بسيار حائز اهميت است.

مرگ دلخراش كودك 3 ساله بر اثر افتادن ناگهاني موتورسيكلت
فرمانده انتظامي شهرستان اقليد گفت: کودکي 3 ساله بر اثر افتادن ناگهاني موتورسيكلت بر روي سر وي فوت كرد.
سرهنگ "مراد صارمي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: در پي اعلام مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر حادثه منجر به فوت کودکي 3 ساله در يكي از محله‌هاي اين شهرستان، بلافاصله واحد گشت انتظامي به محل مورد نظر اعزام شدند.
فرمانده انتظامي اقليد افزود: با بررسي هاي لازم مشخص شد يك دستگاه موتورسیکلت که درب منزل مسكوني پارک بوده است به دلایل نامعلوم واژگون و بر روی پسر بچه 3 ساله افتاده است.
سرهنگ "صارمي" با بيان اينكه كودك توسط عوامل امدادي به مركز درماني منتقل شد، گفت: وي بر اثر شدت جراحت وارده  از ناحیه سر فوت مي‌كند.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه پس از تشکيل پرونده جسد متوفي براي بررسي بيشتر تحويل پزشك قانوني شد، از شهروندان خواست تا همواره در مراقبت و حفاظت از كودكان خردسال دقت كنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشيم.

مزايده خودرويي، موتوري و اقلام فرسوده پليس فارس
معاون آماد و پشتيباني فرماندهي انتطامي استان فارس از مزايده تعدادي خودرو، موتورسيكلت و اقلام فرسوده پليس فارس از 22 تا 31 خرداد ماه خبر داد.
سرهنگ "بهمن ستايشي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در اين مزايده تعدادي خودرو سواري شامل بنز، سمند، مگان، پژو 206، 207 و 405، ون، پيكاپ تك كابين و دوكابين ، كاپرا، وانت نيسان، رونيز، تعداد 13 دستگاه موتورسيكلت 125 و 150، و 200 سي سي و همچنين تعدادي اقلام فرسوده به مزايده گذاشته شده است.
سرهنگ "ستايشي" خاطر نشان كرد: متقاضيان مي توانند براي بازديد از تاريخ 22 تا 31 خردادماه، از ساعت 8 الي 16 به نشاني شيراز، ميدان كوزه‌گري-معاونت آماد و پشتيباني پليس استان فارس -پاركينگ اقلام فرسوده مراجعه و يا با شماره تلفتن 07121825234 تماس حاصل كنند.
گفتني است شرایط فروش به صورت سند دار و اواراقی می باشد. 

اجرای طرح پاکسازی تفرجگاه‌ها با توقیف 82 دستگاه خودرو و موتورسيكلت 
فرمانده انتظامی اقلید از توقیف 82 دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در اجرای طرح پاکسازی تفرجگاه‌ها در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "مراد صارمی" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: طرح ارتقا امنيت اجتماعي با هدف جمع آوري موتورسيكلت‌هاي مزاحم در اطراف تفرجگاه ها با حضور كاركنان انتظامي اين شهرستان برگزار شد.
وي افزود: در اجراي اين طرح ماموران انتظامی موفق شدند 70 دستگاه موتورسيكلت و 12 دستگاه خودرو متخلف را توقيف و 6 نفر از كساني كه در تفرجگاه‌ها براي شهروندان ايجاد مزاحمت مي كردند دستگير كردند.
سرهنگ "صارمی" ضمن تاكيد بر همكاري، همراهي و مشاركت آحاد مردم براي ارتقاء نظم اجتماعي، خاطر نشان كرد: رعايت نكات ايمني و توجه به هشدارهاي پليسي توسط آحاد مردم، ارتقا نظم و امنيت را در سطح شهرستان به دنبال خواهد داشت.   
                                                                                                                           
كشف سيگار قاچاق در لامرد/سرنشين خودرو اسكورت مجروح و راهي بيمارستان شد 
فرمانده انتظامي لامرد از توقيف يك دستگاه وانت پرايد و كشف 560 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق در آن شهرستان خبر داد. 
سرهنگ "مهراب زارع پور" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران انتظامي اين شهرستان هنگام كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه وانت پرايد مظنون و پس از طي مسافتي تعقيب و گريز آن را متوقف كردند.
وي با بيان اينكه ماموران موفق شدند در بازرسي از آن خودرو، 500 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق كشف كنند، گفت: با توجه به تاريكي هوا راننده قاچاقچي متواري و تلاش براي دستگيري وي ادامه دارد.
فرمانده انتظامي شهرستان لامرد با بيان اينكه در اين راستا سرنشينان چند دستگاه خودرو سواري  با اسلحه به صورت مسلحانه با ماموران درگير شدند، گفت: در اين خصوص يك نفر قاچاقچي مجروح و براي مداوا راهي بيمارستان شد.
 سرهنگ "زارع پور" بيان كرد: براي مقابله با پديده قاچاق، شهروندان و مسئولان بايد با تمام وجود در صحنه حاضر شده و فضاي موجود را براي قاچاقچيان و سودجويان ناامن كنند.

