کد خبر: ۱۴۵۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
گزارش «شیرازه» از ۱۷۷جلسه صحن علنی شورای شیراز:

فساد یکی از مخرب ترین موانع رونق تولید ملی است/ بی‌مهری مجموعه شورای‌شهر و شهرداری به خانواده جانباختگان سیل 98

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر اینکه، یکی از موانع جدی تولید، فساد است، اظهار کرد: فساد یکی از مخرب ترین موانع رونق تولید ملی است و یکی از زمینه‌های فساد، همین فرآیند و ضوابط صدور مجوز است، چرا که اگر فرآیند صدور مجوز سخت باشد طبیعتاً سرمایه‌گذار را به سمت فساد سوق خواهد داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سیدعبدالرزاق موسوی رییس شورای اسلامی شهر شیراز در یکصد و هفتاد وهفتمین جلسه صحن علنی شورا درنطق پیش از دستور خود با بیان اینکه امسال، سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده است، گفت: امید است در شناسایی این موانع و پشتیبانی از تولید همه تلاش کنند و ضروری است مرکز پژوهشهای شورا نیز این موضوع را در اولویت خود قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه، یکی از موانع جدی تولید، فساد است، اظهار کرد: فساد یکی از مخرب ترین موانع رونق تولید ملی است و یکی از زمینه های فساد، همین فرآیند و ضوابط صدور مجوز است، چرا که اگر فرآیند صدور مجوز سخت باشد طبیعتاً سرمایه گذار را به سمت فساد سوق خواهد داد.

موسوی با طرح این پرسش که چرا برخی مجوزها که دولت خود صادر می کند، در بازار با قیمت های میلیاردی خرید و فروش می شود؟، افزود: در سالی که گذشت ما تلاش کردیم تا در چارچوب رویکردهای مصوب و برنامه پنجساله، برنامه ها را مصوب و بر اجرای آنها نظارت کنیم و تعاملات بهتر و بیشتری هم با سازمانها و دستگاه های خدمات رسان داشته باشیم.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز درادامه با اشاره به اینکه در اجرای وظایف شهرداری و سازمانهای خدمات رسان، شورا طی مصوبه ای شهرداری را موظف کرد، ۲۲ بازارچه تهیه و توزیع محصولات کشاورزی و مشخصاً میوه و تره بار از تولید به مصرف را با کمک سازمانهای ذیربط ایجاد کند، عنوان کرد: شهرداری، در تأمین زمین و ایجاد بازارچه خیلی خوب عمل کرد اما در راه اندازی به نظرمی رسد سازمان میادین موفق نبوده، چون تنها تعداد اندکی در مواردی که سازمان تعهد داده، راه اندازی شده است، پس باید بررسی شود، چرا سازمان میادین نتوانست به تعهدش به خوبی عمل کند.

موسوی اشاره ای هم به استفاده از ظرفیت مدیران جوان در حوزه مدیریت، کرد و افزود: به صورت مشخص در استفاده بهینه از نیروهای شرکتی و حجمی باید تلاشهای بیشتری داشته باشیم.

این عضو شورای شهر شیراز بدترین تبعیض را تبعیض در اجرای قانون دانست و گفت: مدیران شهرداری خیلی مواظب باشند، نکند اگر من عضو شورا سفارش کسی را کردم، کارش انجام شود و کسی که توصیه کننده ای ندارد، سرگردان شود، باید قانون را برای همه یکسان اجرا کنیم.

حکم ابلاغ قضایی در حادثه سیل 98 پیگیری شود

محمدتقی تذروی عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز به بیان نطق پیش از دستور خود پرداخت و گفت: این سال جهش تولید و پشتیبانی و رفع موانع توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است و از این روی انتظار داریم که شهرداری ترتیبی اتخاذ نماید که لایحه دریافت عوارض از کارگاه های تولیدی بصورتی انجام گیرد که موجبات تشویق راه اندازی کارگاه و بکارگیری نیرو شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه یکی از گلایه‌های خانواده‌های جانباختگان سیل 98، بی‌مهری مجموعه شورای شهر و شهرداری به عنوان یکی از مسببین حادثه نسبت به آنان بود و خواستار پیگیری این موضوع در محاکم قضایی بودند، افزود: لذا از ریاست شورای اسلامی شهر شیراز که داعیه شفافیت و عدالت را دارند، می‌خواهم تا حکم ابلاغی قضایی در این رابطه را به جد پیگیری نمایند.

تذروی در ادامه به ساز و کار تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری نیز اشاره کرد و ادامه داد: ساز و کار این تبدیل وضعیت باید کاملا شفاف و در دسترس عموم قرار گیرد و اولویت های سابقه خدمتی و تحصیلات و تخصص مرتبط در نظر گرفته شود و علاوه بر این، سهمیه ایثارگران نیز بایست لحاظ گردد.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان