کد خبر: ۱۵۰۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۱۸ مهر ۱۴۰۰
فرمانده انتظامی فارس:

با اجرایی شدن پلیس هوشمند، اعتماد بین شهروندان و نیروهای پلیس افزایش می یاید

سردار حبیبی گفت: امید است بتوانیم موضوع پلیس هوشمند را اجرایی کنیم تا اعتماد بین شهروندان و نیروهای پلیس افزایش یاید و خدماتی سریع تر بهتر و با ارزش به مردم ارائه دهیم و برای تحقق این امر نیازمند حمایت مردم هستیم.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، همزمان با گرامیداشت هفته ناجا، مراسم صبحگاه مشترک فرماندهی انتظامی استان با حضور مسئولان ارشد استان و پلیس فارس در شیراز برگزار گردید و در حاشیه این مراسم از خانواده های معزز شاهد و ایثارگران نیروی انتظامی تجلیل و مسئولین حاضر در مراسم از ساختمان جدید یگان امداد بازدید بعمل آوردند.


سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس در این مراسم با اشاره به شعار امسال این هفته تحت عنوان «پلیس هوشمند و امنیت پایدار» گفت: نیروی انتظامی افتخار دارد برای آرامش وآسایش مردم عزیز و ارزشمند فارس در ۳۶ فرماندهی انتظامی شهرستانها و مرکز استان خدمت رسانی کند و امسال هم با این شعار و در راستای بالا بردن سطح امنیت و آرامش و خدمات بهتر به مردم برنامه ریزی هایی انجام شده است.

 وی افزود: امید است بتوانیم موضوع پلیس هوشمند را اجرایی کنیم تا اعتماد بین شهروندان و نیروهای پلیس افزایش یاید و خدماتی سریع تر بهتر و با ارزش به مردم ارائه دهیم و برای تحقق این امر نیازمند حمایت مردم هستیم.


سردار حبیبی در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمدند؛ امروز آن کسانی که در قالب نیروی انتظامی سعی می کنند آرامش و امنیت را برای آحاد مردم فراهم کنند در حقیقت به معنای واقعی کلمه، مجاهدین فی سبیل الله هستند، گفت: با این فرمان و تعریفی که ایشان  از نیروهای انتظامی داشتند، مسئولیت این نیروها بیشتر خواهد شد.


فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه ما برای رسیدن به امنیت پایدار و خدمت بهتر به مردم، با توجه به فضای مجازی و سیستم الکترونیکی که رو به رشد است موظفیم که رشد پیدا کنیم.

 وی ادامه داد: از آنجایی که آستانه تحمل بین مردم کاهش یافته و امروزه شاهد هستیم بعضی از خانواده‌ها با استفاده از ابزارهای غیرمجاز، فضای اجتماعی را ناامن کرده‌اند، به موضوع حراست و اقدامات پیشگیرانه در فضای مجازی هم اشاره کرد و افزود: براساس آمارها ۹۰ درصد از مردم در فضای مجازی فعالیت و یا اقدامات روزانه خود را از طریق این فضا سایت‌های الکترونیکی دنبال می‌کنند و دشمن هم از این موضوع به عنوان یک فرصت استفاده کرده و دائما در حال ضربه زدن  و فاصله انداختن بین مردم و نیروی انتظامی است.پس ما باید به گونه ای عمل کنیم که روز به روز این فاصله را کمتر کنیم.


فرمانده انتظامی فارس با تاکید بر اینکه ما تلاش داریم آموزش استفاده از فضای مجازی را با اطلاعات دقیق و آگاهی رسانی بیشتر به شهروندان در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم از بروز آسیب‌های اجتماعی بیشتر جلوگیری کنیم، تصریح کرد: ما دنبال آن  هستیم که اگر نیروی انتظامی در ماموریتی حضور پیدا  میکند هم باعث آرامش برای مردم باشد و هم مورد حمایت مردم قرار گیرند و این اولین سیاست و برنامه ریزی ما است.

حبیبی در پایان اظهار کرد: سومین موضوعی که دشمن با تمام قوا وارد شده خدشه دار کردن چهره پلیس نزدمردم است که ما به جد دنبال این هستیم تا این ذهنیت تغییر پیدا کند تا موجب آرامش شهروندان شود.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان