کد خبر: ۱۶۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۵ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خبر داد:

استخدام ۲۴۴ بهورز در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به‌منظور تأمین نیروی انسانی موردنیاز در سطح واحدهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از جذب ۲۴۴ بهورز از طریق آزمون کتبی و مصاحبه تخصصی به‌صورت پیمانی و قرارداد کار معین خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، عباس رضائیان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیرازبا اشاره به نقش کلیدی بهورزان در مناطق روستایی گفت: طرح بهورز یک مدل موفق برای ارائه خدمات بهداشتی در مناطق روستایی است، این طرح نقش مهمی در کاهش مرگ و میر مادران و کودکان، کنترل بیماری‌های واگیر و غیرواگیر و بهبود شاخص‌های بهداشتی دارد.


وی با بیان اینکه اعتماد مردم به بهورزان نقش مهمی در موفقیت طرح بهورز در سطح کشور ایفا کرده است، گفت: حضور کارآمد بهورزان در مناطق روستایی، مسئولیت‌پذیری، مهارت، ارائه خدمات و خوش‌خلقی بهورزان باعث شده است مردم با اعتماد، از خدمات بهداشتی بهورزان استفاده کنند.


رضاییان زاده ضمن بیان اهمیت ارائه خدمات مراقبتی و بهداشتی برای همه گروه‌های سنی در روستاها و مناطق دورافتاده گفت: با هدف توسعه خدمات در این حوزه، ۲۴۴ بهورز به‌صورت پیمانی و قرارداد کار معین برای به‌کارگیری در مناطق روستایی جذب می‌شوند.


این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان داشت: در حال حاضر در ۹۳۰ خانه بهداشت فعال روستایی و عشایری، هزار و ۳۴۳ بهورز مشغول به ارائه خدمت هستند که با جذب نیروی جدید بهورزی، نیاز فعلی دانشگاه در این زمینه مرتفع می‌شود.


 «احد امیری قرقانی» کارشناس مسئول آموزش بهورزی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: بهورزان در خانه‌های بهداشت به‌عنوان نخستین سطح ارائه خدمات بهداشتی درمانی، در راستای تأمین و ارتقای سطح سلامت آحاد جامعه روستایی و عشایری، به همه گروه‌های هدف ارائه خدمت می‌کنند.


وی اضافه کرد: از ۲۴۴ مجوز استخدام، ۱۸۴ مجوز قراردادی برای جایگزینی نیروهای خروجی تا پایان سال ۱۴۰۳ و ۶۰ مجوز نیز به‌صورت پیمانی و مربوط به تکمیل کارکنان خانه‌های بهداشت جدید و فعال پیش‌بینی‌شده است.


کارشناس مسئول آموزش بهورزی معاونت بهداشت با بیان اینکه نام‌نویسی افراد واجد شرایط، از ۱۴ اسفند آغاز شده است، اضافه کرد: متقاضیان برای آگاهی از شرایط و نحوه نام‌نویسی، تا ۲۶ اسفند می‌توانند به شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها مراجعه کنند.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان