کد خبر: ۱۴۲۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۱۵ آبان ۱۳۹۹

فراخوان جشنواره تولیدات رسانه‌ای هنری کاج در استان فارس

مدیر نخبگان و رسانه معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس گفت: جشنواره کاج در سه بخش چندرسانه‌‌ای، ادبی-هنری و بخش ویژه پذیرای آثار هنرمندان و فعالان اجتماعی است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سجاد توکلی دبیر جشنواره «کاج» از برگزاری "نخستین جشنواره تولیدات رسانه ای و هنری با موضوع کاهش آسیب های جامعه" خبر داد و افزود: این جشنواره با همکاری بیش از ۱۶ نهاد مرتبط با موضوعات اجتماعی و به ابتکار معاونت اجتماعی سپاه فجر استان فارس  برگزار می شود.

مدیر نخبگان و رسانه معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس با بیان اینکه جشنواره کاج در سه بخش: چندرسانه ای، ادبی-هنری و بخش ویژه پذیرای آثار هنرمندان و فعالان اجتماعی است، ابراز داشت: در بخش چندرسانه ای، شرکت کنندگان می توانند در قالب مستند، فیلم کوتاه، انیمیشن، موشن گرافیک، عکس نوشته، کاریکاتور و طرح های گرافیکی آثار خود را ارسال کنند.

به گفته مسئول مشارکت های مردمی معاونت اجتماعی سپاه فجر، در بخش ادبی-هنری، عرصه هایی مانند: داستان کوتاه، نمایش نامه، فیلم نامه، طنز، استندآپ، تئاتر، نقاشی، خطاطی، موسیقی می تواند زمینه خلق اثر باشد.

توکلی در رابطه با بخش ویژه جشنواره گفت: کرونا علیرغم همه مشکلاتی که ایجاد کرده تاثیرات مثبت و منفی بر جامعه و آسیب های اجتماعی گذاشته است. بروز همدلی و مهربانی، مواسات، ازخودگذشتگی و نوع دوستی از مصادیق بارزی هستند که در چند ماه گذشته در کشور بصورت خاص پدیدار شده است که هر یک می تواند زمینه ساخت و تولید آثار ماندگار و فاخر هنری و رسانه ای باشد که فعالان اجتماعی، سمن ها، گروه های مردمی و جهادی، هیئات مذهبی، تشکل های صنفی، موکب های اربعین، اساتید، دانشجویان و دانش آموزان می توانند در بخش ویژه جشنواره که با موضوع تاثیر کرونا بر آسیب های اجتماعی است آثار تولیدی خود را ارائه دهند.

دبیر جشنواره کاج، با بیان این مساله که آسیب های اجتماعی بدلیل گستره و عمق ویژه ای که دارد در تمامی لایه های اجتماع رسوخ کرده است، افزود: کاهش و برطرف کردن این مشکلات و مصائب نیازمند یک اراده همراه با عمل منطقی و عالمانه است که بهره برداری از ظرفیت بی بدیل هنر و رسانه با نگاه فرهنگ سازی، آموزش و افزایش توانمندی های مردم می تواند در این امر راه گشا باشد. 

لازم به ذکر است فراخوان نخستین جشنواره تولید آثار هنری و رسانه ای «کاج» در سه محور: کاهش اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی در حال انجام است که علاقه مندان می توانند تا ۱۰ دی ماه ۱۳۹۹ تولیدات خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی: شیراز، خیابان زند، کوچه پروانه، روبروی ساختمان حدید، معاونت اجتماعی سپاه فجر یا از طریق شماره تلفن 09218282853 در شبکه های اجتماعی و ایمیل دبیرخانه نیز به نشانی social.fars@gmail.com ارسال کنند.

به گزارش شیرازه، آسیب‌های اجتماعی به دسته ای از نابسامانی ها و ناهنجاری های رفتاری افراد یک جامعه چه بصورت فردی و یا جمعی  اطلاق می شوند که ریشه در بی نظمی ها، کژکارکردی های پدیده های اجتماعی و پیامدهای نامطلوب آنها دارد.این آسیب ها غالبا باعث رنجش روانی، جسمی و مادی اقشار خاص و آسیب پذیر جامعه می شوند و در این بین، هنر و رسانه نقش مهم و موثری در آموزش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد.

انتهای پیام/ح/ م
نظرات بینندگان