کد خبر: ۱۴۰۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز مطرح کرد؛

ضرورت صدور شناسنامه برای کودکان بی سرپرست

جمشیدی گفت: هویت بخشی، صدور شناسنامه و تعیین تکلیف کودکان بی سرپرست یک ضرورت است.
علی عسگر جمشیدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز در نشست شورای ثبت احوال این شهرستان، از دادستان عمومی و انقلاب شیراز درخواست کرد: به وضعیت کودکان بی سرپرست و هویت نامعلوم، رسیدگی و نتایج کسب شده را به منظور ساماندهی و هویت بخشی به این کودکان در اسرع وقت به ثبت احوال و بهزیستی ارائه کند.

او ادامه داد: جمع آوری و تعیین تکلیف کودکان سرراهی و تحویل آنان به اداره بهزیستی شیراز، بسیار حائز اهمیت است.

علی عسگر جمشیدی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز را مسئول نظارت بیش از پیش بر عملکرد بیمارستان‌های شهرستان دانست و افزود: دانشگاه علوم پزشکی با دقت و حساسیت، جزئیات آمار زاد و ولد و مرگ و میر در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت شهرستان را رصد کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز، از نیروی انتظامی خواست تا در اسرع وقت، نتایج استعلام وضعیت کودکان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را تعیین تکلیف کرده و جهت صدور شناسنامه به اداره ثبت احوال اعلام کنند.

او با اشاره به نقش و جایگاه قوانین و مقررات مرتبط با ثبت احوال در جامعه اظهار کرد: هر گونه بی توجهی و سهل انگاری در خصوص رعایت مقررات ثبت احوال ناهنجاری‌های اجتماعی گسترده‌ای را در پی خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز ضمن تاکید بر تعامل بیش از پیش اعضای شورای ثبت احوال و دقت نظر بر اجرای مصوبات، تشکیل جلسات سه جانبه و فوق العاده بین ادارات بهزیستی، ثبت احوال و دادستانی، به منظور اجرای ماده ۱۸ قانون صدور شناسنامه و تعیین تکلیف کودکان بی سرپرست را یک ضرورت برشمرد.

جمشیدی از آمادگی روابط عمومی فرمانداری شهرستان شیراز برای تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی قوانین و مقررات ثبت احوال به شهروندان خبر داد و افزود: این حق بدیهی مردم است که با حقوق شهروندی خود و خدماتی که دولت به آنان ارائه می‌کند، به خوبی آشنا شوند./ باشگاه خبرنگاران جوان 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان