کد خبر: ۱۴۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۵ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۰

اشتغال ۸۲۰ نفر با اجرای طرح تولیدی در شهرستان آباده

رئیس سازمان صمت استان فارس گفت: ایجاد و راه اندازی طرح تولیدی اسلب سرامیکی هخامنش در شهرستان آباده زمینه اشتغال ۸۲۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می‌کند.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صمت استان فارس دوشنبه نهم فروردین ماه سال ۱۴۰۰ در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح تولیدی اسلب سرامیکی شهرستان آباده با تاکید بر اشتغالزایی و افزایش تولید گفت: این طرح زمینه اشتغال ۲۲۰ نفر را به صورت مستقیم و  ۶۰۰ نفر را به صورت غیر مستقیم فراهم می آورد و سالیانه ۱۸ میلیون مترمربع ظرفیت تولید خواهد داشت.

وی با بیان این که طرح تولیدی اسلب سرامیکی هخامنش با سرمایه گذاری ۳۵۰۰ میلیارد ریال آغاز به کار می کند، ادامه داد: این طرح تولیدی در زمینی به مساحت ۲۰۰ هزار مترمربع اجرا می‌شود و محصولات کاربردی آن جهت مصارف عمومی(ساختمان سازی و غیره) می‌باشد.

رییس سازمان صمت فارس گفت: عملیات اجرایی این طرح تولیدی در سال جاری آغاز و در سال ۱۴۰۲ راه اندازی می شود.

ایزدی اضافه‌کرد: سال گذشته با حمایت‌های سازمان صمت بالغ بر ۲۴۰ هزار میلیارد ریال طرح سرمایه گذاری و افتتاح شده و در سال جاری نیز بالغ بر ۲۶۰ هزار میلیارد ریال طرح تولیدی افتتاح خواهد شد.

شهرستان آباده قطب صنعتی جنوب کشور در تولید کاشی و سرامیک

وی با اشاره به این که شهرستان آباده قطب صنعتی جنوب کشور در زمینه تولید کاشی و سرامیک است، بیان کرد: این شهرستان در میان استان‌های همجوار از جایگاه ویژه‌ای برخوردار و دارای قابلیت‌های بالاتری در سطح کشور است.

رییس صمت فارس به این که ۴ طرح صنعتی با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۵۰۰۰ میلیارد ریال در  شهرستان آباده حال اجراست، افزود: در شهرستان آباده چندین طرح اکتشافی توسط سازمان ایمیدرو شناسایی و هم اکنون در حال پایش است چرا که شهرستان آباده علاوه بر دارایی خاک‌های نسوز قابلیت تولید مواد معدنی و فراوری آن را دارد.

تسهیلات ۵۰۰ هزار میلیارد ریال در راستای جهش تولید

ایزدی با اشاره به حمایت‌ها و پشتیبانی‌های سازمان صمت فارس در جهت تامین منابع مالی واحدهای تولیدی گفت: حدود ۵۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات مالی در راستای جهش تولید مصوب و به استان ها ابلاغ شده است.

رییس صمت فارس با تاکید بر این که این سازمان به بخش صنعت نگاه ویژه‌ای دارد، ادامه داد: در راستای فرمایشات مقام معطم رهبری و با توجه به سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود.

گفتنی است، شهرستان آباده در فاصله ۲۷۰ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان