کد خبر: ۱۴۰۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۲۸ تير ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

102 كيلو تریاک درعملیات مشترک پلیس فارس و يزد كشف شد/ انبار توليد شربت غير بهداشتي در" شيراز" لو رفت/ افزایش 171 درصدی کشفیات قاچاق در "ممسنی"

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

102 كيلو تریاک درعملیات مشترک پلیس فارس و يزد كشف شد
جانشين فرمانده انتظامي استان از کشف 102 کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و يزد خبر داد.
سرهنگ "يوسف ملك‌زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان موفق شدند با انجام اقدامات اطلاعاتی و تلاش‌های شبانه روزی، یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر که به صورت حرفه ای و عمده در امر قاچاق در استان های جنوبی فعالیت داشتند را شناسایی کنند. 
سرهنگ "ملك‌زاده" تصريح كرد: با هماهنگی و همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان يزد، در یک عملیات دقیق و هماهنگ خودرو پژو 405 حامل مواد مخدر در محور "هرات" شناسایی و توقیف شد.
جانشين فرمانده انتظامي استان فارس با بيان اينكه در بازرسی از آن خودرو، 102 کیلو ترياك كشف شد، خاطر نشان كرد: در اين خصوص 2 قاچاقچي حرفه‌اي دستگیر و روانه زندان شدند.

کشف 20 کیلو تریاک از خودرو پراید 
فرمانده انتظامی "پاسارگاد" از کشف 20 کیلو  تریاک در بازرسی از یک خودرو  پراید خبر داد.
سرهنگ "محمد نیکبخت" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل مواد مخدر توسط یک دستگاه پرايد و تردد خودرو در محور "شیراز-اصفهان"، بلافاصله موضوع در دستور کار پليس قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد گفت: بلافاصله مأموران به محور مورد نظر اعزام و موفق شدند خودرو مورد نظر را شناسايي و متوقف كنند.
سرهنگ "نیکبخت" با بيان اينكه در بازرسی از اين خودرو، 20 کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌هاي مختلف جاسازی شده بود کشف شد، گفت: در اين خصوص 2 متهم دستگير و پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

افزایش احساس امنیت با تعامل پليس و سپاه 
فرمانده انتظامي "قيروكارزين" گفت: تعامل پليس و سپاه، کاهش وقوع جرائم و افزايش احساس امنيت را در پي دارد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حميدرضا صالحي فرد" در نشست تعاملي با فرمانده سپاه شهرستان "قيروكارزين"، گفت: بايد براي ارتقاء و افزايش احساس امنيت، از تمام ظرفيت‌ نهادها و سازمان‌ها استفاده كنيم.
وي با اشاره به اهميت ارتقاء احساس امنيت در سطح جامعه، بيان كرد: دشمنان انقلاب با هجمه‌هاي سياسي، فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي سعي در ايجاد تفرقه و ناامن جلوه دادن ايران اسلامي دارند، بنابراين براي حفظ امنيت پايدار بايد تعامل و همکاري موجود بين نيروي انتظامي و سپاه پاسداران هر روز مستحکم تر شود.
اين مقام انتظامي با اشاره به اهميت بسيج و ظرفيت‌هاي بالقوه و بالفعل آنان، بيان داشت: نيروي انتظامي، سپاه و شجره طيبه بسيج که يادگار بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي ايران است را در بحث ايجاد و حفظ امنيت، همراه و همسو با خود مي‌داند.
در ادامه سرهنگ "تقيان" فرمانده سپاه قيروكارزين ضمن تشكر از اقدامات خوب نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت، اظهار داشت: نيروي انتظامي و سپاه هرگز جدا از هم نيستند و بايد با همکاري و تعامل سازنده و هدفمند براي ارتقاء امنيت و صيانت از دستاوردهاي انقلاب شکوهمند ايران اسلامي تحت زعامت فرماندهي معظم كل قوا(مدظله العالي) تلاش كنند.

واژگونی تيبا  با 2 كشته و 3 مجروح 
رئيس پليس راه شمالي استان گفت: واژگوني سواري تيبا در محور روستايي "بانش" شهرستان سپيدان، 2 كشته و 3 مجروح بر جاي گذاشت. 
سرهنگ "عبدالهاشم دهقاني" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 يك فقره حادثه رانندگي در محور روستايي "بانش" شهرستان سپيدان به مأموران اعلام شد.
وي ادامه داد: بلافاصله مأموران به همراه ديگر نيروهاي امدادي به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند يك سواري تيبا با 5 سرنشین در محور مذكور در حركت بوده که واژگون و بر اثر آن راننده و يك سرنشين در دم فوت و 3 نفر ديگر مجروح و به بيمارستان منتقل شدند.
رئيس پليس راه شمالي استان، بيان كرد: کارشناسان تخطي از سرعت مطمئنه راننده را علت وقوع اين حادثه رانندگي اعلام کردند.

انبار توليد شربت غير بهداشتي در" شيراز" لو رفت
فرمانده انتظامی "شيراز" گفت:  ماموران يگان امداد اين شهرستان موفق شدند يك انبار توليد شربت غير بهداشتي و غير مجاز را كشف كنند.
سرهنگ "فرج شجاعي" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران يگان امداد اين شهرستان با اقدامات فني و تخصصي از توليد شربت خوراكي غير مجاز با برند خارجي در يك انبار مطلع شدند و موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.
وي افزود: ماموران پس از هماهنگي قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان موفق شدند ۳۰۰ لیتر شربت غير مجاز با برند خارجي، 450 كيلو شكر، ۲۳ عدد رنگ خوراکی ۲۵۰ میلی لیتري، ۳۶۸ بطری شیشه‌ای، یک دستگاه پرس سر شیشه و یک دستگاه چاپگر مخصوص درب شیشه كشف كنند.
سرهنگ "شجاعي" با اشاره به اينكه در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، گفت: با حضور نماینده بهداشت اقلام غیر بهداشتی امحاء گردید.

توقيف پژو و كشف 29 كيلو ترياك  
فرمانده انتظامي "كازرون" از توقيف سواري 405 و دستگيري يك قاچاقچي و كشف 29 كيلو ترياك خبر داد.
سرهنگ "محمد عبادي‌نژاد" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: در راستای مبارزه بي امان با قاچاقچيان مواد مخدر، ماموران انتظامي اين شهرستان با انجام يك سري كارهاي فني و پليسي از حمل و جا‌به‌جايي مقداري ترياك توسط يك سواري 405 مطلع و موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.
وي افزود: در همين رابطه مأموران به محورهاي مواصلاتي اعزام و ضمن برپايي ايست و بازرسي، يك سواري 405 حامل مواد مخدر را شناسايي و پس از طي مسافتي تعقيب و گريز آن را متوقف كردند.
فرمانده انتظامي كازرون با بيان اينكه در بازرسي از آن خودرو، 29 كيلو ترياك كشف شد، گفت: در اين خصوص يك قاچاقچي دستگير و روانه زندان شد.

کشف سيگار قاچاق در"كوار"
فرمانده انتظامي "كوار" گفت: با تلاش مأموران انتظامي، در بازرسي از يك منزل مسكوني، 314 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق به ارزش 2 ميليارد و 350 ميليون ريال كشف شد.
سرهنگ "علي بابايي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: ماموران انتظامي شهرستان كوار در اجراي طرح برخورد با قاچاق كالا و ارز، از دپو سيگار خارجي در يك منزل مسكوني مطلع شدند.
وي با بيان اينكه ماموران پس از هماهنگي قضائي به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسي از اين مكان، 314 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق و فاقد مدارك قانوني كشف شد.
فرمانده انتظامي كوار با اشاره به اينكه ارزش اين محموله قاچاق برابر نظر كارشناسان، 2 ميليارد و 350 ميليون ريال برآورد شده است، تصريح كرد: در اين خصوص يك نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

افزایش 171 درصدی کشفیات قاچاق در "ممسنی"
فرمانده انتظامی "ممسنی" از افزایش 171 درصدی کشف کالاي قاچاق در سه ماه اول سال 1399 نسبت به دوره مشابه سال قبل خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمدهاشم قسام" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: مبارزه با قاچاق کالا همواره از اولویت‌های اصلی پلیس اين شهرستان بوده و در این راستا اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است.
وی بیان داشت: افزایش ایست و بازرسی‌های موقت در محور های مواصلاتی و زحمات شبانه روزی كاركنان این فرماندهی، از جمله اقداماتی بوده است که منجر به افزایش 171 درصدي کشفیات قاچاق در سه ماهه اول سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.
سرهنگ "قسام" افزود: در این دوره سه ماهه ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در اين شهرستان، 155میلیارد و 537 ملیون ریال برابر نظر كارشناسان ارزیابی شده است.
فرمانده انتظامی "ممسنی" تصریح کرد: قاچاق کالا آثار مخربی بر اقتصاد کشور داشته و یکی از موانع اصلی رونق تولید می باشد، لذا شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت مجرمانه قاچاقچیان و قانون شکنان، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه 110 به پلیس اعلام کنند.

دستگیری 3 سارق وکشف 15 فقره سرقت در"ارسنجان" 
- فرمانده انتظامي "ارسنجان" از دستگیری 3 سارق و اعتراف آنان به 15 فقره سرقت موتورسيكلت و اماكن خصوصي خبر داد.
سرهنگ "محمدعلی فرهادی" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: به دنبال وقوع چندين فقره سرقت در اين شهرستان، پليس آگاهي طی چند روز گذشته با اجرای تحقیقات میدانی و مراقبت‌هاي نامحسوس مجرمین سابقه دار، موفق شدند 3 نفر سارق حرفه‌ای را شناسايي کنند.
وي افزود: پس از شناسایی محل اختفاء سارقان، با هماهنگي مقام قضايي اين 3 سارق در مخفيگاهشان توسط کارآگاهان پلیس آگاهی دستگير و در تحقيقات اوليه و مواجهه شدن با شواهد و مدارک پلیس، به 15 فقره سرقت موتورسيكلت و اماكن خصوصي اعتراف کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان ارسنجان خاطر نشان كرد: شهروندان هشدارها و آموزش‌هاي پليس را جدي گرفته و به منظور جلوگیری از وقوع پدیده نابهنجار سرقت، ضمن استفاده از تجهیزات بازدارنده و رعایت نکات ایمنی، در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سريعا با پليس 110 در ميان بگذارند و آنان را در تامين و حفظ امنیت پایدار در جامعه ياري دهند.

شناسایی و پلمب دو تالار عروسی و یک واحد گیم نت متخلف در لامرد
فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از شناسایی و پلمب دو تالار عروسی به دلیل برگزاری مراسم و یک واحد صنفی گیم نت به دلیل تجمعات پرخطر خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مهراب زارع پور" در تشریح جزئیات این خبر گفت: علی رغم اطلاع رسانی‌ها و تذکرات قبلی به واحدهای صنفی در راستای اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا، پلیس امنیت عمومی از برگزاری مراسم پر خطر عروسی در دو تالار و تجمعات پر خطر یک واحد صنفی گیم نت مطلع و ضمن هماهنگی قضائی نسبت به پلمب واحدهای صنفی متخلف اقدام کردند. 
وي افزود: در این رابطه مالکان مکان‌های متخلف براي سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با بیان اینکه در اجرای مصوبات شورای تامین شهرستان برگزاری هرگونه مراسم و تجمعات ممنوع می باشد، تاکید کرد: گشت مشترک دایره اماکن پلیس امنیت عمومی، اتاق اصناف و شبکه بهداشت، تاکنون از 70 واحد صنفی سرکشی و بازدید به عمل آمده که تاکنون منجر به 35 مورد اخطار و پلمب 2 تالار عروسی و یک واحد گیم نت شده است . 
وی افزود: در صورت مشاهده چنین مراسماتی با مالکان و برگزار کنندگان برابر مقررات، قاطعانه برخورد خواهند شد و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد عده‌ای سلامتی مردم و جامعه را مورد تهدید قرار دهند.
سرهنگ "زارع پور" در خصوص اقدامات نیروی انتظامی در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، گفت: اين مجموعه از ابتدای شیوع ویروس کرونا با تمام ظرفیت با دستگاه های متولی امر همکاری لازم را داشته و ماموران گشت انتظامی به طور مستمر بر نحوه فعالیت تمامی واحدهای صنفی به صورت 24 ساعته نظارت و نحوه کارکرد آنان را مورد ارزیابی و پالایش قرار می دهند.
اين مقام انتظامي از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود .

خانواده معظم شهدا چشم وچراغ انقلاب هستند
فرمانده انتظامی اقلید در ديدار با خانواده شهيد سرباز وظیفه "عین اله زارع" گفت: خانواده معظم شهدا چشم و چراغ این نظام و انقلاب هستند که برای اقتدار و عزت كشور، فرزندان خود را تقدیم کرده‌اند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مراد صارمی" در این دیدار صبر خانواده شهدا را الگویی برای تمامی نسل‌ها برشمرد و گفت: امروز اگر عزت و اقتدار داریم از برکت خون شهدا و صبر و استقامت خانواده‌های آنان است.
سرهنگ "صارمي" افزود: اقتدار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دست آورد صبر، استقامت، ایمان، ایثار و تلاش بانوانی است که مردان این سرزمین را تا پای جان در راه انقلاب و اسلام حمایت کردند.
گفتنی است شهید سرباز وظیفه "عین اله زارع" از شهدای نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس است که در سال 62 در منطقه  شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شده است.

تلف شدن 33راس احشام در مرودشت
فرمانده انتظامی "مرودشت" از تلف شدن 33 راس احشام به علت مسمومیت با آب شرب خبر داد.  
سرهنگ "اسماعیل زراعتیان" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر اتلاف گله گوسفند در یکی از روستاهای حوزه استحفاظی، ماموران بلافاصله براي بررسی موضوع در محل حاضر شدند.
وی افزود: ماموران پس از حضور در محل، مشاهده كردند تعداد 33 راس گوسفند بر اثر استفاده از آب چاه تلف شده اند.
سرهنگ "زراعتیان" تصريح كرد: برابر نظریه اولیه کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان مرودشت، علت تلف شدن گوسفندان، مسمومیت به وسیله محلول كردن کود شیمیایی در آب شرب بوده است؛ هر چند کارشناسان اظهار داشتند اعلام نظریه نهایی پس از آزمایشات آب چاه اعلام خواهد شد.

پرخاشگري كودكان 
حل مشكلات پرخاشگري كودكان پيچيده است و به صبر زيادي نياز دارد. 
علي رغم اينكه پرخاشگري نوجوانان و يا كودكان براي شما ناخوشايند است در فرايند رشد كودك 5 ساله كاملا عادي است در حقيقت هر كودكي در اين سن اسباب بازي را كه دوست خود را ميدزدد لگد ميزند، مشت ميزند يا گاه گاه داد مي زند.
برخي اوقات دليل اين امر ترس ساده است. براي مثال اگر كودك شما احساس مي كند از جانب كسي ديگري به حاشيه رانده مي شود ممكن است از كوره در برود.
ديگر محرك ها بيشتر به شرايط پيش آمده بستگي دارد تا به غريزه، كودك مهدكودكي شما در حال تنظيم خود با يك برنامه جديد استرس زا يا يادگيري مهارت جديد به راحتي از هر چيزي كه سعي مي كند انجام دهد عصباني شود و عصبانيت خود را سر همكلاسي هايش خالي كند.
 بعضي اوقات كودك شما فقط خسته يا گرسنه است او دقيقا نمي داند چه كار بايد كند لذا با فرياد دعوا يا خشم به اين وضعيت واكنش نشان مي دهد. در 5 سالگي مهارت زباني وي تا حد زيادي توسعه يافته است و مي آموزد كه مي تواند به جاي مشت و لگد از كلمات براي حل مسايل خود استفاده كند، همچنين به واسطه آزمون و خطا و كمك شما مي آموزد از حرف زدن و بحث در مورد يك مساله نتيجه بهتري مي گيرد تا از نزاع و درگيري فيزيكي .
در اين حين همچنين لازم است كه كودك خود را به سمت رويكردي عاري از پرخاش به زندگي راهنمايي كنيد و چشم به راه مسائل عميق تري باشيد كه رخ دهد.
براي مقابله با پرخاشگري چه مي توان كرد؟
به سرعت پاسخ دهيد:
سعي كنيد وقتي كودكتان پرخاشگري مي كند سريعا پاسخ دهيد تا همان لحظه بداند كار نادرستي انجام داده است، وي را به مدت كوتاهي از وضعيت پرخاشگري خارج كنيد، براي يك كودك مهدكودكي 5 دقيقه كافي است تا در رفتارش بازنگري كند. همچنين مي توانيد در واكنش به پرخاشگري او مجوز كاري را از او بگيريد مثلا 15 دقيقه كمتر تماشاي تلويزيون يا پول توجيبي كمتر . بهتر است اين كار را هر دفعه انجام دهيد تا كودك شما بداند كه اين كاهش ها به رفتار او بستگي دارد.
به برنامه وفادار باشيد:
تا حد امكان به طريقي يكسان به پرخاشگري او پاسخ دهيد .پاسخ كسل كننده و قابل پيش بيني شما (خيلي خب، بازهم دوستت را زدي، دوباره جريمه مي شوي)الگويي پديد خواهد آورد كه كودك شما آن را تشخيص داده و انتظارش را خواهد داشت، در نهايت پيش از اين كه مرتكب عملي اشتباه شود پيامدهاي آن را پيش بيني خواهد كرد.
مثال بياوريد:
مهم نيست كه چقدر از دست او عصباني باشيد سعي كنيد از داد زدن ،برخورد فيزيكي و بد ناميدن وي خودداري كنيد .اين كار به جاي اينكه رفتار وي تغيير كند به وي مي آموزد كه پرخاشگري كلامي و فيزيكي راهي براي برخورد در زمان عصبانيت است در مقابل با كنترل خشم خود و برخورد خونسردانه در مواقعي كه پايش را از خط بيرون مي گذارد، به وي مثالي خوب از نحوه برخورد ارائه دهيد.
اولين قدم در كنترل رفتارش:
حتي اگر در ملا عام كاري كند كه شما را آزار دهد به برنامه  جريمه خود وفادار بمانيد اغلب بزرگترها وضعيت شما را درك مي كنند. در نهايت همه چنين وضعيتي را تجربه كرده ايم. اگر مردم به شما خيره شدند سخني كنايه آميز بگوييد چون( چه سن دوست داشتني اي) و بعد آنطور كه تشخيص مي دهيد وضعيت را اداره كنيد.حال زمان خوبي است كه به او بياموزيد از شرايط و افرادي كه موجب بروز پرخاشگري مي شوند اجتناب كند تا زماني كه راهي بهتر از مشت و لگدپراني براي اداره مساله بيابد مي توانيد به وي كمك كنيد كه با خواندن كتاب هايي در اين زمينه (با هم) خشم خود را كنترل كند.
حس مسوليت پذيري را تقويت كنيد:
اگر پرخاشگري كودك شما به دارايي كسي ديگري صدمه وارد مي كند يا خرابي به بار مي آورد بايد خودش آن را درست كند او مي تواند يك اسباب بازي شكسته را با چسب بچسباند يا اشيايي را كه در زمان عصبانيت پرت كرده است جمع كند حتي ممكن است پول تو جيبي خود را براي جايگزين يا تعمير شي مورد نظر استفاده كند، اين كار را به عنوان تنبيه بروز ندهيد بلكه آن را نتيجه طبيعي از عملي پرخاشگرانه بدانيد كاري كه هر كسي كه چيزي را شكسته بايد انجام دهد.
همچنين مطمئن شويد وقتي كودكتان پايش را از حدود فراتر مي گذارد حتما عذرخواهي كند حتي اگر مجبور باشيد خودتان وي را نزد فرد آسيب ديده ببريد و تا زماني كه عذرخواهي كند صبر كنيد، عذر خواهي ممكن است در وهله اول رياكارانه به نظر بيايد ولي درس مورد نظر را در نهايت خواهد آموخت.
وقت تماشاي تلويزيون را كاهش دهيد:
كارتون ها و ديگر برنامه هاي به ظاهر معصومانه كودكان گاه سرشارند از داد و فرياد، تهديد، هُل دادن يا برخورد هاي فيزيكي. پس سعي كنيد به برنامه هايي كه تماشا مي كنند نظارت داشته باشيد اگر در يك برنامه اتفاقي مي افتد كه آن را نمي پسنديد در موردش با او حرف بزنيد مثلا ديدي چطو بچه را هُل داد تا به چيزي كه مي خواست برسد به نظرت كار خوبي انجام داد ؟

