کد خبر: ۱۴۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۴ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
در بکارکیری جامعه کم توان دارای معلولیت در سازمان شهرداری مطرح شد؛

نظری: هیچ یک از معلولین در مراحل پزشکی تایید و قبول نمی شوند!/ناصری و دستغیب:حمایت از جامعه کم توان یا ناتوان یک رسالت فرهنگی و اجتماعی است

در حالی که نظری، عضو هیئت رئیسه شورا و سخنگوی شئرای شیراز معتقد است که در بکارگیری معلولین در سازمان شهرداری هیچ یک از آن ها در مراحل پزشکی تایید و قبول نمی شوند،ستغیب، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شیراز و «علی ناصری»،رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری بر این باور هستند که حمایت از جامعه کم توان یک رسالت فرهنگی و اجتماعی است که می بایست اجرا شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی- خبری"شیرازه"،در یکصد و چهل و نهمین جلسه شورای اسلامی، سه دستور کار مورد بررسی قرار گرفت که یکی از آن مربوط به بکارگیری جامعه کم توان معلول در سازمان شهرداری بود که برخی از اعضای شوار نظرات متفاوتی داشتند که از نظرتان می گذرد.
نظری،سخنگوی شورا با اشاره به این که شهرداری نمی تواند برای معلولین ایجاد شغل کند، گفت:اختصاص غرفه ها و اماکن شهرداری به معلولین در مغایرت با آئین نامه مالی و مالیاتی شهرداری ها و لایحه های قانونی راجع به نحوه واگذاری اماکن، میادین و غرفه ها و غیره قرار دارد.وی افزود:ایجاد تکلیف و هزینه برای شهرداری از سوی شورای شهر در مواردی که تکلف ندارند، فاقد وجاهت قانونی است.

نظری با اشاره به ناتوانی معلولین در بکارگیری آن ها در سازمان شهرداری بیان کرد:معلولین خودشان لایحه حمایتی دارند و برای حمایت آن ها مصوب دولت وجود دارد، همه دستگاه های دولتی موظف هستند که از این قشر از جامعه حمایت کنند، در لایحه ای که مرکز پژوهش ها فرستاده شده شهرداری را موظف کرده تا در حوزه پسماند، باغبانی و غیره آن ها را بکار گیرد اما هیچ یک از این معلولین در مراحل پزشکی تایید و قبول نمی شوند!.

سخنگوی شورا با بیان این که نباید برای یک جامعه هدف توقعی ایجاد شود که شهرداری نمی تواند از پس آن برآید، ادامه داد: این قشر از جامعه در دیگر کشورها مورد حمایت دولت قرار می گیرند نه شهرداری ها چرا که تبعاتی را به دنبال خواهد داشت.وی گفت:ما وظایفی مثل آسان سازی مسیر ها،تسهیل در استفاده از مترو و غیره را برای معلولین در نظر داریم،لذا نباید توقعی ایجاد شود که فردای روز موجب دلخوری افراد معلول پیش آید.
نظری: هیچ یک از معلولین در مراحل پزشکی تایید و قبول نمی شوند!/ناصری و دستغیب:حمایت از جامعه کم توان یا ناتوان یک رسالت فرهنگی و اجتماعی است
دستغیب، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شیراز نیز در مقابل صحبت های نظری گفت: این مسئله یک موضع فرهنگی و اجتماعی است که می بایست بیشتر از نگاه سلامت محور دیده شود.از طرفی حفاظت و حمایت ما از جامعه ناتوان و معلول یک رسالت اجتماعی است.وی ادامه داد:ما باید در حمایت از این قشر ضعیف جامعه همانند یک الگوی فرهنگی و اجتماعی باشیم.لذا بر این باور هستم که حتما می بایست برای این موضوع یک کمیسیون مشترک سلامت،فرهنگ و کمیته حقوق تشکیل شود.

علی ناصری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شیراز هم با ابراز تاسف از کم توجهی به جامعه معلولین پیشنهاد دادو گفت:جامعه ناتوان یا کم توان معلول نیازمند اصلاح آئین نامه ها و قوانین حمایت از خود می باشند چرا که به درستی اجرا نشده است.
وی افزود: هر چند که در این رابطه جلسات متعددی با حقوق دانان و اساتید برجسته تشکیل شده اما آنطور که باید به اجرا نرسیده است.
ناصری ادامه داد:رسالت اجتماعی شورا و شهرداری این است که در بکارگیری معلولین با تایید طب کار تلاش شود که البته با توجه و پشتیبانی ها تحول بزرگی ایجاد خواهد شد.

گفتنی است،تشکیل کمیسیون مشترک سلامت،فرهنگ و کمیته حقوق در حمایت از این قشر ضعیف جامعه با اکثریت آراء اعضای شورا تصویب شد.
انتهای پیام/




برچسب ها: شورا ، معلولان ، شیراز
نظرات بینندگان