تحریم ناجا موجب عزتمندی این مجموعه سرافراز خواهد شد
فرمانده ارشد سپاه استان تحریم ناجا توسط آمریکای جنایتکار را موجب عزتمندی هر چه بیشتر مجموعه سرافراز نیروی انتظامی در اذهان و قلوب ملت انقلابی ایران اسلامی دانست. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اخیرا" در فهرستی که وزارت خزانه ‌داری آمریکا اعلام کرده است، نام 7 نفر از جمله فرمانده ناجا و مقامات ارشد این نیرو و همچنین سازمان نیروی انتظامی به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.
در این راستا، سردار "سید هاشم غیاثی" فرمانده ارشد سپاه استان فارس با صدور پیامی این اقدام خبیثانه آمریکای جنایتکار را محکوم کرد.
در بخشی از پیام فرمانده ارشد سپاه استان فارس به فرمانده انتظامی استان آمده است:
صلابت، پایداری، عزت و اقتدار نظام مقدس و شکوهمند جمهوری اسلامی ایران مرهون ایستادگی و ایثارگری های فرزندان رشید و برومند این مرزوبوم در نیروهای مسلح خصوصا" نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است.
عملکرد درخشان و انقلابی نیروی انتظامی بار دیگر دشمنان انقلاب اسلامی و در رأس آن ها شیطان بزرگ آمریکا را بر آن داشته تا در اوج عجز و ناتوانی، تحریم را به عنوان حربه ای ناکارآمد و شکست خورده برای خادمان صدیق و انقلابی ملت شریف ایران در نیروی انتظامی به کار گیرند، اما بدون شک این اقدام مذبوحانه موجب عزتمندی هر چه بیشتر مجموعه سر افراز نیروی انتظامی در اذهان و قلوب ملت انقلابی ایران اسلامی خواهد شد.
توفیق روز افروزتان را در استمرار ارزش ها و آرمان های مقدس انقلاب اسلامی در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) و تبعیت از رهنمودهای ولی امر مسلمین و فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای " مدظله العالی" از محضر حق تعالی مسئلت دارم.

13 دستگاه خودرو در پاركينگ طعمه حريق شد
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گفت: بر اثر آتش سوزي در پاركينگ توقيفي شهرك "اكبرآباد" شهرستان شيراز، 13 دستگاه خودرو در آتش سوخت.
سرهنگ "كاووس محمدي" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: بامداد امروز در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك فقره آتش سوزي در پاركينگ خودروهاي توقيفي در شهرك "اكبرآباد" شهرستان شيراز، بلافاصله ماموران به همراه عوامل امدادي به محل مورد نظر اعزام شدند.
وي افزود: ماموران در بررسي ‌هاي اوليه مطلع شدند كه به دليل نامعلوم پاركينگ مورد حريق واقع شده و تعداد 13 دستگاه خودرو از جمله 5 دستگاه سمند، 4 دستگاه پژو 405، 2 دستگاه 206 و 2 دستگاه اتوبوس و پژو آردي طعمه حريق شده است.
سرهنگ "محمدي" با اشاره به اينكه علت آتش سوزي در دست بررسي است، به مالكان و نگهبانان پاركينگ‌ها توصيه كرد حتما هشدارهاي پليس را جدي بگيرند تا شاهد حوادث اين چنيني نباشيم.

توصیه‌های پلیس مرودشت درخصوص پیشگیری از سرقت منزل
فرمانده انتظامی مرودشت برای پیشگیری از سرقت منزل نکاتی را به شهروندان یادآور شد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "اسماعیل زراعتیان" به شهروندان توصیه کرد: برای آن که منزلشان مورد سرقت واقع نگردد، هشدارهای پلیس را جدی بگیرند و نسبت به به کارگیری توصیه های پیشگیرانه ذیل بکوشند. 
1-تا حد امكان از خالي گذاشتن منزل خودداري كنند.
2-هنگام خروج از منزل تنها به قفل كردن درب خروجي اكتفا نكرده، كليه درب‌هاي داخلي ساختمان اعم از درب پشت بام، هال، اتاق‌ها، آشپزخانه، حمام، حياط خلوت و .... را قفل کنید.
3-در صورت تغيير محل سكونت يا مفقود شدن كليد يدك منزل، توپي قفل درب‌هاي ورودي را تعويض کنید.
4-كنترل ورود و خروج در مجتمع هاي مسكوني را به سرايدار يا نگهبان مطمئن بسپاريد؛ با اين حال از بازگذاشتن درب ورودي منزل (حتي براي مدت كوتاهي) در طول شبانه روز خودداري کنيد. 
5-از قرار دادن كليد در زير جاكفشي، داخل كفش و ساير نقاط قابل دسترسي خودداري کنید.
6-از نگهداري وجوه نقد و طلا و جواهر به مقدار زياد در منزل بپرهيزيد.
7-نزد افراد ناشناس و كساني كه اعتماد كافي به آنها نداريد هرگز از ميزان اموال و دارائي موجود خود در منزل صحبت نكنيد.
8-از نوشتن نام و مشخصات خود بر روي زنگ منزل خودداري كنيد.
9-چنانچه در اطراف محل زندگي شما خانه‌هاي خالي از سكنه و نيمه ساز وجود دارد از منزل خود مراقبت بيشتري به عمل آوريد.
10-برنامه سفر خود را بازگو نکنید و در مواقعي كه به مسافرت مي رويد از همسايگان يا اقوام مورد اطمينان خود بخواهيدكه از منزلتان مراقبت كنند.
11- نسبت به اتومبيل‌ها و موتورسيكلت‌هاي متوقف و سرنشينان آن در پيرامون منزل خود بي‌تفاوت نبوده و در صورت مشاهده موارد مشكوك، شماره و ساير مشخصات آنها را يادداشت و سريعاً به مراكز 110 اطلاع دهيد.
12- به زنگ‌هاي بي وقت و بي مورد تلفن و منزل بي توجه نبوده و آنها را به عنوان زنگ خطر تلقي كنيد.

پژو 405حامل ترياك به مقصد نرسيد
فرمانده انتظامي داراب از توقيف يك پژو 405 و كشف 59 كيلو و 500 گرم ترياك در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ "عليرضا نوشاد" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران انتظامي پاسگاه "رستاق" اين شهرستان در اجراي طرح مقابله با ورود مواد مخدر و كنترل محورهاي مواصلاتي، به يك سواري 405 مظنون و آن را متوقف كردند.
سرهنگ "نوشاد" افزود: در بازرسي از اين خودرو، ميزان 59 كيلو و 500 گرم ترياك كه به طرز ماهرانه اي در قسمت‌هاي مختلف جاسازي شده بود كشف شد.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه در اين خصوص 2 نفر متهم دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند، هشدار داد: اقدامات قاچاقچيان در اين شهرستان به هيچ وجه از چشمان تيز بين پليس دور نخواهد ماند.

توقيف پرايد حامل كالاي مظنون به قاچاق 
فرمانده يگان تكاوري استان گفت: در بازرسي از يك سواري پرايد يك هزار و 890 عدد گلس سراميكي، سيم شارژر و بك كاور مظنون به قاچاق به ارزش يك ميليارد ريال كشف شد. 
سرگرد "محمدصالح اميني" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: ماموران يگان تكاوري استان هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به يك سواري پرايد مظنون شدند.
سرگرد "اميني" خاطر نشان كرد: ماموران پس از طي مسافتي تعقيب و گريز خودرو را متوقف و در بازرسي از آن، يك هزار و 890 عدد گلس سراميكي، سيم شارژر و بك كاور مظنون به قاچاق كشف كردند.
فرمانده يگان تكاوري استان با بيان اينكه در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، افزود: ارزش ريالي اين محموله برابر نظر كارشناسان، يك ميليارد ريال برآورد شده است.

کشف 20 فقره سرقت از اماکن خصوصی در کازرون
فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری سارق اماکن خصوصی با 20 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 
سرهنگ "محمد عبادی‌نژاد" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در اين شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان پس از هماهنگی قضائی، با انجام اقدامات پلیسی و بررسی های اطلاعاتی، سارق را در يكي از محلات شناسایی و دستگیر کردند.
سرهنگ "عبادی نژاد" با بيان اينكه متهم در بازجویی به عمل آمده به 20 فقره سرقت از اماكن خصوصي اعتراف کرد، گفت: اين سارق حرفه‌اي پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان کازرون به شهروندان توصیه کرد: هشدارهاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را سريعا به پليس110 اطلاع دهند.

نظرات بینندگان