کد خبر: ۱۴۴۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۲۲ دی ۱۳۹۹

پرداخت ۱۱میلیارد ریال تسهیلات به فعالین گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان پاسارگاد

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری صنایع‌دستی شهرستان پاسارگاد از پرداخت ۱۱ میلیارد ریال تسهیلات خسارت ناشی از بیماری کرونا به حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی این شهرستان خبر داد.
به‌گزارش سرویس دریافت خبر فرهنگی و گردشگری شیرازه، محمد نصیری‌حقیقت اظهار کرد: امسال این اداره ۱۲ نفر را در سامانه رصد برای اشتغال به ثبت رسانده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ از منابع داخلی بانک‌ها و صندوق کارآفرینی و امید شهرستان جمعاً مبلغ ٦٥.٦ ميليارد ريال تسهيلات به متقاضيان در حوزه گردشگري و صنایع‌دستی پرداخت‌شده است.

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگري وصنایع دستي شهرستان پاسارگاد با اشاره به شيوع بيماري كرونا، بيان كرد: متأسفانه اين بيماري پاسارگاد را نيز همانند ساير نقاط گردشگري دنيا دچار ركود كرده است ولي با اين حال ٣ نفر را در سامانه رصد به ثبت رسانده كه اميد داريم با خاتمه يافتن اين بيماري و رونق مجدد گردشگري و جذب سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگري كه در حال انجام مراحل اوليه سرمایه‌گذاری هستند و بتوانيم اشتغال اين حوزه را افزايش دهيم.

نصيري حقيقت اضافه كرد: در سال ٩٩ با بهره‌برداری از ٣ اقامتگاه بوم‌گردی و یک کارگاه صنایع‌دستی کام ۳۰ نفر به اشتغال در این حوزه‌ها شیرین شد.

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگري و صنایع‌دستی شهرستان پاسارگاد گفت: در سال ۹۹ به علت شیوع بیماری کرونا حدود ۱۱ میلیارد ریال به آسیب ‌دیدگان از بیماری کرونا شاغل در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به بافت عشایری و روستایی این شهرستان و ظرفیت‌های بالقوه در حوزه صنایع‌دستی گفت: صنایع‌دستی نیز میراثی غنی از گذشتگان است که می‌طلبد با کمک همگان علاوه بر اشتغال زمینه‌ی صادرات خوبی از این حوزه در شهرستان ایجاد نماییم.

 انتهای پیام/س / م
نظرات بینندگان