کد خبر: ۱۴۹۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
مديرکل فرودگاه‌های استان فارس خبر داد:

انتقال مديريت بهره‌برداری فرودگاه زرقان به مرکز وارسی پروازی و خدمات هوايی

مديرکل فرودگاه‌های استان فارس از انتقال مديريت فرودگاه زرقان به مرکز وارسی پروازی و خدمات هوايی خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ، رئيس مرکز وارسی پروازی خدمات هوايي به همراه مشاور مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران در حوزه هوانوردي عمومي، طي جلسه‌اي با مديرکل فرودگاه‌هاي استان فارس در خصوص تقويت هوانوردي عمومي در استان فارس و همچنين روند واگذاري مديريت فرودگاه زرقان به مرکز وارسي پروازي هوايي گفتگو و تبادل نظر کردند.

غلامرضا کريم آقائي مدير کل فرودگاه‌هاي استان فارس با اشاره به اهميت مقوله هوانوردي عمومي گفت: اين اقدام باعث تشويق و افزايش انگيزه بخش خصوصي به عنوان موتور محرکه صنعت هوانوردي عمومي و گامي اساسي در رونق صنعت گردشگري و رشد اقتصادي خواهد بود.

در ادامه عبدالرحيم کاشف عليپور رئيس مرکز وارسي پروازي و خدمات هوايي و آرمان بيات مشاور مديرعامل در حوزه هوانوردي ضمن بازديد ميداني از فرودگاه زرقان، طي جلسه‌اي با بهره‌بردار فعلي فرودگاه، روند تغيير در مديريت فرودگاه را تشريح کردند. 

رييس مرکز وارسي پروازي با اعلام اينکه مهم‌ترين هدف اين اقدام، تغيير مديريت بهره‌برداري فرودگاه زرقان و واگذاري به مرکز وارسي پروازي و خدمات هوايي با حفظ مالکيت اداره کل فرودگاه‌هاي استان فارس است، افزود: در اين اقدام با حفظ حقوق ناوگان شخصي و شرکت هوانوردي مستقر، مرکز وارسي پروازي بايد نسبت به نظام مند نمودن عمليات فرودگاهي و هوانوردي با همراهي اداره کل فرودگاه‌هاي استان فارس اقدام کند تا متقاضيان و فعالان فعلي و آينده در چارچوبي استاندارد و ايمن نسبت به عمليات پروازي فعاليت کنند.

اين انتقال از جمله برنامه‌هاي توسعه هوانوردي عمومي بوده و با هدف احياء فرودگاه تاريخي زرقان پس از چندين جلسه کارشناسي در اداره کل بازرگاني و سرمايه گذاري شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران، انجام پذيرفت.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان