کد خبر: ۱۴۴۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

آمادگی بیمارستان‌های مرجع کووید۱۹ در فارس برای مواجه با پیک چهارم کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر آمادگی بیمارستان‌های مرجع پذیرش بیماران کووید۱۹ و قطب های درمانی استان برای مواجه با پیک چهارم کرونا تاکید کرد.
به گزارش سرویس دریافت خبر سلامت شیرازه، مهرزاد لطفی در دویست و چهل و نهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، نسبت به خطر عادی پنداری و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی در احتمال بروز مجدد بیماری کووید ۱۹ در استان و افزایش مبتلایان کرونا هشدار داد.

وی با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان در طی قریب به یک سال گذشته با تمام توان از سنگر سلامت جامعه دفاع کرده اند و هم اکنون نیز برای پیشگیری از موج جدید کرونا تلاش می کنند؛ از مردم خواست تا ضمن توجه جدی نسبت به سلامت خود و عزیزانشان، با کادر بهداشت و درمان همکاری لازم را داشته باشند تا در مقابل پیک جدید غافلگیر نشویم.

ابراز نگرانی نسبت به خیز آمارهای کرونا در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز نگرانی نسبت به خیز آهسته آمارهای کرونا در استان، مهم ترین اولویت کنونی جامعه را پایبندی جدی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، به ویژه پرهیز از مسافرت های غیرضروری و دورهمی های خانوادگی دانست.

وی ضمن پیگیری نحوه فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی استان طی روز گذشته تاکنون و آمار نمونه گیری ها، به بررسی تعداد مبتلایان در مناطق مختلف استان، علت های جان باختن مبتلیان، نحوه خدمت رسانی به بیماران در بخش های عادی و ویژه بیمارستان ها و مراکز درمانی استان پرداخت.

اورنگ ایلامی سرپرست معاونت درمان دانشگاه با اعلام آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس؛ توضیحاتی پیرامون درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان ارایه داد.

انتهای پیام/س/م
نظرات بینندگان