کد خبر: ۱۴۵۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۹ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس در گفتگو با«شیرازه»؛

گشت‌های نظارتی ماه مبارک رمضان آغاز شده است/ تشکیل بیش از ۲۵۰۰پرونده تخلف در نوروز ۱۴۰۰

سالاری گفت: گشت‌های مشترکی دو سازمان نظارتی صمت و اتاق اصناف ویژه ماه مبارک رمضان از اول ماه مبارک آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه در خصوص نظارت بر بازار و تخلفات صورت گرفته در این زمینه عنوان کرد: اگر چه تعزیرات حکومتی وظیفه نظارت بر بازار را ندارد و تنها در راستای برخورد با پرونده‌های تخلف اقدام می‌کند اما در ایام مختلف طرح‌های متعددی اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه به طور مثال در ایام نوروز طرح ویژه نوروزی داریم که از 15 اسفند آغاز و تا 15 فروردین ادامه داشت، افزود: بر همین اساس در ایام آغاز بازگشایی مدارس نیز طرح ویژه اقلام تحصیلی را دنبال می‌کنیم که از 15 شهریور آغاز شده و تا 15 مهر ادامه دارد.

سالاری همچنین از اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان نیز خبرداد و گفت: در این ایام طرح رمضان را اجرا می‌کنیم که بر اساس آن گشت‌های مشترک با دو سازمان نظارتی صمت و اتاق اصناف اجرا می‌شود که از اول ماه مبارک آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد.

طرح ویژه نظارت بر بازار در ماه مبارک رمضان؛ گشتهای مشترک تعزیرات حکومتی با سازمان صمت و اتاق اصناف/تشکیل بیش از ۲۵۰۰پرونده تخلف در نوروز ۱۴۰۰

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس اظهار کرد: در این گشت‌ها رسیدگی به وضعیت و قیمت اقلام اساسی همچون گوشت، مرغ، زولبیا و بامیه، روغن و ... که جز کالاهای ضروری سفره‌های مردم است در دستور کار قرار دارد، در این گشت‌ها رئیس شعبه رسیدگی به تخلفات نیز حضور دارد تا در کوتاه‌ترین فرصت پرونده تشکیل و رسیدگی شود.

سالاری با بیان اینکه چون خود رئیس شعبه و قاضی تعزیرات در این بازدیدها حضور دارد به شدت با پرونده‌هایی که داخل طرح هستند برخورد می‌کند، افزود: قاضی بدون اغماض با اینگونه تخلفات با شدت و سرعت برخورد می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار «شیرازه» مبنی بر نحوه انتقال شکایات مردم به دستگاه‌های متولی عنوان کرد: مردم می‌توانند با سامانه124 صنعت، معدن وتجارت، همچنین سامانه 135ثبت شکایات تعزیرات حکومتی، یا به اتاق اصناف استان‌ها و شهرستان‌های خود و یا به ستاد خبری 113 اطلاع دهدند تا بازرسین پس از بررسی موضوع به شکایات رسیدگی کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس در پایان به تعداد پرونده‌های تخلف صورت گرفته در ایام نوروز 1400هم اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح ویژه نظارتی تعزیرات حکومتی تا روز 14 فروردین ماه، 2 هزار و 513 فقره پرونده تخلفات در حوزه‌های کالا و خدمات، بهداشت و درمان، قاچاق کالا و ارز در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی شده است.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان