کد خبر: ۱۴۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۶ - ۱۶ دی ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از زندانی‌ شدن زورگيران ۲ميليونی در کازرون تا کشف تریاک در بار نیسان حامل بادمجان

مهم‌ترین اخبار‌حوادث روز استان را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه‌ مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی و حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبارحوادث روز استان را می ‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید

پلمب 21 واحد صنفی متخلف در ممسنی

فرمانده انتظامي ممسنی از پلمب 21 واحد صنفي متخلف به دليل عدم رعايت قوانین و مقررات در این شهرستان خبر داد.

دوم محمد نیکبخت، در تشريح اين خبر بيان كرد: در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي و ساماندهي صنوف متخلف، طرح نظارت و كنترل بر اصناف توسط ماموران انتظامي اين فرماندهي طي 24 ساعت گذشته در ممسنی اجرا شد.

وي اظهار داشت: در همين راستا 76 واحد صنفي مورد بازديد قرار گرفت كه 21 واحد آن به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعايت قوانين و مقررات پلمب گرديد و براي 13 واحد ديگر اخطاريه صادر شد.

کشف سیگار قاچاق میلیاردی در کوار

فرمانده انتظامي كوار از توقيف یک دستگاه پژو  پارس و كشف 398 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق به ارزش 2 ملیارد ريال خبر داد.

علي بابايي، بيان كرد: ماموران پليس آگاهی شهرستان كوار هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به يك دستگاه پژو پارس مشکوک و آن را متوقف كردند.

وي ادامه داد: ماموران در بازرسي از آن خودرو موفق شدند 398 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق كشف و راننده را نيز دستگير كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان كوار با بيان اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 2 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

اجراي طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شیراز

فرمانده انتظامي شیراز از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در 72 ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد. 

فرج شجاعی، بيان كرد: در راستاي جلب رضايت شهروندان طی 72 ساعت گذشته، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در شیراز به اجرا در آمد.

وی افزود: در اجراي این طرح، 165 معتاد و خرده فروش مواد مخدر دستگير و در بازرسي از مخفیگاه آنان، 4 کیلو انواع مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامي شیراز تصريح كرد: دستگیری 79 سارق، دستگیری 67 محکوم تحت تعقیب، کشف 14 دستگاه خودرو و 2 دستگاه موتورسيکلت مسروقه، توقیف 131 دستگاه خودرو و 33 دستگاه موتورسیکلت متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح در 72 ساعت گذشته بود.

شجاعی هدف از اجراي اين طرح را آرامش شهروندان عنوان کرد و گفت: پلیس با به کارگيري تمام توان عملياتي و انتظامي خود در تامين نظم و امنيت مردم تلاش مي‌كند.

سواري پرايد با 20 كيلو ترياك توقيف شد

فرمانده انتظامي داراب از توقیف سواري پرايد و کشف 20 کیلو ترياك در اين شهرستان خبر داد.

عليرضا نوشاد اظهار داشت: در راستاي تشديد اقدامات انتظامي و برخورد قاطع با قاچاقچيان مواد مخدر، روز گذشته ماموران انتظامي داراب حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک سواري پرايد مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با بيان اينكه در بازرسی از اين خودرو، 20 کیلو ترياك كه به صورت بسيار حرفه‎اي در قسمت‌هاي مختلف جاسازي شده بود کشف شد، افزود: در اين خصوص 2 قاچاقچي دستگير و پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند. 

زورگيران 2 ميليوني روانه زندان شدند

فرمانده انتظامي کازرون از دستگيري  2 نفر زورگیر که با سلاح سرد اقدام به اخاذي 2 ميليون ريالي از يك شهروند در اين شهرستان كرده بودند، خبر داد. 

اسماعیل زراعتیان، در تشريح اين خبر بيان كرد: در پی اعلام مرکز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره زورگیری وجه نقد در معابر و اماکن در يكي از محله‌هاي كازرون، بلافاصله ماموران سريعا براي بررسي موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه 2 نفر زورگير با تهديد سلاح سرد شاكي را به جلو عابر بانك كشانده و مبلغ 2 ميليون ريال از كارت وي برداشت و سريعا متواري شده‌اند.

