کد خبر: ۱۵۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۹ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰
بسته حوادث«شیرازه»:

از اعتمادي كه منجر به تهدید شد تا کشف کالای قاچاق دراقلید

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

کشف یک دستگاه گنج یاب قاچاق در مرودشت


فرمانده انتظامی مرودشت از دستگيري يك نفر و کشف یک دستگاه گنج‌یاب خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

 فرشید زینلی، در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران پاسگاه انتظامی رامجردمرودشت با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند فردی یک دستگاه گنج یاب قاچاق را در منزل خود نگهداری كرد‌ه است كه رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در همین راستا ماموران با هماهنگي مقام قضائي شیبه محل مورد نظر اعزام و ضمن دستگيري متهم، در بازرسی از منزل وي یک دستگاه گنج یاب به همراه متعلقات کشف و ضبط كردند.
فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بيان اينكه  ارزش کالای قاچاق برابر نظر کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: متهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفي شد.

در بازرسي از سواري سمند تریاک كشف شد

فرمانده انتظامي زرین‌دشت گفت: در بازرسي از يك سواري سمند 20 كيلو تریاک كشف شد.

 حمیدرضا صالحی‌فرد، بيان كرد: در راستای اقدامات مبارزه‌ای با عناصر اصلی قاچاقچيان، مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر زرين‌دشتحین کنترل خودروهای عبوری به یک سواری سمند مشکوک و دستور ايست را صادر كردند.

وي افزود: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران انتظامي موفق شدند خودرو را توقيف و در بازرسي از آن 20 كيلو تریاک كه راننده قصد انتقال آن را به شيراز داشت كشف كنند.
فرمانده انتظامي زرین‌دشتتصريح كرد: در اين خصوص یک نفر قاچاقچی دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي گردید.

دپو احشام در محورهاي خاكي لو رفت

فرمانده انتظامی لارستان گفت: با توقيف دو دستگاه سواري 405 و پاكسازي از محل تردد آنان، 103 راس گوسفند قاچاق كشف شد.

 داود امجدی، در تشریح این خبر بيان كرد: در اجرای طرح برخورد با قاچاق، روز گذشته ماموران پلیس آگاهی لارستان حین کنترل محورهای مواصلاتی به دو سواری پژو 405 حامل احشام که در جاده فرعی متوقف بود مشکوک و بررسي موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وی با بيان اينكه در بازرسي از خودروها و پاكسازي از محل تردد آنان 103 راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز از دامپزشكي كشف شد، بيان كرد: در اين خصوص يك نفر دستگير و ديگر راننده با توجه به تاريكي هوا و موقعيت جغرافيايي منطقه متواري شد.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه ارزش احشام قاچاق مشکوفه برابر نظر كارشناسان 5 میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: متهم براي سير مراحل قانوني تحویل مرجع قضائی و دستگيري راننده متواري در دستور كار پليس است.

این مقام انتظامی مبارزه با پدیده قاچاق را از اولويت‌هاي کاري و مأموريتي پليس دانست و از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت‌هاي غيرقانوني، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

اعتمادي كه منجر به تهدید شد

فرمانده انتظامی فسااز دستگیری عامل تهدید و ایجاد مزاحمت برای یک شهروند در يكي از شبکه‌هاي اجتماعی خبر داد.

 محمدهاشم قسام ، در تشریح این خبر بيان كرد: با ارجاع پرونده قضائی مبنی بر ایجاد مزاحمت و تهدید خانمی جوان توسط شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی، رسیدگی به پرونده در پلیس فتا آغاز شد.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد فرد مزاحم مدت زمانی با هویت دروغین در  شبکه اجتماعی با شاکی ارتباط برقرار كرده و پس از ایجاد اعتماد کاذب، شاکی تصاویر شخصی خود را برای او ارسال کرده است.

فرمانده انتظامی فسا به تهدید انتشار تصاویر خصوصی شاکی در فضای مجازی توسط متهم اشاره كرد و گفت: افسران پلیس فتا موفق شدند با پیگیری های تخصصی هویت واقعی و آدرس فرد مزاحم را شناسایی و با دستور مقام قضائی آن را دستگیر كردند.

 قسام با بيان اينكه فرد متخلف در مواجهه با ادله پلیس به تهدید و ایجاد مزاحمت برای شاکی اعتراف و پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شد، از کاربران شبکه‌های اجتماعی خواست با غفلت و ناآگاهی به افراد ناشناس اعتماد نکرده و ضمن عمل به توصیه‌های پلیس، از بروز موارد مشابه جلوگیری کنند.

توقیف 106 دستگاه موتورسیکلت متخلف در کازرون


فرمانده انتظامی کازروناز اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و توقیف 106 دستگاه موتورسیکلت متخلف طي يك ماه گذشته خبر داد.

 اسماعیل زراعتیان، بيان كرد: طرح ارتقاء امنيت اجتماعي، ترافيكي و برخورد با موتورسواران متخلف در راستای کنترل تخلفات، پیشگیری از تصادفات و انضباط بخشی موتورسیکلت‌سواران، توسط مأموران انتظامي كازرون طي یک ماه گذشته اجرا شد.

وي افزود: ماموران در اجراي اين طرح‌ها، 106 دستگاه موتورسيکلت را به علت تخلف از جمله نداشتن گواهينامه، کلاه ايمني، سرعت غیرمجاز و به ویژه انجام حرکت‌های نمایشی و فاقد مدارک و پلاک توقيف و به پاركينگ انتقال دادند.

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون ادامه داد: یکی از اولویت های پلیس در اجرای این طرح ها ارتقاء کیفی احساس امنیت در بین شهروندان با هدف ایجاد آسایش روحی و روانی، برقراری نظم و امنیت مطلوب و رفع دغدغه های مردم است.

 زراعتیانضمن قدرداني از همكاري خوب مردم با پليس، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشكوك مراتب را در سريعترين زمان ممكن به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

کشف کالای قاچاق دراقلید

فرمانده انتظامی اقلیداز کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون ریال در بازرسي از يك سواري سمند خبر داد.

 مراد صارمی، بیان کرد: ماموران کلانتری  11دژکرداقليد حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظي به يك سواري سمند حامل بار  مشکوک و آن را براي بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از اين خودرو موفق به کشف 30 دستگاه حشره گیر، 89 دستگاه ماشین ریش تراش و فيلتر مربوطه و تعدادي نوشیدنی خارجي قاچاق و فاقد مجوز قانوني شدند.
فرمانده انتظامی اقلیدبا بیان اینکه در اين خصوص متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد، افزود:کارشناسان ارزش ریالی کالای مکشوفه رایک میلیارد و 300 میلیون ریال برآورد کردند.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان