کد خبر: ۱۴۵۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۷ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث «شیرازه»:

دستگیری قاتلی که به جای كبك دوستش را به قتل رساند

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

کشف 60 میلیارد داروی تاریخ مصرف گذشته در شیراز

رییس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف بالغ بر 600 قلم انواع داروی تاریخ مصرف گذشته به ارزش 60 میلیارد ریال در شهر شیراز خبر داد.

 ابراهیم یگانه، اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اشراف اطلاعاتی و انجام اقدامات شبانه روزی از نگهداری و دپو مقادیر زیادی دارو در یکی از محله های شهر شیراز مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: در این راستا انبار متعلق به یکی از داروخانه های شهر شیراز مورد شناسایی قرار گرفته و مأموران با هماهنگی مقام قضائی، جهت بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی استان استان فارس گفت: در بازرسی مأموران انتظامی از آن انبار، بالغ بر 600 قلم انواع داروی تاریخ مصرف گذشته که به صورت مخفی و جاسازی شده در آن مکان نگهداری و دپو شده بود، کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

 یگانه با بیان اینکه همه داروهای کشف شده تاریخ مصرف گذشته و بسیاری از آن ها از داروهای کمیاب و مربوط به بیماری های خاص است، افزود: کارشناسان مربوطه ارزش این محموله داروی کشف شده را 60 میلیارد ریال برآورد کرده اند.

 دستگيري 3 سارق و كشف 27 فقره سرقت درممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از دستگيري 3 سارق و كشف 27 فقره انواع سرقت خبر داد.

 محمد نیکبخت، بيان كرد: به دنبال وقوع چندين فقره سرقت از اماکن خصوصی، درون خودرو و موتورسیکلت، شناسايي و دستگيري سارقان به صورت ويژه در دستور كار ماموران انتظامی ممسني قرار گرفت.

وي افزود: ماموران انتظامي با انجام تحقيقات ميداني و فني، موفق شدند 3 سارق حرفه‌اي را شناسايي و آنان را در مخفيگاهشان دستگير كنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بيان اينكه متهمان در بازجويي اوليه به 27 فقره سرقت از اماکن خصوصی، درون خودرو و موتورسیکلت اقرار كردند، عنوان داشت: اين سارقان حرفه‌اي پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

 نيكبخت خاطر نشان كرد: پليس متعهدانه و دلسوزانه در مسير تأمين امنيت و آرامش مردم و خدمات رساني به جامعه اسلامي گام برداشته و با همدلي، هم افزايي و اتحاد و انسجام، مأموريت‌ها و وظايف سازماني خود را انجام مي‌دهند.

كلاهبردار حرفه‌اي از كشور همسايه به فارس برگردانده شد

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگيري فردي که با ترفند اخذ اقامت، ویزا و اعزام به خارج از کشور مبلغ يك ميليارد و 600 ميليون ريال كلاهبرداري كرده بود خبر داد.

 کاووس حبیبی، اظهار داشت: در پي مراجعه يكي از شهروندان به پليس آگاهي فارس مبني بر کلاهبرداري در يكي از شبکه‌هاي اجتماعي با عنوان اخذ ويزا و اعزام به خارج از کشور، رسيدگي به موضوع در دستور کار كارآگاهان قرار گرفت.

وي افزود: کارآگاهان پليس آگاهي استان با بررسی موضوع و انجام اقدامات خاص پلیسی موفق شدند هویت واقعی متهم که دارای سوابق متعدد کلاهبرداری در شهرهای تهران و زنجان نیز بوده را شناسایی کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بيان اينكه در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم به يكي از کشورهاي غربي همسايه ايران متواري شده است، گفت: کارآگاهان پس از اخذ دستور مقام قضائي در خصوص اعلان قرمز متهم و با ارسال مستندات مربوطه به پليس اينترپل، در نهايت فرد كلاهبردار در آن کشور دستگير و برای پاسخگویی به جرائم ارتکابی به ایران بازگردانده شد.

 حبیبی با اشاره به اينكه پس از سير مراحل قانونی متهم تحویل پلیس آگاهی استان فارس  گردید، خاطر نشان كرد: اين فرد كلاهبردار در بازجويي اوليه اقرار كرد كه مبلغ يك ميليارد و 600 ميليون ريال با ترفند اخذ اقامت و ويزا و اعزام افراد به خارج از کشور، از شاكي كلاهبرداري كرده‌ام.

اين مقام انتظامي به شهروندان  توصيه كرد: کلاهبرداران افرادی خوش برخورد و حراف، دارای ظاهری آراسته و مرتب و قدرت بیان فوق العاده هستند و لازم است افرادی که متقاضی دریافت ویزا و اقامت در خارج از کشور هستند با تحقیقات کامل و از مراجع ذی صلاح و آژانس‌های مسافرتی معتبر اقدام کنند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در مهر

فرمانده انتظامي مهر از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون ریال خبر داد.

 عظیم‌اله کرمی ، بيان كرد: در اجراي طرح مبارزه با كالاي قاچاق، مأموران انتظامی مهر حين گشت زنی در محورهاي مواصلاتي منتهي به اين شهرستان، به یک خودرو وانت نيسان مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي ادامه داد: ماموران در بازرسی از اين خودرو، يك دستگاه اسپیلت و 2 دستگاه یخچال فريزر خارجي قاچاق و فاقد مجوز گمرکی كشف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان مهر با بيان اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را یک میلیارد و 800 میلیون ريال برآورد كرده‌اند، گفت: در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد.

قاتل به جاي كبك دوستش را به قتل رساند

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری قاتل فراری در کمتر از 12 ساعت خبر داد كه به جاي كبك دوستش را به قتل رسانده بود.

 فرشید زینلی، بيان كرد: ماموران انتظامي از طریق مرکز فوریت‌های پلیسي 110 از كشف يك جسد در تنگ چاهوردی شهرستان مرودشت مطلع شدند و سريعا براي بررسي موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وي افزود: ماموران انتظامي در بررسي‌هاي اوليه و تحقيق از اهالي محل مطلع شدند كه مقتول 49 ساله توسط جواني 19ساله كه دوست همديگر بوده‌اند با اسلحه شكاري به قتل رسيده و قاتل سريعا از محل متواري شده است.   

فرمانده انتظامی مرودشت خاطر نشان كرد: ماموران انتظامي با اقدامات فني و تخصصي و گشت زني‌ در اطراف محل وقوع جرم، موفق شدند در كمتر از 12 ساعت قاتل را شناسايي و وي را در مخفيگاهش در اطراف كوه دستگير كنند.

 زينلي خاطر نشان كرد: قاتل در بازجويي اوليه بیان كرد براي شكار پرندگان به همراه دوستم با 2 قبضه اسلحه شكاري به كوه رفته بوديم و با توجه به پوشش گياهي منطقه از هم جدا شديم و پس از چند دقيقه متوجه تکان خوردن بوته‌ای شدم و به خیال اینکه درون آن کبک است به سمت آن تیراندازی کردم و براي برداشتن كبك نزديك رفتم كه متوجه شدم دوستم كه به صورت درازکش براي شكار پشت آن بوته مخفي بوده بر اثر برخورد ساچمه به قتل رسيده است.

اين مقام انتظامي با اشاره به اينكه هرگونه شكار پرندگان و حيوانات ممنوع و برابر قانون با متخلفان برخورد مي‌شود، عنوان داشت: قاتل با دستور مقام قضائي روانه زندان شد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد.

 داود امجدی، بيان كرد: ماموران انتظامی لارستان در راستای مبارزه با قاچاق کالا وارز، حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس حامل بار مشکوک شدند.

وي افزود: ماموران پس از بازرسی از این خودرو اموالی از قبیل ۵۸ دستگاه ریش تراش، ۵۸ دستگاه پمپ باد برقی، ۳۰ دستگاه پاور بانک، ۶۰۰ بطری آبمیوه، ۵۰ کیلوگرم پودر نشاسته، ۲ دستگاه پلی استیشن ۵ و ۷۲۴ بسته غذای حیوانات کشف شد.

فرمانده انتظامی لارستان با بيان اينكه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مقام قضائی شد، عنوان داشت: كارشناسان ارزش اموال قاچاق کشف شده را 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

 امجدی خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت در کشور است و از مردم انتظار داریم برای حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان، در زمينه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با نیروی انتظامی همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

دستگيري سارقان منزل و كشف 23 فقره سرقت

رئيس پليس آگاهي استان از دستگیری اعضاي باند 3 نفره سارقان حرفه‌ای منزل و كشف  23 فقره سرقت در شيراز خبر داد.

 كاووس حبيبي، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در برخی از مناطق شهرستان شيراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار كارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: كارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی و فني موفق شدند سارقان را شناسايي و آنان را در مخفيگاهشان دستگير كنند.

رئيس پليس آگاهي استان با بيان اينكه متهمان در بازجويي اوليه به 23 فقره سرقت منزل در شيراز اقرار كردند، اظهار داشت: اين سارقان حرفه‌اي پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

 حبيبي به شهروندان توصیه کرد: برای پيشگيري از سرقت، نسبت به نصب سیستم‌های ایمنی از جمله حفاظ آهني در مکان‌های احتمالی ورود سارقین در منزل از قبیل بالکن، درب ورودی، پشت بام، پاسیو و ... اقدام كنيد.

ماینرهای قاچاق در فسا خاموش شد

فرمانده انتظامی فسا از کشف 8 دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 250 میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

 محمدهاشم قسام، در تشريح اين خبر بيان كرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر استخراج ارز دیجیتال توسط افراد سودجو در باغی حوالی شهرستان فسا، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران یگان امداد قرار گرفت.

وی افزود: با هماهنگی مقام قضائی ماموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان موفق شدند 8 دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق را کشف و ضبط كنند.

فرمانده انتظامی فسا با اشاره به اینکه ارزش دستگاه‌های کشف شده برابر نظر كارشناسان، 2 میلیارد و 250 میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در اين رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفي شد.

کشف موتورسيكلت سرقتي درجهرم

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم از دستگيري سارق و كشف يك دستگاه موتورسيكلت سرقتي در این شهرستان خبر داد.

 خسرو رزمجويي، بیان داشت: ماموران انتظامي پاسگاه كرديان جهرم حين گشت زني در سطح حوزه استحفاظي، به يك دستگاه موتورسيكلت كه راكب آن حركات مشكوكي داشت مظنون و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي افزود: ماموران انتظامي پس از استعلام از سامانه پليس آگاهي مطلع شدند كه موتورسيكلت داراي سابقه سرقت از شهرستان فسا دارد.

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم با بيان اينكه راكب سارق پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد، خاطر نشان کرد: شهروندان براي جلوگيري از سرقت اموال خود نكات ايمني و حفاظتي را رعايت كنند و هشدارهای پلیسی را مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان