کد خبر: ۱۴۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۱۳ آبان ۱۳۹۹

لازمه صدور انقلاب تشکیل تمدن و پیروزی در همه ابعاد است/ نقش ویژه آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها در این تمدن‌سازی

حس عباسی لازمه صدور انقلاب را تشکیل تمدن و پیروزی در همه ابعاد دانست و گفت: همه ابعاد انقلاب اسلامی در قالب یک تمدن به دنیا صادر شود.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، حسن عباسی، تحلیلگر انقلاب اسلامی امروز در رویداد بین‌المللی سفیران انقلاب اسلامی که بصورت مجازی  با حضور دانشجویان بسیجی استان فارس به مناسبت ۱۳ آبان و روز استکبار ستیزی برگزار شد، با اشاره به نقش دانش آموزان در پیروزی انقلاب اظهار داشت: ۱۳ آبان، روز دانش‌آموز و مبارزه با استکبار و طاغوت است. 

وی با اشاره به ماهیت انقلاب اسلامی و مقایسه آن با سایر انقلاب‌ها، افزود: انقلاب ما با دغدغه‌ اسلام‌ و شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی شکل گرفت که ادامه دعوت راه انبیاء بود. 

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه انقلاب روسیه زمینه انقلاب‌های چپ و کمونیستی را به وجود آورد و الهام‌بخش انقلاب چین و باکو بود اما انقلاب اسلامی الهام بخش آوردن دین در صحنه بود، اضافه کرد: در حالی که ایدئولوژی‌های مدرن در آن زمان، اصالت به انسان می داد، انقلاب اسلامی اصالت در حکومت را به خدا می دهد و موجب بازگشت بشر به معنویت می شود‌.

عباسی، همراهی ملت ایران با انقلاب را در تاریخ بی‌نظیر دانست و تصریح کرد: ملت ایران بارها آمریکا را شکست نظامی دادند و آمریکای جنایتکار هیچ‌گاه این حجم تحریم را به کشوری وارد نکرده بودند اما به ایران تحمیل شد.

وی با اشاره به اتفاقات سیاسی اخیر در داخل کشور گفت: اکنون غرب‌گرایی و باورنداشتن به جامعه خود، در برخی جریان‌های داخل کشور دیده می شود و با وجود جفاهایی که در دولت‌های قبلی آمریکا، به این جریان وارد شده است، اما همچنان نگاهشان به غرب بوده و حل مشکلات را در تعامل با غرب می دانند. 

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: برخی از افراد در داخل کشور، موجب بوجود آمدن شرایطی در آبان ۹۸ شدند که اعتراض به حقِ مردم نیز باعث سوءاستفاده‌ غربی‌ها شود. 

وی با بیان اینکه درسال‌های اخیر آمریکا با پروژه‌های مختلف، منتظر تابستان داغ و انقلاب گرسنگان و پابرهنگان در ایران بود، افزود: آمریکا، تابستان داغ را در پی قتل سیاه‌پوست آمریکایی تجربه کرده است. 

رئیس اندیشکده یقین، لازمه صدور انقلاب به سایر ملت‌ها را تشکیل تمدن و پیروزی در همه ابعاد، برشمرد و با اشاره به جذابیت انقلاب‌ها برای ملت های دیگر، تصریح کرد: انقلاب اسلامی، حکومت پهلوی را نابود کرد و یک الگوی متفاوت از حکومت را جایگزین کرد. 

عباسی با تاکید بر تلاش برای موفقیت ابعاد فرهنگی، اقتصادی و... انقلاب اسلامی، به نقش دانشگاه ها و آموزش و پرورش در این راستا اشاره کرد و گفت: باید وقوع انقلاب اسلامی اقتصادی و فرهنگی نیز اتفاق بیفتد و همه ابعاد انقلاب اسلامی به دنیا در قالب یک تمدن صادر شود.

انتهای پیام/س/ م

نظرات بینندگان