کد خبر: ۱۴۵۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
تجمع ناظرین جهادکشاورزی در مقابل استانداری فارس+ عکس

بلاتکلیفی ناظرین جهادکشاورزی و بی توجهی مسئولان به مطالبات

افرادی در طرح ناظرین جهاد کشاوری هستند که در تامین امنیت غذایی کشور نقش به سزایی دارند و اکنون خواستار پیگیری حق و حقوق خود از نمایندگان فارس هستند.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، افرادی در طرح ناظرین جهاد کشاوری هستند که در تامین امنیت غذایی کشور نقش به سزایی دارند و اکنون خواستار پیگیری حق و حقوق خود از نمایندگان فارس هستند.

طرح تعیین تکلیف ناظرین کشاورزی بعد از مصوبه سال 1390 که به امضای 26 نفر از نمایندگان رسیده، وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کرده که این ناظرین را در قالب طرح جدید استخدامی تعیین تکلیف کرده و آنها را بدون آزمون استخدام کند.

ناظرین جهادکشاورزی

اما اکنون پس از گذشت مدتهای زیادی از گذشت این طرح ناظرین همچنان بلاتکلیف هستند و امروز 7 اردیبهشت با تجمع مقابل استانداری فارس خواستار پیگیری مطالبات خود توسط استاندار و نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی شدند.

خبرنگار سایت خبری «شیرازه» به منظور اطلاع از خواسته این افراد گفتگویی با نماینده این ناظرین انجام داده است.

فرخی نماینده ناظرین جهاد کشاورزی فارس گفت: ما ناظرین جهاد کشاورزی هستیم که هر کدام حداقل سابقه 5 سال کار داریم و در بین همکاران ما افرادی با سابقه 14 سال کار نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه ما همگی از نیروهای طرح تعیین تکلیف ناظرین جهاد کشاورزی بعد از مصوبه سال ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی هستیم، افزود:این طرح حدود هشت ماه است وارد مجلس شده و شش ماه است که در کمیسیون کشاورزی نگه داشته شده است و اکنون خواسته ما این است که هر چه سریع تر این طرح از کمیسیون کشاورزی پیگیری و بررسی گردد تا ما ناظرین جهاد کشاورزی نیز به حق و حقوق خود دست پیدا کنیم .

فرخی با بیان اینکه پس از سالها پیگیری طرح وارد مجلس شده  اما اکنون در کمیسیون کشاورزی این طرح در حال تغییر و دستکاری است و طبق اطلاعات به دست آمده قرار شده تعداد دیگری ناظر به این طرح اضافه شوند که با این کار حق نیروهای قدیمی ضایع می شود، اظهار کرد: چه دلیلی دارد که طرحی که به مجلس تقدیم و در کمیسیون کشاورزی هم بررسی شده مدتها در همان کمیسیون نگه داشته شود و بلاتکلیف باقی بماند؟ غیر از این است که هدف کمیسیون کشاورزی رساندن طرح به دولت بعد است؟

نماینده ناظرین جهاد کشاورزی ادامه داد: اگر چنین اتفاقی بیافتد اکثر نیروهای حاضر در این طرح به دلیل محدودیت سنی قادر به ماندن در طرح نیستند.

فرخی در پاسخ به این سوال که آیا تا کنون مسئولان ارشد جهاد کشاورزی استان کاری برای شما انجام داده اند؟ گفت: تا کنون سازمان جهاد کشاورزی فارس هیچ اقدامی در راستای حمایت  از ما و همکاری با ناظرین انجام نداده و تمام پیگیری ها از سوی خود ناظرین بوده و اکنون ما هم از استاندار فارس  و هم از نمایندگان در خواست کمک و پیگیری مطالبه خود را داریم.

وی با بیان اینکه برخی از همکاران گاه سابقه یک سال و بیشتر فعالیت دارند در حالی که تنها یک ماه و حتی چند روز بیمه برای آنان لحاظ شده است، گفت: این نوعی پایمال کردن حق و حقوق همکاران ما به شمار می رود.

 نماینده تجمع کنندگان در پایان با اشاره به نقش و کار اصلی ناظرین جهاد کشاورزی عنوان کرد: امنیت غذایی کشور به دست ناظرین است و نظارت بر باغات، مزارع و کلیلینک های کشاورزی بر عهده ناظرین است.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان