کد خبر: ۱۴۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۱ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث«شیرازه»؛

از دستگیری سارقان خودروهای وانت نیسان در فارس تا رفع تصرف اراضی ملی در سرچهان

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

دستگیری سارقان خودروهای وانت نیسان در فارس 

رییس پلیس آگاهی استان از دستگيري 3 سارق خودروهای وانت نیسان و کشف 6 فقره سرقت از آن ها در شیراز خبر داد.

کاووس حبیبی، اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت خودرو وانت نيسان در سطح شهرستان شيراز، موضوع شناسايي و دستگيري سارق یا سارقان به صورت ويژه در دستور کار کارآگاهان مبارزه با سرقت پليس آگاهي قرار گرفت.

وی گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی محل وقوع سرقتها را بررسی و با انجام اقدامات فني و اطلاعاتي، در این راستا 3 سارق را شناسايي و طی یک عملیات غافلگیرانه آن ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

رییس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه سارقان در تحقیقات پلیسی به 6 فقره سرقت خودرو وانت نیسان در سطح شهرستان شیراز اقرار کردند، گفت: 3 دستگاه از این خودروهای مسروقه کشف و به مالباختکان تحویل داده شد.

حبیبی به شهروندان توصیه کرد : خودروهای خود را به وسایل ایمنی بازدارنده مجهز کنند.

دستبند قانون بر دستان 27 خرده فروش مواد مخدر در فسا

فرمانده انتظامي فسا گفت: پليس اين شهرستان با اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در اردیبهشت ماه، 27 خرده فروش را دستگیر کردند.

محمدهاشم قسام، با اعلام اين خبر بيان كرد: در اردیبهشت ماه سال جاري طرح پاكسازي نقاط آلوده و مبارزه با خرده فروشان ماموران انتظامی شهرستان فسا به اجرا در آمد.


وی افزود: ماموران پس از شناسايي تعدادي خرده فروش مواد افيوني و پاتوق هاي آنان، در چند عملیات ضربتی و غافلگیرانه موفق شدند 27 نفر را دستگیر و در بازرسي از مخفیگاه  آنها 19 کیلو و 315 گرم انواع مواد مخدر را كشف كنند.

فرمانده انتظامي فسا با تقدیر از تعامل و مشارکت مردم در ارتقاء نظم و امنیت شهرستان، خاطر نشان كرد: اجرای طرح های مشابه به صورت جدي در دستور کار قرار دارد و از شهروندان درخواست مي شود هرگونه اخبار و اطلاعات مبني بر نگهداري و خريد و فروش مواد مخدر را به پليس 110 گزارش دهند.


كارت گرافيك‌هاي قاچاق روانه بازار نشدند


فرمانده انتظامي ممسني از کشف انواع كالاي قاچاق به ارزش 8 میلیارد ریال در بازرسي از يك سواري جك خبر داد.


محمد نیکبخت، بيان كرد: ماموران انتظامی ممسني به همراه كاركنان يگان تكاوري استان حین کنترل خودروهای عبوری در محورهاي مواصلاتي، به یک سواري جك مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر توقيف كردند.


وي با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، 22 عدد كارت گرافيك، 4 عدد پاور، 2 عدد مادر بورد و 2 عدد شاسي ريك خارجي قاچاق و فاقد مدارك گمركي كشف شد، گفت: در اين خصوص راننده دستگير شد.


فرمانده انتظامي ممسني با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 8 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

كشف بيش از 35 كيلو ترياك در زرين‌دشت

فرمانده انتظامي زرين‌دشت از كشف 35 كيلو و 500 گرم ترياك در بازرسي از دو دستگاه خودرو خبر داد.

محمد بردبار، بيان كرد: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر  زرين‌دشت حين گشت زني در محورهاي مواصلاتي منتهي به اين شهرستان، به 2 دستگاه وانت پيكان و پرايد كه در حال حركت بود مشكوك و دستور ايست را صادر كردند. 

وي با بيان اينكه ماموران پس از طي مسافتي تعقيب و گريز موفق شدند خودروها را متوقف كنند، گفت: در بازرسي از آنها 35 كيلو  و 500 گرم ترياك كه به طرز ماهرانه‌اي در سپر و گلگير و باك جاسازي شده بود كشف شد.


بردبار با اشاره به اينكه در اين خصوص 2 نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان مواد مخدر، با مرکز فوريت هاي پليسي110 تماس و موضوع را اطلاع دهند.


سواري گل حامل ترياك به مقصد نرسيد 


فرمانده انتظامي ني‌ريز از دستگيري 2 قاچاقچي و كشف 18 كيلو و 800 گرم ترياك در اين شهرستان خبر داد.

سيدمحمد يوسفي، بيان كرد: ماموران انتظامي ني‌ريز در اجراي طرح مقابله با ورود مواد مخدر حين كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي به يك سواري گل مشكوك و دستور ايست را صادر كردند.

وي افزود: ماموران انتظامي پس از طي مسافتي تعقيب و گريز موفق شدند خودرو را توقيف و در بازرسي از آن 18 كيلو و 800 گرم ترياك كشف كنند.

فرمانده انتظامي ني‌ريز با بيان اينكه در اين خصوص 2 قاچاقچي دستگير و پس از تشكيل پرونده تحويل مراجع قضائي شدند، تصريح كرد: مبارزه با قاچاقچيان به صورت ويژه در دستور كار اين فرماندهي است.


رفع تصرف اراضي ملي در سرچهان


فرمانده انتظامي سرچهان از رفع تصرف 8 هکتار از اراضي ملي در بخش باغ صفا اين شهرستان به ارزش 10 میلیارد ريال خبر داد.

محسن لشکری، در تشريح جزئيات اين خبر بيان كرد: در پي شکايت نماينده اداره منابع طبيعي سرچهان مبني بر يک فقره زمين خواري به ميزان 8 هکتار در منطقه "باغصفا"، موضوع به صورت ويژه در دستور کار پليس قرار گرفت.

وي با بيان اينكه پس از هماهنگي با مقام قضائي، ماموران انتظامي به همراه نماينده اداره منابع طبيعي به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در اين خصوص 8 هکتار از اراضي ملي رفع تصرف و به بيت‌المال بازگردانده شد.


فرمانده انتظامي سرچهان با اشاره به اينكه ارزش اراضي ملي رفع تصرف شده برابر نظر كارشناسان، 10 میلیارد ريال برآورد شده است، تصريح كرد: در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد.



توقیف 161 دستگاه وسائط نقلیه متخلف در کازرون


فرمانده انتظامي کازرون از توقيف 49 دستگاه موتورسیکلت و 112 دستگاه خودرو متخلف در طول یک ماه گذشته در این شهرستان خبر داد. 

 اسماعیل زراعتیان، اظهار داشت: در راستاي انضباط بخشي ترافيكي و اجرای ارتقاء امنیت اجتماعی، طرح برخورد با رانندگان و وسایل نقلیه متخلف به مدت یک ماه در سطح شهرستان به اجرا در آمد.

وی افزود: در اجراي اين طرح ماموران انتظامي موفق شدند  49 دستگاه موتورسیکلت و 112 دستگاه خودرو متخلف را توقیف و روانه پارکینگ كنند.

فرمانده انتظامي کازرون ادامه داد: ایجاد مزاحمت، آلودگی صوتی، نداشتن پلاک، حرکات نمایشي، شیشه دودی و رانندگی بدون گواهینامه از مهمترین تخلفات وسایل نقلیه توقیف شده بود.

زراعتیان بر رعایت قوانین و مقررات و احترام به حقوق شهروندان تاکید و خاطرنشان كرد: پليس با افرادي كه بخواهند در آرامش مردم اخلال وارد كنند هيچ گونه مسامحه اي نخواهد داشت و با آنها برابر قانون و مقررات برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان