کد خبر: ۱۴۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
تولیت آستان احمدبن موسی(ع):

جایگاه رفیع حضرت شاهچراغ(ع) به دلیل ولایتمداری است/ همه باهم در انتخابات شرکت کنیم

آیت الله دژکام گفت: اگر می خواهیم مرام حضرت شاهچراغ(ع) در زندگیمان پیاده شود بایستی به صورت جدی برای انتخابات فردا شرکت کنیم و همه را به انجام این تکلیف دعوت کنیم چراکه حضور پر رنگ باعث تقویت نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) در آیین بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(ع) گفت: در زیارتنامه حضرت شهادت می دهیم که احمد بن موسی(ع) بابی به سمت خداوند هستند، این لقب به ائمه اطهار(ع) نسبت داده می شود پس باید در مقام بزرگ این حضرت تفکر کرد.

وی افزود: فرمانبرداری حضرت احمد بن موسی(ع) از امام زمان خودش ایشان را به این مقام رسانده است لذا جایگاه رفیعی که حضرت احمد بن موسی(ع) دارد به واسطه ولایتمداری نسبت به امام رضا(ع)  و دعای امام در حق ایشان است.

آیت الله دژکام با بیان اینکه حضرت شاهچراغ(ع) پس از شهادت پدر بزرگوارشان تسلیم امامت برادرشان شدند و همه مردم را نیز به بیعت و اطاعت از امام رضا(ع) دعوت کردند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره دعای امام رضا(ع) در حق حضرت احمد بن موسی(ع) خاطرنشان کرد: خدمت به این آستان مقدس در راستای امامت و ولایت امام رضا(ع) است و رهبر انقلاب اسلامی در سفر به شیراز، حرم مطهر شاهچراغ(ع) را  سومین حرم اهل البیت(ع) در ایران نامگذاری کردند.

وی ضمن تشکر از مدیران، خادمان، زوار، مجاورین حرم مطهر بیان داشت: خدمات در آستان حرم مطهر به صورت گسترده در حال انجام است تا جایی که در زبان و کلام جایی ندارد لذا اگر کسی در حرم مطهر چندین ساعت وقت صرف کند، چند ابعاد خدمت را خواهد دید.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اهدا نذورات و حمایت های مردم به این حرم مطهر را مایه انجام کار خداپسندانه دانست و گفت: کار های ارزشمندی با نذورات و هدایای مردم از طرف حرم مطهر انجام گرفته و از این طریق به نیازمندان تحت پوشش حرم رسیدگی شده است.

آیت الله دژکام شروع پخش تلویزیونی مجازی حرم مطهر را شروع مبارکی اعلام کرد و اظهار داشت: پخش تلویزیونی از همین جلسه به همت سپاه و روابط عمومی حرم شروع شده و انشالله با حمایت های دستگاه های اجرایی، هنرمندان و... شاهد رشد این بستر باشیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به شروع جشنواره چلچراغ از متولیان مربوطه خواست تا در کنار تولیدات رادیویی، موضوعات تلویزیونی نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ضمن دعوت از تمامی آحاد مردم برای شرکت در انتخابات تاکید کرد: اگر می خواهیم مرام حضرت شاهچراغ(ع) در زندگیمان پیاده شود، بایستی به صورت جدی برای انتخابات فردا شرکت کنیم و همه را به انجام این تکلیف دعوت کنیم چراکه حضور پر رنگ باعث تقویت نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.

انتهای پیام/ح


نظرات بینندگان