کد خبر: ۱۴۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۹ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
استاندارفارس خطاب به وزیر ارتباطات؛

درخواست راه‌اندازی دانشگاه جامع سایبری در استان را داریم/ کارخانجات ITMC و صنایع الکترونیک شیراز آماده ارائه خدمات فنی هستند

عنایت الله رحیمی با اشاره به پتانسیل فارس و شیراز به عنوان قطب علمی جنوب کشور پیشنهاد داد که دانشگاه جامع سایبری و صندوق خطرپذیر وی‌سی در استان فارس راه‌اندازی شود.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، عنایت‌الله رحیمی در جلسه بررسي مشكلات ارتباطی فارس و كنترل پيشرفت مصوبات سفر خردادماه که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با بیان اینکه مطالب خوب و ارزشمندی در این جلسه مطرح شد و اگر کنترل پروژه به موقع انجام شود به بسیاری از مطالبات استان پاسخ داده خواهد شد، گفت: وزیر ارتباطات در این سفر به پیگیری و بررسی مصوبات سفر دور گذشته خود پرداخت.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد این پروژه ها اجرایی شده اند، افزود: با تلاش‌هایی که صورت گرفت حدود 90درصد از روستاهای فارس تخت پوشش اینترنت قرار گرفتند.

رحیمی با بیان اینکه بخشی از محورهای مواصلاتی استان دچار مشکل ارتباطی بودند، اظهار کرد: با اقداماتی که انجام شد بخش عمده‌ی این جاده‌های مواصلاتی تحت پوشش شبکه اینترنتی قرار گرفت.

استاندار فارس از دستور صدور راه‌اندازی سایت 5G در حرم مطهر احمدبن موسی(ع)، مجموعه جهانی تخت جمشید، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و باغ ارم توسط وزیر ارتباطات خبر داد و اعلام کرد: ارتقا و ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی در فراشبند، معدن کوه سورمه، نیروگاه بوانات و ایزدخواست نیز در این سفر مطرح شد و مورد موافقت وزیر قرار گرفت.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین با تاکید براینکه فضاهای اینترنتی می‌توانند تحول سریع اقتصادی را ایجاد کنند، گفت: در این سفر همچنین دستور  تسریع بسترسازی زیرساخت ارتباطی در پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان در سال آینده توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صادر شده است.

رحیمی با اشاره به پتانسیل فارس و شیراز به عنوان قطب علمی جنوب کشور پیشنهاد داد که دانشگاه جامع سایبری و صندوق خطرپذیر  در استان فارس راه‌اندازی شود.

وی همچنین اظهار کرد: نیازمند توجه ویژه وزارت ارتباطات به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی پارک علم و فناوری استان هستیم.

استاندار فارس در ادامه با بیان اینکه کارخانجات صنایع الکترونیک و آی تی ام سی آمادگی ارائه خدمات فني به مخابرات و وزارت ارتباطات و اپراتورها را دارند، تصریح کرد: این امر می‌تواند زمینه اشتغال مناسبی برای جوانان در این حوزه ایجاد کند.

رحیمی در پایان به پوشش ارتباطی نا مناسب برخی شهرستان ها اشاره کرد و گفت: پوشش ارتباطی شهرستان‌های فراشبند، قیروکارزین، بوانات، اقلید، کامفیروز مرودشت و آباده طشک مورد درخواست است که امید است در قالب همین جلسات کنترل پروژه مورد بررسی قرار گیرد و منجر به حصول نتیجه شود.

انتهای پیام/س/ر
برچسب ها: سفر وزیر ، ارتباطات ، فارس
نظرات بینندگان