کد خبر: ۱۴۴۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۲۴ دی ۱۳۹۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

سخنان رهبر معظم انقلاب درباره واکسن کرونا راهگشا است

مهرزاد لطفی در گفتگوی اختصاصی با «شیرازه» با بیان اینکه سخنان رهبر معظم انقلاب درباره واکسن کرونا راهگشا است، گفت: امید است روزی برسد که به یک اطمینان ۱۰۰درصدی در تولید این واکسن‌ها در هر جای دنیا رسیده شود تا همه بتوانند با آرامش خیال استفاده کنند.
به گزارش سرویس اجتماعی و سلامت شیرازه، رهبر معظم انقلاب طی سخنانی با اشاره به تولید واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی کرونا و بحث واردات آن‌ها فرمودند که ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. اگر آمریکایی‌ها توانسته بودند واکسن تولید کنند، این افتضاح در کشور خودشان به بار نمی‌آمد. من واقعاً به این‌ها اعتماد ندارم. گاهی می‌خواهند واکسن را روی ملت‌های دیگر امتحان کنند. به فرانسه هم خوش‌بین نیستیم، چون سابقه خون‌های آلوده را دارند. امّا اگر از جایی دیگر که مطمئن باشند، بخواهد وارد کنند اشکالی ندارد.

ابراز امیدواری برای رسیدن به اطمینان ۱۰۰درصدی در تولید واکسن‌ کرونا/ سخنان رهبر معظم انقلاب برای همه ما بسیار مهم و راهگشا است
مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این راستا طی گفتگوی اختصاصی با شیرازه، درخصوص ممنوعیت استفاده از این واکسن‌های خارجی گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب برای همه ما بسیار مهم و راهگشا است.

وی با بیان اینکه وقتی بیماری جدید یا خطرناکی شیوع پیدا می‌کند ساختن واکسن برای آن یک پروسه زمان‌بر و طولانی است، افزود: تولید واکسن روند خیلی تخصصی دارد و به همین خاطر است که این واکسن‌ها ابتدا بر روی نمونه‌های حیوانی اجرا می‌شوند و پس از حصول نتیجه بر روی مدل انسانی انجام می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با بیان اینکه اول به خاطر اینکه کویید19 هنوز یک بیماری ناشناخته است و بعد چون زمان تولید واکسن هم خیلی طولانی است، پس باید مدت زیادی از تولید آن بگذرد تا قابل استفاده و قابل اعتماد باشد، اظهار کرد: به طور مثال سالیان سال طول کشید تا در مورد واکسن سرخک به یک اطمینان کامل رسیدیم تا استفاده کردیم، پس بیماری که تازه یک سال است شیوع پیدا کرده و هنوز هم چندان شناخته شده نیست، زمان‌بر است تا مشخص کند واکسن ساخته شده  آن ایمن است یا نه.

لطفی در پایان با تاکید بر این موضوع که اگر از این زاویه به ماجرا نگاه کنیم شاید ملموس‌تر باشد، تصریح کرد: امید است روزی برسد که این واکسن‌ها در هر جای دنیا که تولید می‌شود، اطمینان ۱۰۰درصدی وجود داشته باشد تا همه بتوانند با آرامش خیال استفاده کنند.

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان