کد خبر: ۱۵۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۲۶ آبان ۱۴۰۰
همزمان با آغاز هفته بسیج:

اجرای یک هزار و۱۰۰ برنامه توسط ناحیه بقیه الله شیراز

علیپور از اجرای یک هزار و۱۰۰ برنامه توسط ناحیه بقیه الله شیراز خبر داد و گفت: بسیج در حوزه فرهنگی در یک نگاه کلی به دنبال ایجاد روشنگری و آگاهی بخشی بصیرتی و انقلابی برای مردم است.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، مجید علیپور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بقیه الله شیراز،امروز چهارشنبه 26 آبان در نشست خبری هفته بسیج، با بیان به اینکه امسال با شعار «بسیج، پاره تن ملت»  شروع می شود، گفت : مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بیانیه ای را تبیین کردند که این بیانیه چراغی برای پیمودن ادامه راه است.

وی با تاکید بر اینکه مردمی بودن از مهمترین مولفه‌های بسیج است، عنوان کرد: فعالیت های بسیج در تمامی عرصه های مختلف اجتماعی ،اقتصادی ،سیاسی و ... بر اساس محور های بیانیه گام دوم صورت بندی شده است.

علیپور مهمترین ویژگی بسیج را داشتن بصیرت، اخلاص، شناخت به موقع زمان و مکان، اوضاع سیاسی و عمل به هنگام و به اندازه دانست و افزود: فعالیت های بسیج در سرفصل ها و موضوعاتی اعم از فرهنگی، احتناعی و ... دنبال می شود .

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز در ادامه با اشاره به اینکه بسیج در حوزه فرهنگی در یک نگاه کلی به دنبال ایجاد روشنگری و آگاهی بخشی بصیرتی و انقلابی برای مردم است، بیان کرد : بزرگداشت ایام الله و مناسبت های فرهنگی که به نایل ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی به عنوان یک ضرورت مهم است.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی بسیار قابل اهمیت است و فعالیت آن حول سه موضوع می چرخد ،عنوان کرد : افزایش سواد رسانه ای، رصد فضای مجازی و رفع شبهات  و همچنین تهیه و تولید محتوای مفید و انتشار آن در فضای مجازی بسیار حائز اهمیت است .

علیپور سازماندهی آموزش در عرصه های مختلف، تحکیم بنیان خانواده و انجام فعالیت های گسترده در حوزه جامع زنان را از دیگر برنامه های این ناحیه عنوان کرد و گفت: مسائل امنیتی و دفاعی بسیار مهم است و باید به آن توجه بسیار داشته باشیم.

وی اضافه کرد: برای برقراری امنیت و پیشگیری از اقدامات ، شبکه اطلاعاتی،  گردان های بسیج و گشت های رضویون  ایجاد شده است .

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز در ادامه به عملکرد سپاه طی یک سال گذشته ،اشاره کرد و افزود: ایجاد ۹۰ فرصت های شغلی، تجهیز کردن کارگاه ها، تسهیگری در ایجاد صندوق های قرض الحسنه در بین مردم توسط خودشان در سطح محلات و روستاها ای اطراف شیراز انجام شده است.

 علیپور به راه اندازی صندوق های قرض الحسنه مردمی نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون 46 صندوق راه اندازی شده و 2 هزار و 400 نفر عضو آن هستند و بیش از ۶۴۰وام پرداخت شده است.


وی در ادامه از اجرای هزار  و۱۰۰ برنامه توسط این ناحیه خبر داد و افزود :بزرگترین نمایشگاه بسیج در روز شنبه افتتاح خواهد شد و کالاهای پرتخفیف در این نمایشگاه ارائه و همچنین نمایش توانمندی های اقتصاد مقاومتی و اشتغال را در این نمایشگاه خواهیم داشت.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز از آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، به مناسبت هفته بسیج  نیز خبر داد و گفت:مسابقات ورزشی، افتتاح پایگاه بسیج، اهدای خون و ویزیت رایگان مردمی در منطقه «قره باغ»، توزیع چهار هزار بسته معیشتی ، برنامه «آبروی محله» ، تجلیل از خانواده معزز شهدا  از دیگر برنامه ها است .

به گفته علیپور از برنامه های دیگر این هفته می توان به انجام کار های پزشکی  در حوزه اطفال، پزشک عمومی، داخلی، زنان و زایمان و دندانپزشکی اشاره کرد .

وی با تاکید بر اینکه انجام فعالیت های علمی و آموزشی و حمایت از شرکت های دانش بنیان مردمی در دستور کار است، اظهار کرد: در حوزه بسیج سازندگی خدمت رسانی به مردم با ایجاد گروه های جهادی است.

علیپور  با اشاره به اینکه 120 زندانی غیرعمد آزاد شدند، تاکید کرد: تاکنون بیش از 6 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند و 85 سری جهیزیه از سال گذشته تاکنون توزیع شده است.

وی در پایان از اجرای  طرح «ایران مهربان»  در فارس خبر داد و افزود :با اجرای این طرح بسیجیان  مبالغی به حساب 2 هزار و 900 یتیم واریز می کنند.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان