کد خبر: ۱۴۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
در آیین افتتاح مجموعه اشتغالزایی بهبودیافتگان از اعتیاد شیراز مطرح شد؛

اشتغال حلقه مفقوده افراد دارای اعتیاد است/ هزینه ۸میلیارد تومانی سالانه برای بهبود یافتگان مواد مخدر

دادستان شیراز با اشاره به حلقه مفقوده ویژه افراد بیمار اعتیاد گفت: یک حلقه مفقوده که وجود دارد بحث نظارت و بازگشت افراد به آغوش جامعه است که اگر نظارت نشود و امکاناتی در اختیار نباشد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سیدمصطفی بحرینی دادستان شیراز در مراسم افتتاحیه مجموعه آموزش و اشتغالزایی بهبودیافتگان از اعتیاد که در دهکده سلامی شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه معتاد بیمار نیست ولی یک مجرم بالقوه است، اظهار کرد: بیماری که بالقوه زمینه بروز همه خطاها را دارد و جامعه به نوعی آسیب های متعددی را بر اثر اعتیاد افراد درگیر بوده است و این آسیب‌ها را در همه زمینه‌ای ازجمله اجتماعی، اقتصادی، روانی و... است که به‌دنبال خود می‌آورد.

حلقه مفقوده ویژه افراد بیمار اعتیاد/ هزینه ۸میلیارد تومانی سالانه برای بهبود یافتگان مواد مخدر
وی مصادیقی نظیر ناامنی و ضرب وجرح را یکی از مشکلاتی است که حضور و وجود افراد معتاد برای افراد عادی به وجود می‌آورند دانست و گفت: در مرکز ماده ۱۶ مهرآفرین امکانات خوبی از لحاظ نظافت، درمان، آموزش، فرهنگی و ورزشی قرار دارد و معتادی که به راحتی آموزش قرآن می‌بیند می‌توان یک کار ارزشمند فرهنگی در این مرکز دانست.

اشتغال حلقه مفقوده افراد دارای اعتیاد

دادستان شیراز به حلقه مفقوده ویژه افراد بیمار اعتیاد اشاره کرد و گفت: یک حلقه مفقوده که وجود دارد بحث نظارت و بازگشت افراد به آغوش جامعه است که اگر نظارت نشود و امکاناتی در اختیار نباشد متاسفانه به سمت و سوی مواد برمی‌گردند لذا این حلقه مفقوده را می‌توان با اشتغال بر طرف کرد و باید به نوعی کار شود که افراد به طور کامل و سالم به آغوش خانواده برگردند.

هزینه ۸میلیارد تومانی سالانه برای بهبود یافتگان مواد مخدر

سلیمان کرمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس نیز گفت: هرساله هشت میلیاردتومان برای بیماران در دام اعتیاد جهت بازگشت به آغوش گرم خانواده هزینه می‌شود.

وی افزود: ترویج و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای اشتغال‌زایی می‌تواند باعث ایجاد اشتغال و کاهش بازگشت معتادان به سمت اعتیاد شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس فراگیری مهارت‌های فنی را یکی از بهترین راه‌ها در ایجاد کسب‌وکار برای معتادان بهبودیافته دانست و بیان داشت: در راستای توانمندسازی معتادان متجاهر باید بررسی شود در چه زمینه‌ای مهارت دارند، پس باید آموزش‌های مهارتی و فنی بر اساس توانایی که دارند به آن‌ها ارائه شود.

به گفته کرمی؛ فرصت‌های آموزشی فنی و مهارتی به‌عنوان یک رکن و مرحله اصلی در چرخه بهبودی بیماران اعتیاد به شمار می‌آید.

استفاده حداکثری از ظرفیت دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد

وی در پایان خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد در جهت تقویت و تداوم دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای برای بهبودیافتگان از اعتیاد و فراهم‌سازی مقدمات اشتغال شد.

پوریا لطف‌پور مدیر مرکز ماده ۱۶ مهرآفرین نیز گفت: در مرکز ماده ۱۶ مهرآفرین امروز شاهد افتتاح چهار کارگاه اشتغالزایی ازجمله کارگاه جوراب بافی، کارگاه سازه فلزی(تولید فرغانی)، کارگاه خیاطی و کارگاه قالیبافی هستیم.

وی ادامه داد: درحال حاضر این کارگاه‌ها توانسته است برای ۳۱نفر اشتغالزایی ایجاد کند که تمام افرادی حتی استادکارها و پرسنلی که آموزش می‌بینند همه از بچه‌های بهبود یافته همین مرکز هستند که اعتیاد داشتند و ضمن ورود به مرکز و تحت درمان قرار گرفتن این عزیزان توانسته‌اند خود را توانمند کنند.

حلقه مفقوده ویژه افراد بیمار اعتیاد/ هزینه ۸میلیارد تومانی سالانه برای بهبود یافتگان مواد مخدر

مدیر مرکز ماده۱۶مهرآفرین به استعدادیابی افراد اشاره و بیان کرد: در مرکز ماده۱۶مهرآفرین، پرسنل ضمن ترک افراد به استعدادیابی بیماران توجه دارند که بعد از اینکه شرایط آنها عادی شد توسط مددکار و مسوول اشتغال شناسایی می‌شوند و به واحد حرفه آموزی معرفی می‌گردند.

لطفی‌پور از مسوولین جهت تامین بازارکار این افراد درخواست کمک و یاری کرد.

انتهای پیام/ ر/ م
نظرات بینندگان