به رفتار خوب جايزه دهيد:
به جاي اين كه تنها وقتي كار بدي مي كند به وي توجه نشان دهيد سعي كنيد وقتي كار خوبي مي كند هم وي را تشويق كنيد مثلا وقتي از او مي خواهند نوبت بازي را به كسي ديگر بدهد به جاي اين كه موس را بكند درست از آن استفاده كند يا جايش را به كودك ديگري كه منتظر است بدهد به او بگوييد كه به او افتخار مي كنيد. به او نشان دهيد كه كنترل خشم از برخورد فيزيكي با ديگران نتيجه بهتري دارد. تقويمي روي يخچال يا در اتاقش بگذاريد و زمان هايي كه عصبانيت خود را كنترل مي كند به وي با چسب هاي رنگي جايزه دهيد وقتي تعداد خاصي از اين برچسب ها دريافت كرد يك جايزه كوچك به او بدهيد. مثل شهر بازي يا يك اسباب بازي كوچك.
از كمك گرفتن نترسيد:
برخي كودكان در مقايسه با ديگران مشكل پرخاشگري بيشتري دارند اگر رفتار كودك مهدكودكي شما مداوم و شديد است در كارهاي مدرسه و گروهي ايجاد مزاحمت مي كند يا حمله فيزيكي دارد با پزشك و روانشناس مشورت كنيد،گاهي يك مشكل يادگيري حل نشده و تشخيص داده نشده و يا اختلال رفتاري پشت اين عصبانيت است.
حل مشكل پرخاشگري كودكان نياز به صبر و حوصله دارد ولي با كمك گرفتن مي توانيد به نحو بهتري به هدايت عاطفي موردنياز كودك بپردازيد تا رفتار ناشايست خود را پشت سر بگذارد.
منبع : كتاب پرخاشگري كودكان ، اثر حميده فيروزان ،  مهرناز مهرافزا
تهيه و تنظیم :  كارمند رتبه 12 "عباس برزگر"- مشاور و مددكار اجتماعي كلانتري "فخر آباد" شيراز 

نگاهي به تبعات اجتماعي ويروس كرونا و تاثير آن بر احساس امنيت اجتماعي و رواني شهروندان
شيوع بيماري كرونا به يك بحران اجتماعي تبديل شده و شكل گيري شايعه و انتشار اخبار جعلي در اين خصوص، امنيت و احساس امنيت در جامعه را به شدت تحت تاثير قرار مي دهد. 
شيوع ویروس کرونا عملا به یک بحران اجتماعی بدل شده است که نه تنها بهداشت ما را تحت تاثير قرار داده، بلکه تبعات بسیار جدی‌ برای جامعه داشته و دارد و باید آن را به‌ مثابه یک بحران اجتماعی در معنای تام و وسیع آن و شاید یک ابر بحران در نظر گرفت.
پديده هاي مختلف را مي توان از زواياي گوناگون مورد مطالعه قرار داد وتوجه به ابعاد وجوانب مختلف يك پديده لازمه دستيابي به شناختي جامع در هر زمينه است. پيامدهاي بيماري كرونا را نيز مي توان ازجنبه هاي مختلف اقتصادي، سياسي، علمي، امنيتي و اجتماعي مورد توجه قرار داد.
 يكي از مهمترين دريچه هايي كه مي توان از طريق آن به موضوع نگريست. بررسي جامعه شناختي آن است. در شرایط بحرانی کنونی، جامعه نیازمند ارتباط، اعتماد، آرامش و آموزش است و همه این ضرورت‌ها ایجاب می‌کند که پیش از شکل‌گیری شایعه‌ها و اخبار جعلی، نهادهای معتبر علمی و اجرایی، نخستین گویندگان خبرها و توصیه‌های پیشگیری،کنترل و درمان باشند، چرا كه سرمايه اجتماعي يكي از مهمترين مواردي است كه مي تواند تحت تاثير اين ويروس وشايعات آن  قرار گيرد و آنچه بیش از اين بيماري، جامعه را تهدید می‌کند، خطر بی اعتمادی، آشفتگی ذهنی، احساس بی پناهی، خودتصمیمی وعدم احساس امنيت روانی و اجتماعی است.
امنیت روانی شامل دو نوع امنیت فردی و جمعی است. امنیت روانی جمعی زیرشاخه امنیت اجتماعی است. امنیت روانی زمانی تامین می‌شود که شخص از علل و عوامل اضطراب و تشویش در امان باشد؛ همچنین امنیت جمعی روانی، در زمانی تحقق می‌یابد که جامعه از عوامل تهدیدزا به دور باشد و از نظر آسایشی و رفاه اقتصادی عامل یا عواملی موجب هراس و وحشت از فقدان آن نشود.
 هراس اجتماعی در اين مقوله، نوعی ترس اجتماعی است که در جامعه فراگیر می‌شود و عارض بر گروه‌های اجتماعی است. وقتی ترس و هراس بر گروهی از مردم عارض می‌شود، و در ذهن آنان رسوخ می‌کند، هراس اجتماعی شكل مي گيرد.
 حال اين سئوالات مطرح مي شود؛ كه از منظر كنشگران وشهروندان، تبعات اجتماعي شيوع اين ويروس چيست؟ و آيا مي تواند در پائين آمدن احساس امنيت اجتماعي ورواني شهروندان نقش داشته باشد؟ در اين راستا معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان فارس اقدام به انجام پژوهشي تحت عنوان بررسي تبعات اجتماعي شيوع ويروس كرونا در استان فارس با تاكيد برنقش آن در كيفيت احساس امنيت اجتماعي و رواني شهروندان كرده است، كه نتايج حاصله حاكي از وجودتبعات اجتماعي همچون: افزايش شايعه،كاهش اعتماداجتماعي، افزايش هراس اجتماعي، كاهش سلامت اجتماعي، بيكاري و... مي باشد كه هركدام در كاهش احساس امنيت اجتماعي ورواني افراد موثر بوده وبا آن رابطه معني داري داشته است.
به هرحال حل این معضل و گذار از آن، مستلزم همکاری و مساعدت وسیع در همه بخش‌های جامعه است، بدون همراهی جامعه و فرهنگ‌سازی مناسب، امکان شكست وگذار از این بحران ميسر نخواهد بود.
برای این هدف لازم است که درک و بينش صحيحي از ابعاد اجتماعی و رواني بحران کرونا در جامعه داشته باشیم، تا از این راه بتوان در سیاست‌گذاری‌های لازم برای مدیریت اجتماعی این موضوع، همه متنفذان اجتماعی و همچنین همه فرآیندهای موثر و تعیین‌کننده را شناسایی و مورد توجه قرار دهیم.
در اين شرایط، بدون توجه به زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی، نه تنها امکان اثرگذاری مثبت اندک خواهد بود، بلکه هرگونه بی‌توجهی، می‌تواند بر احساس امنيت اجتماعي ورواني شهروندان تاثير گذار باشد.
نويسنده: سرهنگ ايوب آقارحيمي- رئيس اداره برآورد اجتماعي و افكارسنجي معاونت اجتماعی پليس فارس 

نظرات بینندگان