کد خبر: ۱۴۶۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
ایلامی:

پیشگیری تنها راه عدم ابتلا به کرونا است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پیشگیری، همچنان بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به کرونا است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هنوز به طور قطعی مشخص نیست که تزریق واکسن کووید۱۹ و درمان‌های دارویی که در حال حاضر برای بیماران بستری و مبتلا به کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد ایمنی دائم ایجاد کند از این رو همچنان پیشگیری تنها راه عدم ابتلا به کرونا است.

اورنگ ایلامی با بیان این که تاکنون هیچ داروی موثر و علاج کننده برای درمان بیماری کووید ۱۹ معرفی نشده است، گفت: اغلب دارو‌هایی که در حال حاضر برای بیماران مبتلا به کروناویروس مورد استفاده قرار می‌گیرد، جنبه حمایتی دارند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه واکسن به دلیل تحریک سیستم ایمنی بدن موجب ایجاد برخی واکنش‌های ناخواسته و یا عوارض پس از تزریق می‌شود، تاکید کرد: باید در استفاده از واکسن‌ها توجه داشته باشیم که که فواید آن‌ها در حفظ سلامت ما بسیار بیشتر از عوارض احتمالی و یا خطر انجام ندادن واکسیناسیون و ابتلا به بیماری است.

ایلامی با بیان اینکه سن مجاز تزریق واکسن کرونا، برای افراد بالای ۱۸ سال است، گفت: هنوز خطرات احتمالی ناشی از تزریق واکسن کرونا بر روی کودکان و افراد زیر۱۸ سال در دنیا مشخص نشده و تحقیقات و کارآزمایی‌های لازم، در حال انجام است.

این عضو کمیته علمی کشوری کرونا با تاکید بر اینکه مدت زمان ایمنی بخشی تزریق واکسن کووید۱۹ نیازمند مطالعات و تحقیقات بلند مدت است، افزود: با وجود آغاز واکسیناسیون کرونا برای گروه‌های خاص و افراد ۸۰ سال به بالا در استان، همچنان بهترین و موثرترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند رعایت فاصله فیزیکی، استفاده مداوم از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات به ویژه دورهمی‌های خانوادگی و خروج غیرضروری از منزل است.

انتهای پیام/ع/ر
برچسب ها: کرونا ، شیرازه ، فارس
نظرات بینندگان