کد خبر: ۱۳۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۰۳ تير ۱۳۹۹
رئیس کل دادگستری فارس خبر داد؛

مرخصی بیش از ۷ هزار زندانی در ایام شیوع ویروس کرونا

موسوی، از مرخصی ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از زندانیان استان فارس در ایام شیوع بیماری کووید ۱۹ خبر داد.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ش از یک میلیون نفر، ۳۴۰ پرونده کیفری و ۴ هزار و ۵۰۰ پرونده حقوقی دارد.

او افزود: هنگامی که پرونده‌ها وارد محاکم حقوقی استان فارس می‌شوند، ۲۵ روز تا تعیین تکلیف به طول می‌انجامد که به نوعی معطلی و سرگردانی مردم کم شده است.

رئیس کل دادگستری فارس تصریح کرد: در اجرای عملکرد‌ها در صدد این هستیم که شعار ندهیم بلکه کار‌ها را پیش ببریم.

او، اطاله دادرسی‌ها را یکی از گلایه‌های مردم در سال‌های گذشته دانست و اضافه کرد: اکنون گله مندی در این خصوص کاهش محسوس داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی، برخورد با فساد را برنامه محوری رئیس قوه قضائیه دانست و اضافه کرد: رسیدگی به ۱۳ پرونده کلان فساد در استان فارس از جمله اقدامات در این بخش بوده است که همه آن‌ها منتهی به صدور رأی شده است، همچنین پیرامون پرونده پتروشیمی مرودشت نیز هفته آینده تعیین تکیلف خواهد شد.

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه در درون مجموعه قضائی فارس کوچکترین مسامحه‌ای وجود ندارد، افزود: شاید بیشترین نظارت در دادگستری‌ها صورت می‌گیرد و ۹۹ درصد قضات در سطح استان سالم هستند و سلامت دستگاه قضائی فارس بسیار خوب است.

او در خصوص زندانیان مالی نیز بیان کرد: نگرانی‌هایی که در بحث زندانیان مهریه وجود داشت اکنون وجود ندارد، چرا که اکنون ۲۸ زندانی به علت بدهی مهریه در زندان به سر می‌برند، در ستاد دیه و کمک‌هایی که مردم انجام دادند ۳۲۰ زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کرده اند.

رئیس کل دادگستری فارس، دعاوی خانوادگی را مورد توجه قرار داد و گفت: در سه ماه دی، بهمن و اسفند ۵۰ درصد کاهش دعاوی خانوادگی داشته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اضافه کرد: هنوز با جایگاه واقعی دستگاه قضا فاصله داریم، اما تلاش نیز بر این است که به جایگاه اصلی که ملجأ و پناهگاه بودن دستگاه قضا بوده برسیم.

او همچنین در خصوص محقق شدن شعار سال (جهش تولید) گفت: اقدامات بسیاری در این زمینه از جمله بازگرداندن واحد‌های تولیدی به چرخه صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری فارس به مشکلات واحد‌های تولیدی در خصوص بدهی به بانک‌ها اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در صدد رفع مشکل این واحد‌ها هستیم و واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی و در هفته قوه قضائیه و به صورت همزمان معاونین و اعضای شورای قضایی از برخی از این واحد‌ها بازدید و اقدامات حمایتی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان