کد خبر: ۱۴۵۱۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
«شیرازه» گزارش ‌می‌دهد؛

تجلی فعالیت‌های خداپسندانه در گروه‌های جهادی

گروه‌های جهادی بیش از یک دهه است که باهدف جلب رضایت خداوند، کمک به هم نوعان و خدمت به محرومان در عرصه‌های سازندگی، عمرانی، پزشکی، اقتصادی، فرهنگی و... وارد میدان عمل شده‌اند و نه تنها توانسته‌اند با کمک خیران و نیک اندیشان گام‌های بزرگ بردارند بلکه در بسیاری از مواقع حساس و بحرانی به دولت و مردم در مخاطرات طبیعی همانند سیل و زلزله کمک کرده و نقش آفرینی کنند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، شاید برای برخی‌ها کلمه گروه جهادی و یا کار جهادی آشنا باشد و گه‌گاهی به اردوهای جهادی برای خدمات رسانی به محرومین رفته باشند؛ اما با سیری در فعالیت‌های این تشکل‌های خودجوش مردمی می‌توان یافت که کار جهادی فراتر از یک اردوی سازندگی است.

گروه‌های جهادی بیش از یک دهه است که باهدف جلب رضایت خداوند، کمک به هم نوعان و خدمت به محرومان در عرصه های سازندگی، عمرانی، پزشکی، اقتصادی، فرهنگی و... وارد میدان عمل شده اند و نه تنها توانسته اند با کمک خیران و نیک اندیشان گام های بزرگ بردارند بلکه در بسیاری از مواقع حساس و بحرانی به دولت و مردم در مخاطرات طبیعی همانند سیل و زلزله کمک کرده و نقش آفرینی کنند.

در ایام شیوع بیماری کرونا، گروه‌های جهادی فعالیت‌های خود را گسترش داده و به اقداماتی نظیر ضدعفونی معابر شهری، ساخت ماسک، تهیه بسته های ارزاق در قالب کمک مومنانه، پرداخت اجاره بهاء منازل، طبخ غذای گرم، تهیه پوشاک و کفش، تهیه نان صلواتی، برپایی ایستگاه‌های تب سنجی، کمک به وزارت بهداشت، برپایی ایستگاه های سلامت، راه‌اندازی کاروان‌های شادی، آموزش‌های تخصصی و... پرداختند. 

تجلی فعالیت‌های خداپسندانه گروه‌های جهادی

با کار جهادی بن‌بست‌ها می‌شکند

ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم. در همه‌ بخش‌ها، کمربسته بودنِ مثل یک جهادگر لازم است‌؛ این اگر بود، کارها راه می‌افتد؛ این اگر بود، بن‌بست‌ها باز میشود، شکافته میشود؛ [یعنی] کار فراوان، پُرحجم و باکیفیّت و مجاهدانه و انقلابی. انقلابی یعنی چه؟ بعضی خیال می‌کنند وقتی میگوییم انقلابی، یعنی بی‌نظم؛ نخیر، اتّفاقاً یکی از خطوط اصلی انقلابی‌گری، نظم است؛ منتها انقلابی، یعنی اینکه خودمان را سرگرم کارهای حاشیه‌ای و تشریفاتی و زرق‌وبرقی و مانند اینها نکنیم. (مقام معظم رهبری)

پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» این بار به معرفی یکی از گروه‌های جهادی محله محور شهر شیراز پرداخته است که در ادامه می خوانیم:

گروه جهادی شهید محمد علی رجبی تشکیل شده از تعدادی جوانان و نوجوانان پای کار که دغدغه خدمت به هم‌نوع خود را سرلوحه کار خود قرار دادند، است و آغاز فعالیت این گروه جهادی از سال ۷۵-۷۴ با فعالیت های خود جوش در امر خدمت رسانی به محرومان بود و اردوهای جهادی اعضای گروه هم در این رابطه آغاز شد؛ از سال ۸۸ به صورت رسمی به نام گروه جهادی شهید رجبی اقدام به فعالیت کرده است و فعالیت‌های خود را در محدوده شهرک گویم و در مناطق محروم سیستان مانند شهر پلان و... به محرومیت‌زدایی پرداخته شد. 

تجلی فعالیت‌های خداپسندانه گروه‌های جهادی

بهنام رجبی مسول گروه جهادی شهید رجبی در گفتگو با خبرنگار «شیرازه»، با تشریح عملکرد این گروه جهادی، اظهار داشت: باهمکاری اعضای گروه، کمک بزرگان و خیران محترم در ایام کرونا فعالیت‌های چشمگیری در جهت مقابله با کرونا اعم از توزیع بسته های معیشتی، اهدا کارت هدیه به آسیب دیده‌گان از کرونا و در این اواخر کار تدفین اموات کرونایی انجام شد.

وی افزود: اغلب نیروهای جهادی حاضر در گروه ما جوانان دبیرستانی و در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال هستند؛ خوشبختانه جوانان در مسجد و گروه‌ جهادی از شرکت و همکاری در اردوهای جهادی و خدمات داوطلبانه استقبال خوبی می‌کنند، اعضای گروه به صورت خودجوش به خدمت رسانی می‌پردازد.

رجبی، تهیه و بسته بندی بیش از ۷۰۰بسته سبد کالا شامل (برنج، روغن، ماکارونی، سویا، حبوبات، قند و شکر، رب‌گوجه، پودرژله، نمک، مرغ) با همکاری مرکز نیکوکاری و صندوق خیریه و کمک خیرین به ارزش تقریبی ۷۵ میلیون تومان و توزیع بین نیازمندان منطقه را از شاخص ترین فعالیت‌های این گروه جهادی از بدو شیوع بیماری کرونا دانست و گفت: بمناسبت میلادحضرت علی(ع) بسته بندی شکلات، تبرک اسکناس ۱۰۰۰تومانی با یک عدد تقویم جیبی به تعداد ۱۲۰۰عدد به ارزش تقریبی یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان تهیه و توزیع شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۴۰۰ عدد ماسک به ارزش ۴میلیون و ۳۰۰تومان بین اقشار کم برخوردار خصوصا ساکنین بافت قدیم گویم جهت پیشگیری از بیماری کرونا تهیه و توزیع شده است، تاکید کرد: دستکش و پک‌های بهداشتی را در میان شهروندان برای فرهنگ‌سازی پیشگیری از بیماری کرونا توزیع کردیم و ۱۳۸۰ قطعه بٌن نان در نیمه شعبان  همراه با شکلات بسته بندی به‌مناسبت میلاد امام عصر(عج) به ارزش تقریبی ۳میلیون ۷۵۰ هزار تومان تهیه و توزیع گردید.

رجبی با اشاره به ورود گروه‌های جهادی به ضدعفونی کردن معابر بیان داشت: بیش ازیک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مواد ضدعفونی جهت استفاده در معابر عمومی منطقه گویم شیراز خریداری شد و طی چند مرحله گند زدایی توسط نیروهای جهادی انجام گرفت.

به گفته این مدیرگروه جهادی، همکاری در دوخت ماسک با خرید کش به گروه‌های مردم نهاد به ارزشیک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، کمک به تعمیر یخچال نیازمندان و نذر نان با  توزیع بیش از ۱۲هزار نان صلواتی به سه نانوایی در گویم بمناسبت میلاد امام زمان(عج) از دیگر برنامه های این گروه جهادی بوده است.

تجلی فعالیت‌های خداپسندانه گروه‌های جهادی

رجبی بابیان اینکه نیروهای جهادی تخصصی در راستای فعالیت های عمرانی منازل نیازمندان وارد عمل می‌شوند، بیان کرد: پیرو درخواست یک خانواده نیازمند مبنی بر آتش سوزی سیستم برق خانگی، گروه‌جهادی با دو نفر از برقکارها صحبت شد و پس از بازرسی از محل نسبت به تهیه لوازم‌های فوق اقدام گردید و با تلاش دوستان نزدیک به یک روز طول کشید که سیستم برق بطور کامل تعمیر و آماده بهره‌برداری شد. 

مدیرگروه جهادی شهید رجبی با اشاره به مشارکت اصناف در تهیه وسائل برای نیازمندان، خاطرنشان کرد: وقتی برای تهیه وسائل مورد نیاز به اصناف و مغازه‌داران مراجعه می‌کنیم، خود اصناف استقبال می‌کنند و کمک‌های خودشان را با اهدای اجناس و تخفیف نقدی اهدا می‌کنند؛ برای احیای شعائر دینی و انجام نذرها بیش از 1000پرس غذا طبخ و بین مردم توزیع گردید، لازم بذکر است این برنامه هرسال بصورت منظم‌تر با دعوت از مردم و مولودی خوانی در منزل انجام می‌گرفت که امسال به خاطر وجود کرونا تهیه و توزیع غذا بصورت کاملا بهداشتی و بسته‌بندی انجام گرفت.  

رجبی با اشاره به اینکه برنامه های جشن حضوری در مناسبت‌های اهل البیت(ع) امکان پذیر نبود، افزود: حرکت کاروان شادی در خیابان‌های شهرک گویم همراه پخش سرود، نور افشانی و توزیع شیرینی برای میلاد آقا امام زمان(عج) انجام شد و همزمان با آن عملیات ضدعفونی و گندزدایی کل شهرک گویم برای سومین بار توسط گروه جهادی جوانان صورت پذیرفت. 


وی از تشکیل تیم سلامت ویژه تذکر به اصناف و مغازه‌داران خبر داد و گفت: تیم سلامت گروه جهادی به همراه دو نفر از کارشناسان بهداشت محیط جهت بازدید بیش از ۲۸۰ باب مراکز تجاری شهرک گویم اعزام و نسبت به توجیه بیماری کرونا، نحوه برخورد با مشتری و رعایت اصول بهداشتی، توزیع پوستر و آموزش‌های لازم به مسولین و کارگران فروشگاه‌های فوق وارد عمل شدند که با بازخورد خوبی مواجه شدیم لذا این موضوع کماکان ادامه دارد.

بنابه گفته این مسئول گروه جهادی، تهیه و توزیع 130کیلو گوشت گرم، 1300کیلو مرغ، تهیه و توزیع بیش از 2500دست پوشاک در انواع مختلف جهت نیازمندان، لباس گرم ورزشی باکفش وتوزیع بین جوانان، توزیع بیش از 120بسته پک لوازم التحریر اعم از کیف، کفش، دفتر و... در مقاطع مختلف تحصیلی در مرحله سوم رزمایش کمک های مومنانه صورت گرفته است. 

تجلی فعالیت‌های خداپسندانه گروه‌های جهادی

به عقیده رجبی، کمک به هم نوع و مسلمین منطقه، شهر، استان و ... نمی شناسد لذا در زلزله در شهرستان سی‌سخت از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد و خسارت‌های وارد شده به برخی از هم‌وطنان و وجود سرمای زایدالوصف در آن منطقه، خیرین ومردم نوع دوست شهرک گویم یک محموله توسط گروه جهادی شهید رجبی شامل اقلام خوراکی 5 گونی سیب زمینی جهت تهیه غذا در موکب و تعدادی روغن، رب گوجه، ماکارونی، 1600دست انواع کیف و کفش و پوشاک زنانه، بچگانه و مردانه، 400بسته نان بلوری، 700عدد کنسروجات، 1200عدد دستمال کاغذی، 2000پک بهداشتی زنانه، ‌40لیتر محلول ضدعفونی به همراه 800عدد ماسک وسایل گرمایشی و تعدادی اقلام متفرقه مورد نیاز زلزله زده‌گان به شهر سی سخت ارسال گردید.

رجبی در پایان سخنان خود با بیان اینکه مهمترین هدف اردوهای جهادی هم سازندگی است اما همین سازندگی هم در اردوی جهادی تنها یک معنا ندارد، اظهار داشت: علاوه بر پروژه محرومیت زدایی روستاها و کارهای ساختمانی و عمرانی، ساخته شدن خود افراد هم بسیار اهمیت دارد؛ این رسالتی است بردوش جهادگران که علاوه بر توسعه فرهنگ محرومیت زدایی خود را هم بسازند و این شعار گروه‌های جهادی است: «می سازیم تا ساخته شویم» انشالله در ادامه بتوانیم با یاری خداوند متعال و اهل البیت(ع) گامی ویژه در جهت یاری رسانی به محرومان و مستضعفان برداریم. 

تجلی فعالیت‌های خداپسندانه گروه‌های جهادی

درخشش نام گروه جهادی شهید رجبی دربین گروه‌های جهادی فعال در مقابله با کرونا استان فارس

در راستای تجلیل از گروه‌های جهادی فعال در مبارزه با کرونا و ارزش نهادن به جهادگران بسیج سازندگی استان فارس، آیین تجلیل از گروه‌های جهادی فعال در عرصه‌های مقابله و مبارزه با کرونا برگزار نمودند.

به همین منظور برنامه همزمان ارتباط تصویری با حضور ۱۱۰ گروه جهادی برتر در عرصه مقابله و مبارزه با کرونا در سراسر استان فارس با حضور سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس و سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس برگزار گردید.

در این مراسم گروه جهادی شهید رجبی دربین گروه‌های جهادی فعال در مقابله با کرونا استان فارس جز برترین‌ها شناخته شد و مورد تقدیر قرار گرفت.


انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
احسان
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
0
دمشون گرم