کد خبر: ۱۴۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
مسوول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس کشور؛

بهترین راه برای قوام و معرفی دفاع‌ مقدس هنر است/ تاکید رهبر معظم انقلاب بر جلوگیری از فراموشی و تحریف دفاع مقدس

سردار کارگر گفت: باید برای قوام دفاع مقدس تلاش شود و بهترین راه هنر است؛ با هنر می توانیم دفاع مقدس را نشان دهیم لذا یک عملیات با فیلم دو ساعته نشان داده می شود.
به گزارش سرویس فرهنگ ایثار و شهادت شیرازه، سردار بهمن کارگر مسوول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور در آیین ۲۲مین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت در ارتباط مجازی ضمن تبریک مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) و گفت: رهبر انقلاب دفاع مقدس را هویت، استقلال، عزت و آزادی امروز ما می دانند. 

وی افزود: اگر دفاع مقدس نبود از انقلاب و آزادی در کشور خبری نبود و رهبر انقلاب بر جلوگیری از فراموشی، انحراف و تحریف تاکید دارند. 

سردار کارگر با بیان اینکه دشمنان قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال بدنامی دفاع مقدس هستند، ابراز داشت: باید برای قوام دفاع مقدس تلاش شود و بهترین راه هنر است؛ با هنر می توانیم دفاع مقدس را نشان دهیم لذا یک عملیات با فیلم دو ساعته نشان داده می شود. 

وی تصریح کرد: تالیف کتاب در معرفی دفاع مقدس خیلی مهم است ولی باید به صورت ویژه به شعر توجه شود. 

مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور با اشاره به ماندگاری آثار شعرای گذشته این مرز و بوم، گفت: در قالب اشعار حماسی و احساسی که بتواند این حماسه بزرگ را معرفی کند، بپردازیم.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه رهبرمعظم انقلاب به شعر عنایت خاصی داشتند، اظهار داشت: در دفاع مقدس اشعار ما صرفا حماسی نیست چرااینکه مردم پای کار بودند و شعرای بزرگ ما با فراغ بال می توانند در این موضوع وارد شوند؛ اثر سرود در معرفی دفاع مقدس و ارزش ها بسیار موثر است و می توان یک حماسه بزرگ را نشان داد.

وی شهر شیراز را مهد شعرا دانست و ابراز کرد: مکان مناسبی برای کنگره پایانی انتخاب شده و امیدواریم سالانه موضوع شعر دفاع مقدس و مقاومت داشته باشم.

مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور با یادآوری اینکه به ارسال شعر و اهدا جایزه در جشنواره ها، خاطرنشان ساخت: باید در کنار جشنواره، شعرای جوان توسط پیشکسوتان دعوت شوند. 

این مقام مسئول در پایان سخنان خود تصریح کرد: اگر می خواهیم انقلاب اسلامی را روایت کنیم باید به دفاع مقدس بپردازیم. 

انتهای پیام/ح/م
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان