کد خبر: ۱۴۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
رئیس بیمارستان نمازی شیراز خبر داد:

یورش کرونا به نوزادان وکهنسالان در بیمارستان نمازی شیراز/ حضور طلبه‌های جهادی در بیمارستان نمازی به منظور کمک به بیماران کرونایی

سرپرست بیمارستان نمازی گفت: برای رفع کمبود تخت‌های کرونایی در حال حاضر تعداد تخت‌های این بیمارستان به 1200 تخت افزایش‌یافته و این به این معنی است کارکنان این بیمارستان در کنار دیگر همکاران کادر درمان استان در خط مقدم جبهه سلامت جان‌فشانی می‌کنند.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، محمدصادق مسعودی سرپرست بیمارستان نمازی ازحضور طلبه‌های جهادی در بیمارستان نمازی جهت کمک به بیماران کرونایی خبر داد و گفت: این برای سومین مرتبه است که گروه‌های جهادی طلبه در کنار کادر درمان  به بیماران کرونایی خدمات‌رسانی می کنند.

وی با اشاره به اینکه امروزه کادر درمان بیمارستان نمازی شیراز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز درمانی کشور بدون هیچ کم‌کاری در تمامی رشته‌های تخصصی به‌تمامی بیماران کشور خدمات فوق تخصصی ارائه می‌دهند اظهار کرد: به دلیل نیاز شرایط بحرانی استان برای ارائه خدمات به 450 بیمار کرونایی تخت اضافه کرده‌ایم که تعداد تخت‌های بستری این بیمارستان به  1200 تخت افزایش‌یافته است.

این جراح مغز اعصاب سن بستری مبتلایان کرونایی در این بیمارستان را  درگروه سنی نوزادان و بیمار 98 ساله اعلام کرد و افزود: امیدواریم با واکسیناسیون سریع و به‌موقع جامعه هدف بتوانیم پیک پنجم را به‌عنوان آخرین پیک کرونایی یاد کنیم که این مهم نیازمند همراهی و همکاری شهروندان است که بدانند با رعایت فاصله اجتماعی می‌توانند بر آمار مبتلایان غلبه کنند.

مسعودی ادامه داد در شرایط فعلی 300بیمار کرونایی بستری و 120 نفر دیگر نیز روزانه با مراجعه به بخش کرونا با توجه به شرایط نوع بیماری آنان دارو دریافت و در خانه قرنطینه هستند.

وی از حضور گروه‌های جهادی طلبه در کنار کادر درمان در استان به‌عنوان یک رویداد مهم فرهنگی پزشکی یاد کرد و افزود: شاهد هستیم گروه‌های جهادی «طلبه نصیر» در بخش‌های کرونایی فعالیت می‌کنند که حضورشان برای بیماران کادر درمان مایه دلگرمی است.

رئیس بیمارستان نمازی بابیان اینکه قبل از حضور گروه‌های جهادی طلبه کارکنان بیمارستان گلایه داشتند خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی وظیفه تک تک اقشار جامعه است ولی گروه‌های جهادی نصیر با نیت خود و تلاش شبانه‌روزی که داشتند نشان دادند هر کدام از اقشار جامعه در هر لباسی با توجه به شرایط بحرانی جامعه نسبت به یکدیگر وظیفه خدمات‌رسانی دارند.

در حافظه تاریخی ملت ایران  تلاش کادر درمان ثبت خواهد شد

حجت‌الاسلام مرتضی کوهی معاون سیاسی و فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس با اشاره به  تأکید رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور مبنی بر ظرفیت‌های نهاد رهبری دانشگاه‌ها در اختیار مراکز درمانی قرار گیرد گفت: مجموعه نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان مانند گذشته آماده هرگونه خدمات‌رسانی به کادر درمان است که این موضوع در دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های فارس به‌عنوان یک اولویت قرارگرفته است.

وی با تأکید بر اینکه کادر درمانی استان فارس در مقابل شیوع بیماری کرونا حماسه آفریدند و این تلاش‌های ایثارگرانه از ذهن مردم فراموش نخواهد شد و در حافظه تاریخی آنان ثبت خواهد شد.

به عقیده حجت‌الاسلام کوهی این روزهای سخت گذرا خواهد بود و آنچه برای همیشه باقی می‌ماند فداکاری ارزشمند مدافعان سلامت در مواجه با این ویروس منحوس است.

اعتقاد گروه های های جهادی تلاش به هم نوعان در شرایط بحرانی است

در ادامه حجت‌الاسلام محمد مهدوی معاون نهاد نمایندگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با یادآوری اینکه گروه «گروه جهادی نصیر»  داوطلبانه  مانند گذشته در هر بخش کرونایی به بیماران خدمات‌رسانی  می‌کنند اظهار کرد: امروزه تعداد زیادی از روحانیون برای خدمات‌رسانی در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های شیراز نام‌نویسی کرده‌اند تا در صورت نیاز بتوانند در هر زمینه فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه اعتقاد گروه جهادی به این است در هر شرایط بحرانی چنانچه بتوانیم به هم نوعان‌مان کمک کنیم به وظیفه انسانی خود عمل کرده‌ایم، ادامه داد:برای اجرای طرح همیاران فراخوانی منتشر شد و اگرچه قشر خاصی مخاطب این فراخوان نبود اما حلقه اولیه این طرح را طلاب تشکیل دادند و به‌تدریج مردم عادی، فرهنگیان اعلام همکاری کردند.

مهدوی اضافه کرد:  هم‌اکنون اعضا داوطلبین گروه جهادی  موسسه فرهنگی تبلیغی نصیر در قالب گروه‌های خدماتی همیاری و حمایتی در پیک پنجم کرونا با حضور در بیمارستان در ارائه خدمت به بیماران کرونایی با کادر درمان همکاری  می‌کنند.

ملت ایران در برابر تلاش کادر درمان تعظیم کنند

حجت‌الاسلام غلامی عضو هیئت‌علمی گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این جلسه تأکید کرد امروزه نیاز است تمامی افراد جامعه برای کادر درمان تعظیم کنند زیرا امروزه جامعه مدیون تلاش‌های کادر درمان است.

وی بابیان اینکه تاریخ عظمت وجانفشانی کادر درمان را ثبت خواهد کرد گفت: کادر درمان در عمل ثابت کردند راه رزمندگان دفاع مقدس را ادامه داده‌اند  همچنان صحنه‌های عشق ایثار در بین ایرانیان زبانزد خواهد بود.

در پایان مسئولان دفاتر نهاد با تقدیم هدایا از پرسنل بخش‌های کرونایی بیمارستان نمازی تقدیر کردند.


لازم به ذکر است: مسئولان دفاتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس امروز صبح 26 مرداد ماه، جهت  لبیک به سخنان مقام معظم رهبری و رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشوربه منظور همکاری دفاتر نهاد با کادر درمان، در بیمارستان نمازی شیراز حضور پیدا کردند.

انتهای پیام/س




نظرات بینندگان