کد خبر: ۱۴۴۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
مدیرکل اوقاف فارس؛

مراسم لیله‌الرغائب در ۱۵ بقعه متبرکه شاخص فارس برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعباس موسوی گفت: مراسم لیله الرغائب در ۱۵ بقعه متبرکه شاخص استان فارس به صورت حضوری و رعایت نکات بهداشتی لازم برگزار شد.
به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه‌های دینی شیرازه، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعباس موسوی از برگزاری مراسم شب لیله الرغائب در استان خبر داد و به خبرنگاران گفت: با توجه به لزوم رعایت نکات بهداشتی کرونا این مراسم در ۱۵ بقعه متبرکه شاخص استان فارس به صورت حضوری و رعایت نکات بهداشتی لازم برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس ادامه داد: از اعمال این شب که به شب آرزوها معروف است می توان به خواندن ۱۲ رکعت نماز میان نماز مغرب و عشا اشاره کرد.

وی با تشریح ماهیت این شب با ارزش اظهار داشت: لیله الرغائب به معنی شب بخشش بسیار است که به نخستین شب جمعه ماه مبارک رجب اطلاق می شود و فرشتگان در این شب گرانقدر برای نزول رحمت الهی  به زمین آمده و مسئول بردن پیغام از نیت های مومنان هستند.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین موسوی، در سایر بقاع متبرکه استان توسل در از طریق فضای مجازی و گروه ها، کانال ها و صفحه های بقاع متبرکه و حرم های مطهر امامزادگان مراسم ویژه شب لیله الرغائب برگزار خواهد شد.
مراسم لیله‌الرغائب در ۱۵ بقعه متبرکه شاخص فارس برگزار می‌شود

وی ادامه داد: اعمال این شب در حرم های مطهر علی بن حمزه (ع)، سیدعلا الدین حسین(ع)، سید تاج الدین غریب (ع) و سید نظام الدین محمود (ع) مشهور به «شاهداعی الی الله» برگزار خواهد شد که در حرم علی بن حمزه (ع) مراسم مناجات و توسل به اهل بیت (ع) از ساعت 18 و 30 دقیقه آغاز خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس در پایان سخنان خود اعلام کرد: در حرم سید علا الدین حسین(ع) نیز بعد از نماز مغرب برگزار خواهد شد و در حرم سید تاج الدین غریب (ع) نیز مراسم نیایش و قرائت دعای کمیل با سخنرانی حجت الاسلام «سید محمد علی» برگزار خواهد شد و در بقعه متبرکه شاهداعی الی الله نیز شاهد برگزاری مناجات و توسل به حضرت سیدالشهدا (ع) خواهیم بود.

انتهای پیام/ ح/ م

نظرات بینندگان