کد خبر: ۱۵۰۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۱۷ آبان ۱۴۰۰
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیراز خبرداد:

شناسایی مافیای قاچاق چوب و ذغال در اراضی ملی شهرستان شیراز

به گفته رضایی بزرگترین باند قاچاق چوب‌های جنگلی در شهرستان شیراز شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، منصور رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیراز از شناسایی مافیای قاچاق چوب و ذغال در اراضی ملی شهرستان شیراز خبرداد و گفت:با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی قاچاقچیان خریدو فروش چوب و هیزم درختان جنگلی بلوط به دام افتادند.

وی افزود: پس از دریافت گزارشات مردمی مبنی بر حمل و قاچاق چوب و هیزم جنگلی در این شهرستان بلافاصله هماهنگی های لازم با عوامل قضایی انجام و در نهایت با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی طی عملیاتی نامحسوس انبار چوب و هیزم جنگلی دپو شده کشف و عاملان اصلی باند قاچاق چوب به سرکردگی آقای ( ح - ر ) شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند.

رضایی در ادامه اظهار کرد: در این راستا بیش از 8 تن چوب جنگلی بلوط کشف و ضبط گردید.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیراز تصریح کرد: متخلفان با تعدادی خودروی سواری اقدام به حمل و انتقال چوب و هیزمهای جنگلی از استان کهگیلویه و بویراحمدوشهرستان های مجاور به منطقه گویم کرده بودند که با تلاش ماموران منابع طبیعی شهرستان شیراز شناسایی و به دام قانون افتادند.

وی ضمن هشدار جدی به قاچاقچیان حمل چوب و هیزم جنگلی عنوان کرد: بر اساس مواد ٤٢ و ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، قطع نهال و درخت و نيز حمل چوب، هیزم و ذغال درختان جنگلی بدون مجوز حمل ممنوع و مرتکبین این عمل مجازات می شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان شیراز ضمن قدردانی از مقامات قضایی وانتظامی در این عملیات اظهار امیدواری کرد که با مدیریت صحیح  و مطلوب جنگلها، شاهد احيا، توسعه و حفاظت بیش از پیش از این عرصه هاي ملي باشیم.

 انتهای پیام/س

برچسب ها: شیراز ، مافیای چوب ، ذغال ، فارس
نظرات بینندگان