فرمانده انتظامي کازرون عنوان داشت: ماموران انتظامي سريعا اقدام به گشت‌زني به صورت محسوس و نامحسوس كردند و با اقدمات فني و تخصصي موفق شدند در كمتر از نيم ساعت هر 2 اخاذ زورگير در كوچه‌هاي اطراف محل وقوع جرم را شناسايي و آنان را دستگير كنند.

زراعتيان با اشاره به اينكه متهمان در بازجويي اوليه به جرم خود مبني بر زورگيري اقرار كردند، گفت: سارقان با تشکیل پرونده به مرجع قضائي معرفي و از آن طريق روانه زندان شدند.

كشف كالاي قاچاق 2 ميلياردي درآباده

فرمانده انتظامي آباده از كشف محموله 2 ميليارد ريالي كالاي قاچاق  در اين شهرستان خبر داد.

سيدابوالفضل مسعودي، اظهار داشت: در راستاي مبارزه با قاچاق كالا و ارز، ماموران انتظامي آباده حين كنترل خودروهاي عبوري، به 2 دستگاه وانت نيسان و مزدا حامل بار مشكوك و آنها را متوقف كردند. 

وي افزود:در بازرسي از اين خودروها تعداد زيادي كالاي قاچاق شامل تلويزیون، ماشين ظرفشويي و لباسشويي، يخچال فريزر، اسنك ساز و پتو خارجي قاچاق كشف شد.

فرمانده انتظامي آباده با بيان اينكه ارزش اموال مكشوفه برابر نظر كارشناسان، 2 ميليارد ريال برآورد شده است، گفت: در اين خصوص 2 نفر دستگير  و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

دستگيري زورگير پژو 206 كمتر از 10 دقيقه/ 21 فقره سرقت در پرونده متهم

فرمانده انتظامي شيراز گفت: سارق زورگير كه با تهديد سلاح سرد اقدام به سرقت يك دستگاه پژو 206 كرده بود در كمتر از 10 دقيقه دستگير و روانه زندان شد.  
 
فرج شجاعي، در تشريح اين خبر بيان كرد: در پی اعلام مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 مبنی بر اينكه در يكي از محله‌هاي شيراز فردي با تهديد سلاح سرد اقدام به سرقت يك سواري 206 كه مالك آن خانمي جوان است كرده و سريعا متواري شده است كه موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه زورگير قصد سرقت از يك ساختمان نيمه كاره داشته و پس از اينكه مالك متوجه مي‌شود سريعا با سلاح سرد راننده يك دستگاه پژو 206 كه در آن محل پارك بوده را تهديد و با خودرو از محل متواري مي‌شود.

فرمانده انتظامي شيراز تصريح كرد: ماموران سريعا طرح مهار را اجرا و در كمتر از 10 دقيقه خودرو پژو 206 را در بلوار "رحمت" شيراز شناسايي و دستور ايست را دادند.

شجاعي تصريح كرد: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز، ماموران موفق شدند خودرو را توقيف و راننده 36 ساله كه از سارقان و زورگيران سابقه دار بوده است را دستگير كنند.

اين مقام انتظامي با اشاره به اينكه متهم در بازجويي اوليه به 21 فقره سرقت از ساختمان‌هاي نيمه كاره و همچنين زورگيري در شيراز اقرار كرد، عنوان داشت: اين سارق حرفه‌اي پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

كشف 4 تن چوب قاچاق در قيروكارزين

فرمانده انتظامي قيروكارزين از کشف 4 تن چوب جنگلي قاچاق به ارزش 400 ميليون ريال در اين شهرستان خبر داد.

