کد خبر: ۱۴۱۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
در راستای دومین مرحله نهضت کمک مومنانه:

18 هزار بسته معیشتی تا پایان ماه محرم در شیراز توزیع می شود

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز از آغاز نوبت دوم از دومین مرحله کمک های مومنانه در شیراز خبر داد.
به گزارش شیرازه، سرهنگ پاسدار موسی زارعی فرمانده ناحیه مقاومت سپاه حضرت ثارالله (ع) شیراز ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)، از آغاز نوبت دوم از مرحله دوم نهضت کمک مومنانه با نام "ایثار حسینی"  در شهر شیراز خبر داد و بیان کرد:  بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای کمک به نیازمندان و افرادی که به واسطه ویروس کرونا  معیشت آن ها به سختی افتاده است، سپاه ناحیه حضرت ثارالله (ع) شیراز همراه و همگام با دیگر نواحی کشور و استان در نوبت دوم از مرحله دوم نهضت کمک های مومنانه تاپایان ماه محرم 18 هزار بسته معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع خواهد کرد.
وی این اقدامات را به برکت امام حسین (ع) و فرمایشات رهبر معظم انقلاب دانست و ابراز داشت: بسیجیان ناحیه حضرت ثارالله (ع) در رده های مختلف جهت کمک رسانی همیشه در صحنه بوده و آماده به کار هستند و با استفاده از برکات ماه محرم  نیاز نیازمندان را تا حدودی برطرف خواهیم کرد.
سرهنگ زارعی در پایان با تشریح تامین اعتبار بسته های معیشتی و دیگر اقدامات، خاطر نشان کرد: هزینه این اقدامات توسط بسیجیان، گروه های جهادی و خیرین تامین شده و بین  نیازمندان شناسایی شده در محله ها توزیع می گردد.  ارزش هر بسته بین 300 تا 350 هزار تومان می باشد و شامل برنج، روغن، حبوبات، گوشت مرغ و ... به همراه اقلام فرهنگی است.
وی با عنوان اینکه در نوبت اول، یک هزار سری جهیزیه به نوعروسان واگذار گردید اظهار داشت: در نوبت دوم نیز این اقدام خداپسندانه به صورت پراکنده صورت خواهد گرفت.
حجت الاسلام  و المسلمین مصطفوی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه ثارالله (ع) در حاشیه آیین آغاز نوبت دوم از مرحله دوم نهضت کمک مومنانه در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: خداوند متعال درسوره بقره آیه 148 قرآن کریم می فرمایند:(( وَلِكُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّيهَا ۖ فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرَاتِ ۚ أَيْنَ مَا تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اللَّهُ جَمِيعًا ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ)) بدین معنی که در نیکی ها سبقت بگیرید و به دنبال انجام کار خیر باشید. حرف های بیهوده را رها کنید. به جای اینکه رقابت در کار های مادی داشته باشید، در کار های خیرو نیک از یکدیگر سبقت بگیرید زیرا این کار باعث بالا بردن ارزش می شود. 
وی ادامه داد: کار های خیر مصادیق زیادی دارد و این آیه خیلی گسترده است. از کار های خیر می توان به کمک به نیازمندان، تهیه جهیزیه، شاد کردن مردم و مومنین، گره گشایی و کمک های مومنانه اشاره کرد. با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی برخی از کسب و کار ها، اگر انسان بتواند در "نهضت کمک مومنانه" همکاری کند و تلاش نماید، از اجر و ثواب آن بهره مند می شود.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ثارالله (ع) با عنوان اینکه به بیماری کرونا از دو جنبه می توان نگاه کرد، ابراز داشت: یکی جنبه منفی است که به خطر افتادن سلامتی مردم و فوت افراد بوده و جنبه مثبت آن امتحانی برای مومنین و خیرین است. در ایام شیوع کرونا، موج همدلی و مواسات بین اقشار مختلف مردم نمایان شد.
گفتنی است مرحله دوم نهضت کمک مومنانه برای کمک به نیازمندان و اقشار آسیب دیده از ویروس کرونا در سه نوبت انجام می شود که نوبت اول از عید قربان تا عید غدیر، نوبت دوم در دهه اول ماه محرم و نوبت سوم در دهه پایانی ماه صفر برگزار می شود.
انتهای پیام/


نظرات بینندگان