کد خبر: ۱۴۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
قائم‌مقام بنیاد فرهنگی حضرت موعود(عج) فارس تصریح کرد؛

«بانوی بهشت» هالیوودی حربه جدید دشمن برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان/ انتشار این فیلم طبق فتوای مراجع عظام حرام است

حجت‌الاسلام محمدحسین حدائق در گفتگو با «شیرازه» با طرح این پرسش که چرا باید آمریکا و انگلیس میلیون‌ها دلار هزینه برای ساخت «بانوی بهشت» هزینه کنند، گفت: آیا غیر از این است که با یک هدف و نگاه عمیقی به ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی این کار اتفاق افتاده است؟،پس هم بر شیعیان و هم براهل تسنن لازم استمراقب باشند چنین فیلمی که با این هزینه سنگین تهیه شده آماده باز نشر نشود.

به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه‌های دینی شیرازه، چند وقت پیش شبکه ماهواره‌ای «فدک» متعلق به یاسر الحبیب که دفتر اصلی‌اش در لندن و تحت حمایت کامل دولت انگلیس است، برای جمع‌آوری کمک‌های مالی جهت تهیه و تولید یک فیلم سینمایی با نام عربی «سیده الجنه» و فارسی «بانوی بهشت» در رابطه با اتفاقات کوچه بنی‌هاشم که منجر به شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) شد، فراخوانی را اعلام کرد.
«بانوی بهشت» هالیوودی حربه جدید دشمن برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان/ طبق فتوای اخیر مراجع عظام تقلید نسبت نگاه کردن و انتشار دادن این فیلم حرام است

یاسر الحبیب لندن‌نشین که خودش را جزو مقلدان سید‌صادق‌شیرازی رهبر فرقه انحرافی شیعه انگلیسی می‌داند، سوم نوامبر سال میلادی جاری (۱۳‌آبان‌ماه) و همزمان با روز انتخابات امریکا، در کلیپی که از طریق سایت یوتویوب پخش شد، اعلام کرد طی این مدت مشغول ساخت فیلمی به نام بانوی بهشت در آمریکا بوده است.

فیلمی که در نگاه اول شاید با توجه به نامش مخاطب را بر آن دارد تا علت ممنون بودن آن را بداند اما در اصل حربه ای است برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان شیعه و سنی، آن هم در روزگاری که ایجاد و حفظ اتحاد و اتفاق بین جبهه مسلمانان به عنوان ضروری‌ترین الزامات حال حاضر به نفع اسلام و مسلمین مورد تأکید و تأیید علمای برجسته اهل عامه و امامیه است.

پس از این ماجرا علما و روحانیون دینی، مردم عادی، سیاسیون و دیگر اقشار واکنش‌های مختلفی در این خصوص از خود نشان دادند که سایت تحلیلی خبری شیرازه نیز در این راستا، گفتگویی با قائم مقام مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت موعود (عج) فارس انجام داده است.

حجت‌الاسلام محمدحسین حدائق در گفتگو با شیرازه در خصوص فیلم سینمایی "سیدة الجنه" یا همان بانوی بهشت، گفت: این فیلم سینمایی که با هزینه سنگین ۱۵ میلیون دلاری و حمایت آمریکا و انگلستان طراحی و تهیه شده و پیش نمایش آن در ایام فاطمیه انجام شد، توسط یکی از شیعیان بسیار تندرو و افراطی به نام یاسر الحبیب که از تشیع انگلیسی است و خودش را مقلد سران فرقه تشیع انگلیسی می داند آماده شده است.

وی با بیان اینکه یاسر الحبیب یک روحانی بسیار افراطی و تندرو و از عوامل دست های پنهان پشت پرده انگلستان و آمریکا است، اظهار کرد: این فرد در این مدت که رسانه‌ای شده (هر چند مدتی بود که خود را در رسانه‌ها نشان نمی داد) دائماً به دنبال تخریب علما تشیع و چهره کردن تشیع انگلیسی و تفرقه انداختن بین شیعه و سنی است، در حالی که اکنون بیش از هر زمان دیگری منطقه و جهان نیاز به وحدت بین شیعه و سنی دارد.

حدائق در ادامه با تاکید بر اینکه هدف آمریکا و انگلیس این است که اذهان مسلمین را چه سنی، چه شیعه، معطوف به درگیری بین همدیگر کنند، تصریح کرد: آنها یک هدف مشترک دارند و در صدد هستند که اذهان مردم را به سمت صهیونیست جهانی هدایت کنند تا صهیونیست بتواند به راحتی کار خود را انجام دهد.

وی افزود: طرح اولیه ای که در جریان داعش انجام شد، با هوشیاری نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب و جان فشانی شهدای مدافع حرم، خصوصا شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به شکست انجامید، هرچند خسارات جبران ناپذیر و بسیار سنگینی روی دست اسلام گذاشت که یکی از بزرگترین خسارات، شهادت حاج قاسم سلیمانی بود، چون نبود ایشان یک خلل بزرگ برای اسلام است و از طرفی شهادت ایشان یک پیروزی بزرگ برای اسلام به شمار می‌رود.

قائم مقام  بنیاد فرهنگی حضرت موعود (عج) فارس، تصریح کرد: پس مسلمین باید مراقب باشند، مخصوصاً نسبت به این فیلم که فتوای اخیر مراجع عظام تقلید نسبت به آن، این بوده که نگاه کردن، انتشار دادن، کمک کردن به انتشار، کمک کردن به دیدن این فیلم توسط دیگران حرام و حتی گناه کبیره است.

حدائق اضافه کرد: آیت‌الله مکارم شیرازی فرمودند، « کسانی که کمک به تهیه و نشر و حتی تماشای این فیلم کنند مرتکب گناه کبیره شدند.»

وی با تاکید بر اینکه باید از پخش برنامه‌هایی که هدفشان ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است، مراقبت کرد، آن هم در روزگاری که بیشترین احساس نیاز به وحدت بین شیعه و سنی وجود دارد، اظهار کرد: بارها و بارها در جریانات و اتفاقات و وقایع مختلفی که نسبت به فرقه های تندرو و انحرافی در کشور ما اخبار منتشر شده شاهد این ایجاد تفرقه بودیم.

این کارشناس امور دینی به مسئله دستگیری چندین سال قبل جنایتکار شرق کشور، عبدالمالک ریگی اشاره کرد و افزود: ریگی بعد از دستگیری می گفت، ما وقتی روحیه نیروها یمان افت پیدا می‌کرد و تضعیف می شد به وسیله بازنشر فیلم های تند شیعیان و توهین‌های شیعیان در این فیلم ها به بزرگان اهل تسنن، روحیه رزمندگان خود و وهابیون افراطی را مجدداً بر می‌گرداندیم تا آماده عملیات انتحاری شوند.

وی با طرح این پرسش که چرا باید چنین اتفاقی بیافتد، چرا باید آمریکا و انگلیس میلیون‌ها دلار هزینه برای این قضیه کنند؟ اظهار کرد: آیا غیر از این است که با یک هدف و نگاه عمیقی به ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی این کار اتفاق افتاده است؟ پس هم بر شیعیان و هم براهل تسنن لازم است، مراقب باشند، چنین فیلمی که با این هزینه سنگین تهیه شده آماده باز نشر نشود.

حدائق با اشاره به خلاصه‌ای از این فیلم، اظهار کرد: اصل فیلم یک سری از جنایات داعش را به تصویر می‌کشد و بعد هم بچه ای که مادرش توسط داعشی ها کشته شده و مادربزرگش او را بزرگ می‌کند، این کودک توسط مادربزرگ از شرایط زمان حضرت فاطمه و زندگی ایشان و صبری را که حضرت زهرای مرضیه نسبت به ظلم هایی که بر ایشان روا شده آگاه می‌شود، مادربزرگ برای بچه از جریان غدیرخم گرفته تا شهادت حضرت صدیقه طاهره صحبت میکند که چه اتفاقی بر سر خانواده پیامبر و اهل بیت پیامبر آورده شده است، بچه بعد از شنیدن این ماجراها به این نتیجه می‌رسد که می‌تواند صبر و تحمل کند.

قائم مقام مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت موعود (عج) فارس با بیان اینکه سیاستی که پشت این فیلم است، سیاست "تفرقه بینداز و حکومت کن" است، تصریح کرد: دشمن با این کار به دنبال این است که ایران و نظام جمهوری اسلامی را درگیر جنگ‌های مذهبی و عقیدتی کند تا به جان هم بیافتند و دشمن بتواند از آب گل آلود ماهی بگیرد، به خاطر همین ۱۵ میلیون دلار برای تهیه فیلمی هزینه می‌کند.

حدائق با اشاره به اینکه این فیلم صحنه های احساسی زیادی دارد، تصریح کرد: هم اهل تسنن و هم شیعیان وظیفه مهم شان در قبال فیلم بانوی بهشت، این است که احساس خود را کنترل کنند، اگر شیعیان احساسی شدند، نباید خدای ناکرده از مسیر حق و آنچه که مورد نظر رهبر معظم انقلاب است، خارج شوند، از طرفی هم اهل تسنن پس از انتشار این فیلم بدانند که این اقدام توسط جریان اصیل شیعیان آماده نشده بلکه این فیلم را یک روحانی افراطی وهابی ساخته شده که توسط آمریکا و انگلیس حمایت می شود و در لندن سکونت دارد و از دور جریان انحرافی تشیع لندنی رو پشتیبانی می کند.

وی با اشاره به این مطلب که وحشی ترین انسان‌ها از سراسر جهان به اسم مسلمان آمدند تا با شیعیان و اهل تسنن بجنگند و تفرقه بیندازند و اسلام را درگیر جنگ بسیار سختی کنند، گفت: این نبردهای نیابتی که آمریکا و انگلستان به دنبال آن هستند شروع و کلید استارت این نبردها از همین تحریکات این مدلی زده می شود پس مسلمانان شیعه و سنی مراقب باشند فریب این تحریکات را نخورند.

انتهای پیام/س / م

نظرات بینندگان