کد خبر: ۱۴۵۵۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۰

اخطار دادستان عمومی و انقلاب شیراز به بنگاه‌های غیرمجاز خرید و فروش اراضی ملی

بحرینی دادستان مرکز استان فارس از دراختیار قرار گرفتن تمامی امکانات و تجهیزات قضایی برای مقابله با زمین خواران خبر داد.
به گزارش سرویس دریافت خبر اجتماعی شیرازه، سید مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب شیراز در کمیته صیانت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری از تخریب و تصرف از دراختیار قرار گرفتن تمامی امکانات و تجهیزات قضایی برای مقابله با زمین خواران خبر داد.

 بحرینی در این جلسه با اشاره به لزوم توجه بیش از پیش مسئولان به حفاظت از اراضی ملی و اقدامات جدی از سوی دستگاه های متولی اراضی ملی، و زراعی گفت : در حوزه زمین با مشکلات و چالشهای زیادی مواجه ایم و در این راستا تاکید ما پیش از هر اقدام مقابله ای دیگر بر امر پیشگیری از وقوع جرم است.

وی بر شناسایی صاحبان و بنگاههای معاملاتی بدون پروانه تاکید کرد و گفت: بر اساس تحقیقات انجام گرفته 500 بنگاه غیر مجاز در سطح شهرشیراز درحال فعالیتهای غیر قانونی در حوزه زمین و املاک هستند که با ساز و کارهای پیش رو و اقدامات ضربتی بزودی علاوه بر پلمپ این بنگاهها برابر قانون با افرادسودجو و همدستان آنان برخورد خواهد شد. 

دادستان مرکز استان در ادامه افزود: از این پس هرگونه اقدام خلاف قانون در حوزه زمین از سوی هر یک از دستگاهها محکوم و مدیران متخلف نیز مجازات خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز همچنین با اشاره به احداث 150 هزار باغ شهری غیر مجاز طی دوسال اخیر در محدوده شهر شیراز گفت:  در این راستا نیز مسئولان قضایی با قاطعیت به این موضوع ورود کرده و به عنوان مدعی العموم در احقاق حقوق بیت المال تمام تلاش خود را بکار خواهند گرفت.

عبدالحسن صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه با تدابیر و اقدامات صورت گرفته در سال گذشته زمینه بیش از پیش حفاظت از انفال فراهم شده است گفت: رویکرد مشارکتی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه می تواند از وقوع بسیاری از جرایم در عرصه های منابع طبیعی جلوگیری کند.

وی از پایش اراضی ملی در شهرستانهای جهرم و فیروزآباد طی بازه زمانی سه ماهه اخیر خبر داد و افزود: در این راستا با اقدامات صورت گرفته با استفاده از قابلیتهای واحد فناوری پایش تغییرات کاربری اراضی ملی در شهرستانهای شیراز و فیروزآباد نیز در دستور کار قرار گرفت است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در ادامه با اشاره به پایش تمامی عرصه های جنگلی در استان با استفاده از تکنیک های سنجش از دور و هوش مصنوعی خبر داد وگفت: پایش و ارزیابی کمی و کیفی عرصه های جنگلی اطراف شیراز با استفاده از پهپاد نیز در دستور کار قرار گرفته است.

اسماعیل اکبری معاون قضائی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان نیز با تاکید بر همراهی همه دستگاههای اجرایی بویژه استانداری در برخورد با متصرفان اراضی ملی و نیز در اختیار قرار دادن تمامی امکانات و تجهیزات به منابع طبیعی گفت: امیدواریم در این راستا ضمن حمایت قضایی و ایجاد ساختار لازم  بتوانیم شاهد کاهش وقوع تخریب و تصرفات در اراضی ملی باشیم. 

وی در ادامه از تقویت نظارت جدی تر و پشتیبانی بیش از پیش دستگاه قضایی بر پایش ساخت و سازها در مناطق جدی و حساس شهرستان شیراز از جمله قلات ، تنگ سرخ ، تالاب هفت برم  ،دشت ارژن ، رودخانه قره آقاج و منطقه قره چمن و کودیان ، مهجن آباد و نیز شهرستانهای جنگلی نظیر سپیدان و ممسنی و همچنین برخی از مناطق شهرستان مهر و بخش گله دار خبر داد و گفت: با تدابیر در نظر گرفته شده می توان میزان حفاظت و مراقبت از اراضی ملی را افزایش داد و امکان تصرف‌های غیر قانونی را در این پهنه‌ها کاهش داد.  

معاون قضائی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس در ادامه ضمن اشاره به راهبردهای اصلی تشکیل کمیته صیانت از اراضی ملی گفت: استفاده از ظرفیتهای دولتی و عمومی ، شناسایی ظرفیتهای مردمی ، نظارت بر امور نهادهای اجرایی و مسئولان دستگاهها و فراهم کردن بستر مطالبه گری نهادهای ذیربط از اولویتها  واهداف اساسی تشکیل این کمیته است.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
فدائی رهبر
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
0
نمیدونم چه مشکلی داره باغها و ساختمانهای زیبا درست میکنن و اشتغال زائی هم میشه و نمای اطراف شهر بسیار زیبا میشه برید جریمه کنید و حتی پول کنتور برق و گاز و آب شرب هم بگیرید و تامین کنید وقتی زمین ها صاحب شخصی داره و فروختن و سند و بنچاق داره چه مشکلی داره آخه به زبان میگی ۱۵۰ هزار باغشهری.ما که نداریم ولی حتی وقتی میبینیم حال میکنیم بابا واری به کار مردم بدبخت و روستا نداشته باشید این روستائی ها رزق و روزیشون از همین است کمی فکر کردن و راه حل درست خوبه نه شمشیر برداشتن و جنگ با مردم
حمید
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
0
به فکر آباد کردن باشید نه خراب کردن.از اول نباید اجازه ساخت داده میشد.