کد خبر: ۱۴۰۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۷ - ۱۰ تير ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

سقوط بالگرد در فارس تكذيب شد/ كشف انبار كالاي 3 ميلياردي قاچاق در شيراز / افزایش 40 در صدی کشفیات سرقت‌ در" فسا"/ انبار احتكار 10 ميلياردي احتكار در "مرودشت" لو رفت

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
 به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.


انبار احتكار 10 ميلياردي احتكار در "مرودشت" لو رفت
جانشين فرمانده انتظامي استان گفت: ماموران انتظامي شهرستان "مرودشت" موفق شدند در بازرسي از يك انبار، 10 میلیارد ریال كالاي احتكار کشف كنند.
سرهنگ "يوسف ملك‌زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامي شهرستان "مرودشت" با اقدامات فني و تخصصي از احتكار لوازم يدكي در يك انبار در شهرك "زارعي" مطلع و با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.
سرهنگ "ملك‌زاده" با بيان اينكه ماموران انتظامي شهرستان "مرودشت" موفق شدند در بازرسی از این انبار، مقادیر زیادی لوازم و قطعات خودرو احتكار شامل يك هزار و 200 بسته انواع مهره، ۱۵۰ حلب ۱۷ کیلویی انواع پیچ، 950 حلقه رینگ، ۲۱۷ عدد درب خودرو، ۵۸۴ عدد گلگیر، 77 عدد اتاق خودرو و 105 عدد سینی قاب رادیاتور کشف كنند، گفت: انبار مورد نظر پلمپ شد.
جانشين فرمانده انتظامي استان با بیان اینکه در این خصوص پرونده تشكيل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد، گفت: ارزش اموال مکشوفه احتكار طبق نظر کارشناسان، 10 میلیارد ریال برآورد شده است.

ملاقات فرمانده انتظامي استان فارس با مردم در 197 
ملاقات مردمي سردار "رهام بخش حبیبی" فرمانده انتظامي استان در دفتر نظارت همگاني (197) برگزار شد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، ملاقات مردمي سردار "حبیبی" فرمانده انتظامي استان فارس به همراه جمعی از معاونان و روسای پلیس های تخصصی در دفتر نظارت همگاني (197) برگزار و به مشکلات انتظامی شهروندان رسیدگی شد.
شایان ذکر است، ملاقات مردمي مسئولان انتظامی استان فارس روزهای دوشنبه هر هفته در محل دفتر نظارت همگاني واقع در شیراز، سی متری سینما سعدی، جنب کوچه 13 برگزار می شود.
شهروندان مي‌توانند براي طرح مشکلات، انتقادات، تقدیر و پیشنهادات خود در ارتباط با عملکرد کارکنان انتظامي استان به اين محل مراجعه كنند.
لازم به ذكر است، شماره تلفن 197 به صورت متمركز در مركز استان آماده دريافت پيشنهاد، انتقاد و تقدير مردم از عملکرد پليس می باشد.

سقوط بالگرد در فارس تكذيب شد
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گفت: سقوط بالگرد در فارس(محدوده شيراز-مرودشت) صحت ندارد و آتش سوزي به دليل سوختن پسماندهاي كشاورزي بوده است..
سرهنگ "كاووس محمدي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ظهر امروز در پي انتشار كليپي در فضاي مجازي مبني بر سقوط بالگرد در محدوده "مرودشت-شيراز"، بررسي موضوع سريعا در دستور كار ماموران قرار گرفت.
سرهنگ "محمدي" افزود: بلافاصله ماموران انتظامي به محل مورد نظر اعزام شدند و در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه سقوط بالگرد صحت ندارد و دود حاصل از آتش سوزي به دليل سوختن كاه و كلش كشاورزي بوده است.
معاون اجتماعي پليس فارس با بيان اينكه در بررسي‌هاي تكميلي مشخص شد هيچ بالگردي از فرودگاه شيراز و ديگر فرودگاه هاي استان برنخاسته كه سقوط كرده باشد، گفت: پليس با شايعه سازان فضاي مجازي برابر قانون به شدت برخورد مي‌كند.

كشف انبار كالاي 3 ميلياردي قاچاق در شيراز 
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان از كشف انواع كالاي قاچاق به ارزش 3 ميليارد ريال در بازرسي از يك انبار در شيراز خبر داد.
سرهنگ "ابراهيم يگانه" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: ماموران پليس امنيت اقتصادي استان با اقدامات فني و تخصصي از دپو مقدار زيادي كالاي قاچاق در انباري در يكي از محله‌هاي شيراز مطلع شدند.
سرهنگ "يگانه" افزود: پس از هماهنگي با مقام قضائي مأموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن انبار موفق شدند 33 هزار و 422 عدد لوازم خانگي از نوع فلاكس، ظرف آشپزخانه و ...كشف كنند.
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 3 ميليارد ريال برآورد كردند، عنوان داشت: در اين خصوص يك نفر دستگير و پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

بسته شدن پرونده  سارقان با كشف 30  فقره سرقت و يك ميليارد اموال مسروقه
رئيس پليس آگاهي استان از شناسایی و دستگیری باند 4 نفره سارقان حرفه ای با 30 فقره سرقت اماكن و مغازه و كشف يك ميليارد ريال اموال مسروقه خبر داد.
سرهنگ "كاووس حبيبي" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی افزایش سرقت‌های مغازه و اماكن خصوصي در برخي از مناطق شهر شیراز، تیم ویژه ای از ماموران پلیس تشکیل و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: كارآگاهان پليس آگاهي استان با انجام اقدامات فنی و تخصصی و گشت زنی نامحسوس و هدفمند، اعضای باند 4 نفره سارقان را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در يك عملیات ضربتی آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
سرهنگ "حبيبي" با بيان اينكه متهمان دستگیر شده در تحقیقات فنی پلیس به 30 فقره سرقت مغازه و اماكن خصوصي اعتراف كردند، گفت: تا كنون تعدادي از شكات شناسايي و اموال مسروقه تحويل آنان شده است.
رئيس پليس آگاهي استان با اشاره به اينكه در بازرسي از مخفيگاه سارقان تعداد زيادي اموال مسروقه از قبیل موتور جوش ، قطعات خودرو، دوربین نقشه برداری ، برنج ، حبوبات،  پیکور و فرش كشف شده است، تصريح كرد: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را يك ميليارد ريال برآورد كرده‌اند.
وي خاطر نشان كرد: متهمان پس از سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي و از آن طريق روانه زندان شدند. 

دستبند قانون بر دستان قاتل فراري در "داراب"
 معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گفت: فردي كه هفته گذشته با طناب شخصي را به قتل رسانده بود در شهرستان "داراب" دستگير و روانه زندان شد.
سرهنگ "كاووس محمدي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشريح جزئيات اين خبر، بيان كرد: هفته گذشته فردي به هويت معلوم در يكي از روستاهاي  شهرستان "داراب" توسط شخصي به قتل مي رسد و سپس قاتل متواري مي شود كه موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران قرار مي‌گيرد.
سرهنگ "محمدي" خاطر نشان كرد: با توجه به اهميت كشف جرايم خشن، يك تيم از ماموران مجرب شهرستان داراب با اقدامات فني، اطلاعاتي و پليسي موفق شدند با به دست آوردن سرنخ هاي جديد، قاتل را شناسايي كنند.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه ماموران موفق شدند قاتل فراري را پس از هفته در آن شهرستان دستگير كنند، گفت: متهم در بازجويي اوليه اقرار كرد كه به دليل اختلاف، مقتول را با طناب خفه و به قتل رساندم.
معاون اجتماعي پليس فارس با اشاره به اينكه قاتل فراري تحويل مراجع قضائي و از آن طريق روانه زندان شد، تصريح كرد: پليس با رصد دقيق در سطح استان، از هرگونه ناامني و مشكلات اجتماعي جلوگيري و با افراد مجرم، شرور و مخلان نظم و امنيت به شدت و برابر قانون برخورد قاطع مي كند.

