کد خبر: ۱۴۳۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۲۵ آذر ۱۳۹۹
استقبال استاندار فارس از طرح تحقیق و تفحص مجلس؛

تحقیق و تفحص از استانداری فارس حق نمایندگان مجلس است/ چالشی بین استانداری و نمایندگان مجلس نیست

عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس در گفتگوی اختصاصی با «شیرازه» پیرامون طرح تحقیق و تفحص که توسط برخی نمایندگان فارس از استانداری فارس کلید خورده و دنبال می‌شود، گفت: اگرچه این اقدام را یک کار رسانه‌ای تلقی می‌کنم؛ اما در هرصورت این حق نمایندگان مجلس است که از هرجایی که صلاح می‌دانند، تحقیق و تفحص انجام دهند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، در پی پیگیری شیرازه از ماجرای تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس از استانداری فارس، استاندار فارس ظی گفتگوی اختصاصی با شیرازه با بیان اینکه این موضوع را در فضای رسانه‌ مشاهده کرده است، اظهار داشت: اگرچه این اقدام را یک کار رسانه‌ای تلقی می‌کنم؛ اما در هرصورت این حق نمایندگان مجلس است که از هر جایی که صلاح می‌دانند تحقیق و تفحص انجام دهند.

عنایت‌الله رحیمی با تصریح بر استقبال از این موضوع افزود: ما از این مورد قطعا استقبال خواهیم کرد و بارها در رسانه‌ها و جلسات متعدد اعلام کرده‌ام که هر دستگاه نظارتی درخواست تحقیق و تفحص از استانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی را داشته باشد ما ۱۰۰درصد موافق هستیم و این موضوع را یک اقدام منفی تلقی نمی‌کنیم.

تحقیق و تفحص از استانداری فارس حق نمایندگان مجلس است/ چالشی بین استانداری و نمایندگان مجلس نیست

وی با بیان اینکه چالشی بین استانداری و نمایندگان مجلس نیست، تصریح کرد: چارچوب اختیارات قوه مقننه و مجریه مشخص است و با حفظ احترام و تعامل مثبت باید مرزها و حریم‌های هر دو قوه حفظ شود.
 
استاندار فارس در این گفتگوی اختصاصی با شیرازه در خصوص محورهای مورد درخواست برخی از نمایندگان جهت تحقیق و تفحص، عنوان کرد: محورهای ذکر شده بیشتر بحث‌های کلی است و به نظر باید اشاره مصداقی شود، اگر درخواست قانونی باشد ما نیز پاسخگو هستیم.

رحیمی در ادامه در خصوص توزیع غیرعادلانه پروژه‌ها که در طرح تحقیق و تفحص دنبال می‌شود، اظهار کرد: توزیع اعتبارات در کشور بر اساس یک سری شاخص‌های مشخصی تعیین شده است و در نهایت پروژه‌های دارای کد ملی با ویژگی ملی- استانی در اولویت قرار دارند.

نماینده عالی دولت در فارس بیان داشت: توزیع اعتبارات پروژه‌های استانی که در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها تعیین می‌شوند، براساس وسعت، جمعیت و حفظ  شاخص‌های سازمان برنامه و بودجه کشور و دستورالعمل بودجه است.

تحقیق و تفحص از استانداری فارس حق نمایندگان مجلس است/ چالشی بین استانداری و نمایندگان مجلس نیست

وی همچنین در ارتباط با عدم رعایت شایسته‌سالاری در عزل‌و‌نصب‌ها که توسط طراحان تحقیق و تفحص مطرح شده است، عنوان کرد: در این خصوص نهایت عدالت، قانون و رعایت شایسته‌سالاری صورت گرفته اما ممکن است شخصی بنابه نظر خود فردی را جهت مدیریت معرفی کرده است که مورد موافقت قرار نگرفته چون این امر در حوزه اختیارات استاندار است و قطعا کسانی را به عنوان همکار می‌پذیریم که دارای علم و آگاهی و شایستگی و همراهی لازم در جهت کارهای مردم باشند.

بنابراین گزارش، شیرازه  پیش از این در خبری با عنوان آیا طرح تحقیق و تفحص از استانداری فارس کلید خواهد خورد؟ به این موضوع اشاره کرده بود که بازتاب و واکنش‌های زیادی به همراه داشت. 

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان