کد خبر: ۱۴۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۹

رونمایی از کتاب شرح چهل حدیث در فضایل و کمالات امام علی(ع)

کتاب شرح چهل حدیث در فضایل و کمالات امام علی(ع) به قلم آیت الله سیدحسین آیت اللهی امام جمعه فقیدجهرم رونمایی شد.
به گزارش سرویس  شهرستان‌های شیرازه، کتاب «شرح چهل حدیث در فضایل و کمالات امام علی(ع)» با عنوان «الاربعین فی مناقب امیرالمومنین(ع)»، از آثار مکتوب آیت الله سید حسین آیت اللهی امام جمعه فقید جهرم به همت امور فرهنگی و تدوین آثار دفتر امام جمعه این شهر به چاپ رسیده و به بازار نشر عرضه شده است.

آیت الله آیت اللهی در این کتاب هفت حدیث را به صورت مفصل شرح کرده و از حدیث هشتم تا پایان حدیث چهلم از سخنرانی‌های وی استفاده شده است.

کتاب «شرح چهل حدیث در فضایل و کمالات امام علی(ع)» در ۴۲۰ صفحه نگارش شده است که در ابتدای کتاب به قلم آیت الله آیت اللهی آمده است: «این حقیر این جزوه را شروع نمودم درباره چهل حدیث در فضایل حضرت امیرالمومنین(ع)؛ لکن ایام انقلاب پیش آمد و مقدار زیادی از آن نوشته نشد. امید است پس از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توفیق تکمیل آن فراهم شود ان شاءالله تعالی.

آیت الله سید حسین آیت اللهی در سال ۱۳۱۰ شمسی در جهرم دیده به جهان گشود؛ تحصیلات حوزوی خود را در شیراز نزد آیات سید محمدباقر و سید محمد کاظم آیت اللهی، شیخ ابوالحسن حدائق، شیخ بهاءالدین محلاتی آغاز کرد آنگاه رهسپار شهر مقدس قم شد و باقیمانده دوره سطوح را نزد آیات شیخ ابوالفضل علمایی و شهید محمد مفتح به پایان برد.
همچنین دروس خارج فقه و اصول را نزد آیات عظام سید حسین بروجردی و امام خمینی(ره) استفاده کرد و تقریرات دروس این بزرگواران را به رشته تحریر در آورد و اجازاتی از بعضی مراجع تقلید دریافت کرد.

همگام با شروع نهضت امام خمینی (ره)، فعالیت‌های انقلابی خویش را در جهرم آغاز کرد و بار‌ها توسط ساواک دستگیر و در شیراز و تهران به زندان افتاد و مورد شکنجه قرار گرفت که اعتراض امام را به دنبال داشت.

وی پس از انقلاب از سوی پدرش و پس از پیروزی انقلاب از طرف امام خمینی (ره) به امامت جمعه جهرم منصوب شد و تا پایان عمرش به این مهم اشتغال داشت.

رونمایی از کتاب شرح چهل حدیث در فضایل و کمالات امام علی(ع)

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان