کد خبر: ۱۴۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۲ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۹

شیوه‌نامه جدید برای کنترل قیمت مرغ در فارس اجرایی شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: به منظور کنترل قیمت مرغ از هفته گذشته شیوه‌نامه جدید ابلاغی با دو تدبیر برای تولید کنندگان مرغ در این استان اجرایی شده است و تمامی واحدهای تولیدی موظف به اجرای آن هستند.
به گزارش سرویس دریافت خبر اقتصادی شیرازه، حسین پژمان در حاشیه بازدید سر زده از دو واحد کشتارگاه صنعتی طیور در شیراز تصریح کرد: در شیوه نامه جدید  طول دوره پرورش مرغ گوشتی از ۴۰ به ۴۵ روز افزایش یافته تا مرغ با اوزان بالاتر بارگیری شود و  نیز هر واحد مجاز به ۱۰ درصد جوجه‌ریزی مازاد شده است تا با افزایش تولید مرغ به کاهش نوسانات قیمت مرغ کمک شود.

وی با تاکید بر اینکه تمامی حلقه های زنجیره تولید مرغ تا عرضه آن به مصرف کننده ملزم به رعایت شیوه نامه و فروش مرغ با قیمت مصوب هستند، اظهار کرد: در غیر این صورت متخلفین به مراجع قضایی معرفی شده و با آن ها برخورد قانونی می شود؛ در بررسی های میدانی از این دو کشتارگاه بزرگ فارس و مطالعه اسناد و مدارک موجود دو نفر از مرغداران متخلف شناسایی و برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گفته پژمان؛ از عوامل اصلی تاثیر گذار در نوسانات بازار مرغ، وجود واسطه ها در خرید مرغ از مرغداران و کشتار در کشتار گاه ها و سپس فروش توسط همین واسطه ها به فروشگاه ها با قیمت دلخواه است که باید توسط مراجع ذی ربط ساماندهی شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس بر استفاده از ظرفیت اتحادیه مرغداران استان فارس برای خرید مرغ از مرغداران به منظور جلوگیری از نوسانات قیمتی تاکید کرد و افزود: دخیل کردن تشکل های مرتبط و شناسنامه دار در  موضوع خرید و فروش مرغ و تامین نیاز فروشگاه‌های خرده فروشی از راه کارهای حل مشکل است که باید در اسرع وقت مورد توجه قرار گیرد.

وی با یاد آوری اینکه از روز شنبه نهم اسفند ماه برخورد با متخلفین از قوانین در سطوح مختلف تولید تا خرده فروشی مرغ به طور جدی اجرایی می شود، بیان کرد: با توجه به رفع موانع و فراهم شدن شرایط بهینه تولید مرغ همه موظف به فروش مرغ به قیمت مصوب هستند. 

در بازدید سرزده از دو کشتارگاه بزرگ شیراز مرغ و کیان مرغ فارس حمیدرضا ناظمی مدیرکل دامپزشکی استان فارس، محمد محمدی مشاور ارشد و علیرضا واحدی پور رئیس اداره روابط عمومی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس را همراهی می کردند.

انتهای پیام/س / م

نظرات بینندگان