حميدرضا صالحي‌فرد، بيان كرد: ماموران انتظامی قيروكارزين هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به 2 دستگاه وانت نيسان حامل چوب مشكوك و آنها را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وی با بيان اينكه در بازرسي از اين خودروها، 4 تن از انواع چوب جنگلي بدون مجوز حمل و قاچاق كشف شد، تصريح كرد: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 400 ميليون ريال برآورد كرده‌اند.

فرمانده انتظامي قيروكارزين خاطر نشان كرد: نيروي انتظامي با قاچاقچيان برخورد قاطع و قانوني خواهد كرد و اجازه جولان و سركشي به آنها نخواهد داد. 

خرده فروشان فسا، تسليم قانون شدند

فرمانده انتظامي فسا از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و كشف 28 كيلو و 710 گرم انواع مواد مخدر در آن شهرستان خبر داد.

محمدهاشم قسام، در تشریح این خبر بيان كرد: طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز با محوریت مقابله با خرده فروشان مواد مخدر و ارتقاء احساس امنیت در "فسا" اجرا شد.

وي افزود: در این طرح، ماموران موفق شدند ضمن دستگيري 30 نفر خرده فروش، قاچاقچی و  معتاد پرخطر، در بازرسي از پاتوق آنها، 28 كيلو و 710 گرم انواع مواد مخدر را کشف كنند.

فرمانده انتظامي فسا با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند، عنوان داشت: هدف پليس از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي، افزايش امنيت و آرامش شهروندان است و انتظامی اين شهرستان با تمام توان در این راستا اقدام خواهد کرد.

کشف 49 کیلو تریاک در بار نیسان حامل بادمجان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف 49 کیلو مواد مخدر از نوع تریاک از وسط بار نیسان حامل بادمجان خبرداد.                                                                                                                                                                              

داود امجدی، بيان كرد: ماموران انتظامی اين شهرستان حین کنترل محور مواصلاتی بندرعباس-لارستان، به یک دستگاه وانت نیسان حامل بادمجان مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي افزود: در بازرسی دقیق از این خودرو، ۴۹ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در لوله‌‎هاي پولیکا درون پلاستیک‌های حاوی بادمجان جاسازی شده بود کشف شد. فرمانده انتظامی لارستان با بيان اينكه در اين خصوص راننده دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، عنوان داشت: پليس با تمام توان در امر مبارزه با مواد مخدر با قاچاقچيان برخورد مي‌كند.

زندان پایان کار متهم

رئیس پلیس فتا استان از کشف پرونده تهدید و اخاذی از خانم جوان دارابی در کمترین زمان ممكن خبر داد.

حشمت سلیمانی، بيان كرد: در پی مراجعه خانمی جوان و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر تهدید و اخاذی در شبکه‌های اجتماعی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان داراب قرار گرفت.

وی ادامه داد: طبق اظهارات شاکی، شخصی ناشناس در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و واتساپ شروع به ارسال پیام کرده است و ادعا دارد كه با به دست آوردن تصاوير شخصي وي قصد انتشار آن را در فضاي مجازي دارد.

 رئیس پلیس فتا استان افزود: کارشناسان پلیس فتا داراب با انجام تحقیقات گسترده و فني، موفق شدند متهم كه قصد اخاذي 50 ميليون ريال از شاكي داشته است را شناسايي و وي را در مخفيگاهش دستگير كنند.

سلیمانی تصریح کرد: در ابتدا متهم منکر بزه ارتکابی شد ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ‌ناچار لب به اعتراف گشود و هدف از این کار را اخاذی از شاکی عنوان كرد.

اين مقام انتظامي خاطر ‌نشان کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی و به خصوص بانوان نسبت به نگهداری تصاویر، فیلم‌های شخصی و خانوادگی در گوشي موبايل خود دقت بیشتری داشته باشند و آنها را در شبکه‌های مجازی برای دیگران حتی اعضای خانواده و بستگان ارسال نکنند؛ زیرا ممکن است در آینده مورد سوء استفاده واقع شود. 

وي تصريح كرد: کاربران در صورت مواجهه با موارد مشابه و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/ س/ م

نظرات بینندگان