کد خبر: ۱۴۵۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۱ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰

جان باختن ۳۷۳۴ هم استانی بر اثر ابتلا به کروناویروس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، سه هزار و ۷۳۴ هم استانی در فارس بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.
به گزارش سرویس دریافت خبر سلامت شیرازه، سید روح الله حسینی با اشاره به جان باختن ۲۴ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۷۳۴ نفر اعلام کرد.

این مقام مسوول در دانشگاه اظهارکرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۷۸۶ هزار و ۳۲۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۲۴ هزار و ۶۹۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۸۷ هزار و ۶۳۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۱هزار و ۸۳۵ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۳۶ هزار و ۵۳۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز دو هزار و ۵۴۵ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۴۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

حسینی در ادامه از بهبودی ۲۰۵ هزار و ۴۹۶ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه، در آستانه فرا رسیدن هفته سلامت قرار داریم و اولین روز این هفته به نام همراهی با مدافعان سلامت نامگذاری شده و نیاز است مردم استان برای همراهی با مدافعان سلامت و حفظ جان خود و عزیزانشان، در رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از ترددهای غیرضروری و دوری از دورهمی های خانوادگی جدی باشند.

 انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان