کد خبر: ۱۵۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۱۲ آبان ۱۴۰۰
در دانشگاه فنی و حرفه ای فارس؛

اجرای طرح تحول خوابگاه های دانشجویی/ کیفیت خوابگاه ها و سلف های سرویس های دانشجویی ارتقاء یافت

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس با اشاره به اجرای طرح تحول، ارتقاء و بهسازی فضاهای دانشجویی در این دانشگاه گفت: برای اجرای این طرح بیش از 26 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
به گزارش سرویس تجتماعی شیرازه، نادر امیدوار در جمع خبرنگاران با اشاره به جزییات طرح تحول، ارتقاء و بهسازی فضاهای دانشجویی که با محوریت ارتقاء خوابگاه ها و سلف سرویس اظهار داشت: این طرح از بهمن ماه 96 با همکاری صندوق رفاه دانشجویی و پیگیری معاونت فرهنگی و دانشجویی و مدیرکل دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کشورکلید خورد.

وی بیان کرد: در راستای اجرای این طرح، هر 13 دانشکده و آموزشکده دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس به طور جداگانه با صندوق رفاه دانشجویی قرارداد منعقد کرده و نسبت به تعمیر، بازسازی و ارتقاء سطح کیفی فضاهای دانشجویی از جمله خوابگاه و سلف سرویس اقدام کردند.

امیدوار با بیان اینکه بالا بردن کیفیت زندگی دانشجویی، کیفیت طبخ غذا و همچنین بالا بردن سطح رفاهی دانشگاه و تجهیزات خوابگاهی از اهداف طرح تحول، ارتقاء و بهسازی فضاهای دانشجویی است، افزود: اجرای این طرح در 13 دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه ای استان فارس از جمله آموزشکده فنی و حرفه ای پسران استهبان، آباده، مرودشت، فسا، داراب، ممسنی، لارستان، شهید باهنر و شهید رجایی شیراز و همچنین آموزشکده های دختران کازرون، اقلید، شیراز و نی ریز صورت گرفته که ازهمراهی و تلاش روسا و معاونان دانشجویی و فرهنگی این آموزشکده ها قدردانی می شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در راستای طرح ارتقاء خوابگاه های دانشجویی و سلف سرویس واحدهای دانشگاهی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس خوشبختانه شاهد حمایت خیران نیک اندیش استان فارس بوده ایم.

امیدوار تصریح کرد: با اجرای این طرح  سرامیک کف اتاق ها، راهروها، سرویس های بهداشتی و حمام های خوابگاه های دانشجویی به متراژ تقریبی 20 هزار مترمربع و با هزینه ای بالغ بر چهار میلیارد تومان انجام شد.

وی بیان کرد: همچنین در موضوع خرید و نصب تجهیزات خوابگاه ها، آب تصفیه کن مرکزی صنعتی، آب سردکن صنعتی، مولد آب جوش، یخچال، کولر، فرش و سایر موارد مرتبط با خوابگاه ها با هزینه ای بالغ بر 11 میلیارد تومان بوده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس گفت: همچنین در راستای اجرای طرح تحول، ارتقاء و بهسازی فضاهای دانشجویی نوسازی موتورخانه شامل شوفاژ، مجتمع خوابگاه ها نیز در برنامه قرار گرفته و با اعتبار چهار میلیارد تومان  در برخی از دانشکده های 13 گانه استان فارس انجام شد.

امیدوار به اقدامات انجام شده در سلف سرویس های نیز اشاره کرد و افزود: در این بخش  سلف سرویس دانشکده های دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس به تجهیزاتی از جمله (دیگ های چلوپز و خورشت پز صنعتی،  دستگاه های چرخ گوشت، کباب پز، خلال زن صنعتی، فرهای دمکن و ماشین ظرفشویی صنعتی،  کانتر سرد و گرم توزیع غذا و تجهیزات بخار مرکزی (بویلر) مجهز شدند.

وی گفت: همچنین خرید میز وصندلی ناهارخوری در سلف سرویس دانشجویان نیز  با هزینه ای بالغ بر 11 میلیارد تومان انجام شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس با قدردانی از رئیس و معاونان این دانشگاه به ویژه مدیراموردانشجویی و خوابگاه ها و همکاران آنان در بخش فنی بیان کرد: با اجرای طرح تحول، ارتقای و بهسازی فضاهای دانشجویی شامل خوبگاه ها و سلف سرویس، ظرفیت پخت روزانه غذا در دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر شیراز به عنوان مرکز دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس به دو برابر افزایش یافته و ظرفیت آن به  10 هزار پخت در روز رسید.

امیدوار بیان کرد: در راستای اجرای طرح ارتقاء خوابگاه ها، تجمیع پخت دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای در شهرهای شیراز و نی ریز و استهبان انجام گرفت که علاوه بر صرفه جویی در استفاده از نیروی انسانی، کاهش استفاده از حامل های انرژی و افزایش کیفیت پخت غذا را به همراه داشته است.

این مسئول همچنین به دستاور مهم اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح رتبه سلف سرویس و خوابگاه های دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای استان فارس از رتبه پنج به یک، دو، سه و چهار ارتقاء یافت. البته در این موضوع هنوز با استانداردها و دانشگاه های مادر فاصله داریم و باید نسبت به ارتقاء بیش از پیش سلف سرویس و خوابگاه های دانشجویی واحدهای دانشگاهی دانشگاه فنی و حرفه ای در استان فارس اقدام شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای فارس گفت: در حال حاضر تعداد متقاضی تخت های خوابگاهی در این دانشگاه نسبت به تخت های موجود بسیار بالا است که در این بخش نیز نیازمند ساخت خوابگاه های بیشتر و افزایش تخت های خوابگاهی به ویژه در دانشکده فنی و حرفه ای شهر شیراز هستیم.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان