کد خبر: ۱۴۵۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»:

از کشف چوب قاچاق در سرچهان تا توقیف کامیون حامل جوجه قاچاق در بوانات

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید
به گزارش سرویس اجتماعی و حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید

رفع تصرف 15 هکتار از اراضي ملي در بخش ایزدخواست

فرمانده انتظامي استان از رفع تصرف 15 هکتار از اراضي ملي در بخش ایزدخواست شهرستان زرين‌دشت به ارزش 75 میلیارد ريال خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبيبي، در تشريح جزئيات اين خبر عنوان كرد: در پي شکايت نماينده اداره راه و شهرسازی زرين‌دشت مبني بر يک فقره زمين خواري به ميزان 15 هکتار در منطقه ایزدخواست، موضوع به صورت ويژه در دستور کار پليس قرار گرفت.

وي با بيان اينكه پس از هماهنگي با مقام قضائي، ماموران انتظامي به همراه نماينده اداره راه و شهرسازی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در اين خصوص 15 هکتار از اراضي ملي كه افراد سودجو در آن مكان ساختمان مسکونی احداث كرده بودند را رفع تصرف و به بيت‌المال بازگرداندند.

از کشف چوب قاچاق در سرچهان تا توقیف کامیون حامل جوجه قاچاق در بوانات
فرمانده انتظامي استان فارس با اشاره به اينكه ارزش اراضي ملي رفع تصرف شده برابر نظر كارشناسان، 75 میلیارد ريال برآورد شده است، عنوان داشت: دستگيري متهمان در دستور كار پليس قرار دارد.

توقيف كاميون حامل گوساله قاچاق در ممسنی  

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از کشف 23 راس گوساله قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی به ارزش 4 میلیارد و 600 میلیون ریال خبر داد.

 محمد نیکبخت، بيان كرد: ماموران انتظامی  ممسنی حين گشت زني در يكي از محورهاي مواصلاتي منتهي به اين شهرستان، به یک دستگاه کامیون حامل گوساله مشكوك شدند.

وي بيان کرد: ماموران انتظامی کامیون مورد نظر را متوقف و در بازرسي از آن، 23 راس گوساله قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی را كشف كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بيان اينكه كارشناسان ارزش احشام مكشوفه را 4 میلیارد و 600 میلیون ریال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: در اين رابطه یک نفر دستگير و تحویل مراجع قضائي شد.

سرقت خودرو در شیراز و کشف در سپیدان

فرمانده انتظامي سپيدان از توقيف يک دستگاه پرايد سرقتي توسط ماموران انتظامي در اين شهرستان خبر داد.

 احمد فداکار، عنوان كرد: ماموران انتظامي سپيدان هنگام گشت زني و کنترل محورهاي مواصلاتي، به يک دستگاه پرايد كه به صورت بلاصاحب در كنار جاده رها شده بود مشکوک شدند.

وي افزود: پس از استعلام شماره پلاک از سامانه پليس آگاهي، مشخص شد خودرو مذکور داراي سابقه سرقت از شیراز مي باشد.

فرمانده انتظامي سپيدان گفت: تلاش ماموران انتظامي جهت شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان ادامه دارد.

دستگيري سارقان کابل‌هاي مخابرات با 47 فقره سرقت

فرمانده انتظامي سپیدان از شناسايي و دستگيري 2 سارق و کشف 47 فقره سرقت از کابل‌هاي برق و مخابرات خبر داد.

 احمد فداکار، بيان كرد: در پي وقوع چند فقره سرقت از کابل‌هاي مخابرات در سپيدان،  موضوع به صورت ويژه در دستور کار پليس این شهرستان قرار گرفت.

وي ادامه داد: در اين خصوص تيمي از ماموران زبده اين فرماندهي تشکيل و با اقدامات شبانه روزي، بازديدهاي ميداني و به کارگيري شگردهاي خاص پليسي، موفق به شناسايي 2 سارق سابقه دار شدند.

فرمانده انتظامي سپیدان تصريح كرد: ماموران پس از هماهنگي با مراجع قضائي، موفق شدند سارقان را در يک عمليات منسجم و غافلگيرانه در مخفيگاهشان دستگير كنند.

وی با بيان اينكه سارقان در بازجويي‌ اوليه به 47 فقره سرقت کابل و تجهيزات مخابراتي اقرار كردند، گفت: متهمان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

پژو پارس مسروقه كشف شد

فرمانده انتظامي شهرستان فیروزآباد از کشف یک دستگاه پژو پارس دارای سابقه سرقت از فراشبند خبر داد.

 مهدی جوکار، اظهار داشت: ماموران انتظامی فيروزآباد هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظي، به یک دستگاه پژو پارس که يكي از درب‌هاي آن باز بود مشکوک شدند.

وي با بیان اینکه در بررسی‌های اوليه و استعلام از مرکز، مشخص شد که این خودرو از شهرستان فراشبند به صورت مسلحانه سرقت و در سامانه پلیس آگاهی تحت تعقیب می‌باشد، گفت: تلاش براي دستگيري سارق ادامه دارد.

فرمانده انتظامي شهرستان فیروزآباد به شهروندان توصیه کرد حتما از وسایل بازدارنده و تجهیزات تاخیری برای خودروهای خود استفاده كنند و پلیس را در کاهش جرایم یاری کنند.

کشف 58 کیلو  تریاک در داراب

فرمانده انتظامي داراب از توقيف یک دستگاه پراید و كشف 58 كيلو  ترياك در اين شهرستان خبر داد.

 علیرضا نوشاد ، بيان كرد: مأموران انتظامی بخش جنت داراب، حین کنترل خودروهای عبوری در محورهاي مواصلاتي، به یک دستگاه سواری پراید مشکوک و به آن دستور ایست دادند.

وي با بيان اينكه راننده بدون توجه به دستور ایست پليس از محل متواری و با توجه به كوهستاني بودن منطقه و تاريكي هوا با به جا گذاشتن خودرو متواري شد، گفت: ماموران موفق شدند در بازرسي از آن سواري، 58 کیلو تریاک كشف كنند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با اشاره به اينكه تلاش براي دستگیری قاچاقچي متواري ادامه دارد، افزود: اقدامات سوداگران مرگ در اين شهرستان به هيچ وجه از چشمان تيز بين پليس دور نخواهد ماند.

با تيزبيني پليس، 418 هزار عدد مواد محترقه قاچاق روانه بازار نشد

فرمانده انتظامي مهر از كشف و ضبط 418 هزار و 874 عدد انواع مواد محترقه قاچاق در بازسي از 2 منزل مسكوني در اين شهرستان خبر داد.

 عظيم‌اله كرمي، بيان كرد: ماموران پليس امنيت عمومي شهرستان مهر در اجراي طرح مقابله با كالاي قاچاق، از دپو مقدار زيادي مواد محترقه در 2 منزل مسكوني در يكي از محلات مطلع شدند.

وي افزود: ماموران پس از هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان‌ها، موفق به كشف 418 هزار و 874 عدد انواع مواد محترقه قاچاق شدند.

فرمانده انتظامي مهر با بيان اينكه در اين خصوص 2 نفر دستگير و براي سبر مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، از شهروندان خواست؛ در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غير قانوني افراد سودجو  و موارد مشكوك، مراتب را سريعا به پليس 110 اعلام كنند.

اجرای طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در لارستان

فرمانده انتظامي لارستان گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با مخلان نظم و امنیت در سطح این شهرستان اجرا شد.

 داود امجدی، بيان کرد: اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در راستاي برخورد با فروشندگان مواد مخدر، مخلان نظم و امنيت، قاچاق کالا و پاكسازي نقاط آلوده به مواد مخدر و جرم خیز با بهره گيري حداكثري از توان انتظامي و عملياتي طی یک هفته اخیر در سطح شهرستان اجرا شد.

وي افزود: در اين طرح ماموران با شناسايي منازل، پاتوق‌ها و محل‌هاي فعاليت خرده فروشان و همچنين كنترل محورهاي مواصلاتي، موفق شدند 21 کیلو و 500 گرم تریاک، 12 گرم هروئين و 30 گرم شیشه کشف و 7 نفر قاچاقچي، معتاد و خرده فروش را نيز دستگير کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان لارستان،گفت: توقیف 21 دستگاه خودرو و 15دستگاه موتور‌سیکلت مزاحم و متخلف، کشف 2 دستگاه موتورسیکلت سرقتی، دستگیری 5 سارق و کشف 20 فقره انواع سرقت و کشف 20 راس احشام قاچاق از ديگر نتايج مهم اجراي اين طرح بود.

 امجدی تأکید کرد: اجرای طرح‌هاي ارتقاء امنيت اجتماعي در اين شهرستان، موجب رضایتمندی شهروندان شده است و برخورد با برهم زنندگان نظم و امنيت به صورت ويژه در دستور كار اين فرماندهي قرار دارد.

توقیف کامیون حامل جوجه قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات گفت: با تلاش مأموران انتظامی یک کامیون متوقف و در بازرسی از آن 21 هزار و 100 قطعه جوجه غیرمجاز و بدون مجوز بهداشتی کشف شد.

 ابوالحسن مزارعی، بیان کرد: مأموران انتظامی اين شهرستان هنگام گشت زني و کنترل محور مواصلاتی بوانات - یزدبه يک دستگاه كاميون مشکوک و خودرو را متوقف کردند.

وي با اشاره به اینکه در بازرسي از این کامیون 21 هزار و 100 قطعه جوجه کشف شد، افزود: در بررسي هاي به عمل آمده راننده خودرو هيچ گونه مجوزي جهت جابجايي و انتقال محموله ارائه نداد و با حضور کارشناس دامپزشکي شهرستان مشخص شد اين محموله جوجه یک روزه غیرمجاز و فاقد مجوز حمل می باشد.

 مزارعی با بيان اينکه ارزش محموله کشف شده، بنا به اظهار نظر کارشناسان 840 ميليون ريال برآورد شده است، اظهار داشت: در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامي شهرستان بوانات با بیان اينکه برخورد با سودجويان و مقابله با قاچاقچيان به صورت مستمر در دستور كار پليس قرار دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را با شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

کشف 10 دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف 10 دستگاه استخراج ارزدیجیتال قاچاق به ارزش 2 میلیارد ریال خبر داد.

 مراد صارمی، اظهار داشت : در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری ارز دیجیتال توسط یکی از شهروندان در منزل ، مأموران انتظامی ضمن هماهنگی  با مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود : در بازرسی از منزل مورد نظر، تعداد 10 دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به همراه متعلقات مربوطه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با اشاره به تشکیل پرونده و تحویل متهم به مرجع قضایی، تصریح کرد: ارزش ریالی این اقلام قاچاق توسط کارشناسان مربوطه، 2 میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف موتورسیکلت قاچاق در خنج

فرمانده انتظامی خنج از توقیف یک دستگاه موتور سیکلت قاچاق به ارزش 4 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

  کرامت کریمی، اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان خنج از خبری مبنی بر نگهداری موتورسیکلت قاچاق در یکی از روستاهای شهرستان مطلع شدند.

وي افزود پس از هماهنگی قضایی، ماموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از یک منزل، یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خنج گفت: ارزش اين موتور سيكلت قاچاق برابر با نظر كارشناسان، 4 میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف چوب قاچاق در سرچهان

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان سرچهان، 15 هزار و 700 کیلوگرم چوب قاچاق کشف شد.

 محسن لشکری، گفت: ماموران انتظامی اين شهرستان هنگام ايست و بازرسي در محور سرچهان - قادر آباد، به يک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف كردند.

وی ادامه داد: در بررسی های تکمیلی مشخص شد این خودرو حامل 15 هزار و 700 کیلوگرم چوب قاچاق می باشد.

این مقام انتظامی با بيان اينكه ارزش ریالی اين محموله برابر با نظر كارشناسان 500 میلیون ريال برآورد شده است، تصريح كرد: در اين خصوص يك متهم دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شد.

فرمانده انتظامي شهرستان سرچهان در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غير مجاز از جمله قاچاق و توزيع کالاهاي ممنوعه توسط افراد فرصت طلب و سود جو، موضوع را از طريق تلفن فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

انتهای پیام/س / م
نظرات بینندگان