کد خبر: ۱۴۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
فرماندار فیروزآباد در گفتگو با «شیرازه»:

تلاش برای خاموش کردن آتش تنگ هایقر به ثمر نشست

تلاش دو روزه ی نیروهای مردمی، بسیج ، منابع طبیعی و عشایر منطقه فیروزآباد برای خاموش کردن آتش سوزی «تنگ هایقر» عاقبت به ثمر نشست.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، تلاش دو روزه ی نیروهای مردمی، بسیج ، منابع طبیعی و عشایر منطقه فیروزآباد برای خاموش کردن آتش سوزی «تنگ هایقر» عاقبت به ثمر نشست.

حسین آرگیو فرماندار شهرستان فیروزآباد در گفتگو با خبرنگار شیرازه از مهار این آتش سوزی در ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح امروز ۱۳ مرداد ماه خبر داد و گفت: با تلاش و همت عشایر منطقه و مردم و مسئولان آتش مهار و خاموش شد.

وی با بیان اینکه در این حادثه سه تن از نیروهای عشایری منطقه جان خود را از دست دادند، افزود: یک نفر نیز مصدوم و به بیمارستان انتقال داده شد که بنا به اطلاعات دریافتی ما از بیمارستان، حال عمومی وی رو به بهبودی است.

آرگیو با اشاره به اینکه هر چند آتش سوزی به طور کامل مهار شده، اظهار کرد: اما جهت پایش منطقه و اطمینان کامل از اطفاحریق چند تیم به همراه یک فروند بالگرد مشغول بررسی و پایش منطقه هستند.

فرماندار این شهرستان در خصوص علت آتش سوزی گفت: اگر چه علت دقیق هنوز در دست بررسی است اما عمده آتش سوزی های منطقه دراین فصل به خاطر پوشش انبوه گیاهی و تراکم درخت چه ها  است که بر اثر گرمای شدید آتش گرفته و خیلی سریع به دیگر قسمتها نیز سرایت می کند.

وی در مورد میزان خسارتهای وارده نیز عنوان کرد: هنوز اطلاع کاملی از میزان خسارت و سطح اراضی آتش گرفته در دست نیست.

آرگیو در پایان با ابراز تاسف از فوت سه تن از نیروهای مردمی که از عشایر ایثارگر منطقه بودند، این ضایعه دردناک را به خانواده های این سه شهید خدمت و مردم شهرستان فیروزآباد تسلیت گفت.

 انتهای پیام/س
نظرات بینندگان