کد خبر: ۱۴۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۰۷ آذر ۱۳۹۹
در گفت‌وگوی اختصاصی با «شیرازه» مطرح شد؛

از همیاری در مناطق حاشیه شهر تا همدلی جهادی در بیمارستان‌های شیراز/ مردم ایران با مهربانی همیشه پناه هم هستند

مهدی تابعی‌بردبار از فعالان جهادی شیراز گفت: مردم ایران مهربان هستند و همواره به خاطر ارزش‌هایی که این کشور و نظام مقدس دارد حاضرند تا پای جان بایستند و ثابت کردند می‌توانند کنار هم و مسوولین با شرایط همراهی کنند و هوای همدیگر را داشته باشند و دریک جمله می‌توان گفت «مهربان‌تر از مردم ایران مردمی نخواهد بود و همیشه پناه هم هستند».

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهدی تابعی‌بردبار که مسئولیت یکی از گروه‌های خودجوش و جهادی شهر شیراز را بر عهده دارد، طی گفتگوی اختصاصی با این رسانه در خصوص سابقه فعالیت این گروه عنوان کرد: عده‌ای از جوانان که از سال‌ها قبل به صورت خودجوش و داوطلبانه در ایام مختلف از جمله ستادهای اربعین، مراسم مذهبی به فعالیت مشغول بودند با ورود این ویروس خطرناک و همه گیر بودن آن تصمیم گرفتند در قالب یک گروه جهادی منسجم تر به ارائه خدمات به همشهریان بپردازند در نتیجه از 15اسفند ماه سال گذشته فعالیت مستمر خود را آغاز کردند.

وی افزود: این گروه جهادی که اغلب خودجوش و مردمی به جمع ما پیوسته‌اند از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون به خوبی همراه و همیار همشریان خود بوده‌اند و تا ریشه کن شدن این ویروس منحوس نیز حضور در کنار مردم و کادر درمان خواهیم داشت.

این فعال جهادی همچنین ادامه داد: مجموعه ما یک ستاد مردمی است که همه احاد مردم از کوچک و بزرگ پیر و جوان محصل و خانه‌دار همه و همه در این شرایط با ما همکاری می کنند و کاملا هم به صورت خودجوش است حتی عده‌ای با مقام مدیرکل بودن و یا شخصی با وجود معلول بودن پا به پای دیگر اعضا گروه به ما کمک می‌کنند.

تابعی‌بردبار به فعالیت‌های انجام شده توسط این گروه جهادی که اغلب در حاشیه شهر فعالیت می‌کنند ،اشاره کرد و افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، ضد عفونی کردن مناطق کم برخوردار، خانه‌های سالمندان، مراکز توانبخشی، مراکز انتظامی، کلانتری‌ها و جاهایی که در طول روز بیشترین مراجعه کننده را دارند در دستور کار قرار دادیم و سپس با توجه به نیاز جامعه به ماسک شروع به راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک کردیم و به صورت جهادی کار را آغار کردیم و اولین کارگاه را با همکاری سازمان فنی و حرفه ای و شهرداری شیراز و دومین کار گاه هم بنا به درخواست فرماندهی نیروی انتظامی راه اندازی کردیم تا ماسک روزانه کلانتری ها،آگاهی ها و مراکز نظامی که روزانه با افراد بسیاری در تماس هستند را تولید کنیم که همه اینها به صورت جهادی و با هزینه خیرین مردمی صورت گرفته است.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر کمک های مومنانه ما نیز به این امر ورود کرده و در هفت مرحله بیش از 2هزار و 500 بسته معیشتی بین نیازمندان حاشیه شهر توزیع کردیم و سپس که بحث نیاز به خون در استان مطرح شد افراد بسیاری اعلام آمادگی کرده و در قالب گروه‌های جهادی با ما همکاری کردند و با تبلیغاتی که انجام دادیم استقبال خوبی شد.

این جوان بسیجی اضافه کرد: اکنون هم که شیوع بیماری کرونا افزایش یافته و کادر درمان خسته تر از قبل هستند مردم به صورت داوطلبانه نام نویسی کردند تا با رعایت نکات بهداشتی در کنار کادر درمان و خدمه بیمارستا‌ن‌ها فعالیت کنند که عده‌ای هم در حال حاضر کار خود را شروع کرده‌اند.

تابعی‌بردبار به طرح «گرمای محبت» اشاره کرد و گفت: هزینه‌هاییاز طریق مردم جمع‌آوری و تعدادی بخاری تهیه شد تا به دست نیازمندان برسد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افراد حاضر در این گروه جهادی بسیجی هستند؟ گفت: به فرموده حضرت امام (ره) «احاد ملت بسیجی هستند»، لذا برای ما ملاک نیست طرف الزاما عضویت رسمی در بسیج و کارت داشته باشد همین که امروز هر کسی به هر طریق که توان دارد کمک‌های مومنانه خود را چه مالی چه جانی از همنوعان شان دریغ نمی کنند، این یک تفکر بسیجی است و از طرفی معتقد هستیم دوام کار به این دلیل است که به صورت جهادی و مردمی اداره شده است.

این فعال جهادی با بیان اینکه امروز با هر گرایش سیاسی، اعتقادی و تفکری نیاز به همدلی و اتحاد داریم، افزود: به لطف خدا مردم استان فارس و ایران که همیشه در صحنه حضور دارند این بار نیز با حضور به موقع خود نشان دادند که با فرامین رهبر معظم انقلابهمسویی دارند و با یکدیگر همدل هستند.

تابعی‌بردبار همچنین اعلام کرد: اکنون بیش از 10نفر از افراد داوطلبی که به ما مراجعه کرده بودند جهت کمک به کادر درمان در بیمارستان علی اصغر در حال خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند وعده دیگری از دوستان ما نیز تا چند روز آینده در دیگر بیمارستان‌ها برای کمک به این بیماران و خانواده های آنان مستقر خواهند شد.

و اما حرف آخر؛ اگر قرار باشد فعالیت‌های جهادی و بسیجی مردم را در قالب یک جمله توصیف کنید تعبیر شما چیست؟

وی در این باره گفت: مردم ایران مهربان هستند و همواره به خاطر ارزش‌هایی که این کشور و نظام مقدس دارد حاضرند تا پای جان بایستند و ثابت کردند می‌توانند کنار هم و مسوولین با شرایط همراهی کنند و هوای همدیگر را داشته باشند و دریک جمله می‌توان گفت «مهربان‌تر از مردم ایران مردمی نخواهد بود و همیشه پناه هم هستند».

انتهای پیام/ س / م

نظرات بینندگان