افزایش 40 در صدی کشفیات سرقت‌ در" فسا"
فرمانده انتظامی شهرستان "فسا" از افزایش 40 درصدی کشفیات سرقت در 3 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "فرج رستمی" در تشریح این خبر گفت: با تلاش‌های شبانه روزی ماموران انتظامی اين شهرستان و انجام اقدامات فنی و پلیسی و همچنین اجرای طرح های عملیاتی، میزان کشف سرقت‌ها در 3 ماهه اول سالجاری، 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی با اشاره به دستگیری 150 سارق در سال جاري، افزود: در 3 ماهه اول تعداد 38 فقره سرقت لوازم خودرو، 36 فقره اماکن خصوصی، 27 دستگاه موتورسیکلت، 17 فقره احشام، 15 فقره منزل، 4 فقره مغازه، 3 دستگاه خودرو و 42 فقره ساير سرقت‌ها کشف شده است.
سرهنگ "رستمی" به ضرورت مشارکت جدی و همه جانبه اقشار مختلف جامعه در برقراری نظم و امنیت پایدار اشاره کرد و گفت: برخورد با هنجارشکنان و همچنین ارتقاء امنیت اجتماعی با مشارکت عموم مردم امکان پذیر است و از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه فعاليت مشکوک، گزارش آن را در اسرع وقت به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اعلام کنند.

کشف سيگار قاچاق در"لارستان"
فرمانده انتظامي لارستان از کشف 201 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق به ارزش  600میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "داود امجدي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: مأموران پاسگاه انتظامی "هورمود عباسی" اين شهرستان در اجراي طرح برخورد با قاچاق كالا و ارز، حین کنترل محورهای مواصلاتی به يك دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را توقیف کردند.
وي با بيان اينكه در بازرسي از این خودرو، 201 هزار نخ سیگارخارجي قاچاق و فاقد مدارك قانوني كشف شد، افزود: در اين خصوص راننده دستگير و تحويل مراجع قضائي شد.
فرمانده انتظامي شهرستان "لارستان" با اشاره به اينكه ارزش اين محموله قاچاق برابر نظر كارشناسان، 600 میلیون ریال برآورد شده است، تصريح كرد: مبارزه با قاچاق كالا از اولويت اين فرماندهي است.
اين مقام انتظامي از شهروندان خواست؛ هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص خرید و فروش و قاچاق كالا و ارز و یا سایر جرایم را در اسرع  وقت از طریق تلفن 110 در اختیار پليس قرار دهند.   
 
50 فقره چک پول جعلی در"ممسني" کشف شد
فرمانده انتظامي ممسنی گفت: در بازرسي از يك سواري وانت پيكان، 50 فقره چک پول جعلي 500 هزار ریالی در اين شهرستان کشف شد.
سرهنگ "محمدهاشم قسام" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران انتظامي اين شهرستان در محور "قائمیه به ممسني" هنگام کنترل خودروهای عبوری، به یک دستگاه وانت پیکان مظنون و آن را توقیف کردند.
وی افزود: در بازرسی به عمل آمده از راننده خودرو، تعداد 50 قطعه چک پول جعلی 500 هزار ریالی به مبلغ 250 ملیون ریال کشف شد. 
سرهنگ "قسام" با اشاره به اينكه متهم به مرجع قضائي معرفي شد، گفت: از شهروندان خصوصاً کسبه و بازاریان خواست در معاملات خود حتما از تجهيزات و دستگاه هاي شناسايي چک پول استفاده کنند.
 
عامل انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی دستگیر شد
فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی توسط پلیس فتا این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "اسماعیل زراعتیان" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی اجرای دستور مقام قضائی مبنی بر شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی یکی از شهروندان در شبکه های اجتماعی كرده بود، موضوع به صورت ویژه در دستور کارماموران پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات با انجام یکسری اقدامات فنی و به کارگیری شگردهای خاص پلیسی، عامل انتشار تصاویر خصوصی را شناسایی و او را دستگیر و مورد بازجویی قرار دادند.
سرهنگ "زراعتیان" با بيان اينكه متهم ابتدا موضوع را انکار ولی به محض مشاهده مستندات پرونده لب به اعتراف گشود و به عمل مجرمانه خود اعتراف کرد، گفت:  متهم به دادسرا معرفی و با قرار صادره روانه زندان شد.
رئیس پلیس شهرستان مرودشت به شهروندان هشدا رداد: گوشی موبایل و فضای مجازی محل امنی برای نگهداری تصاویر خانوادگی نیست و شیادان و فرصت طلبان به دنبال اخاذی از طریق انتشار تصاویر خانوادگی هستند.

نظرات بینندگان