کد خبر: ۱۵۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۱۴ آذر ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث شیرازه:

از انهدام اعضاي باند سارقان مغازه با 46 فقره سرقت تا دستگیری عامل هتک حیثیت دختر جوان شیرازی

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، ، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

در عمليات مشترك پليسي 66 كيلو ترياك كشف شد  

فرمانده انتظامي "آباده" از توقيف يك دستگاه كاميون و كشف 66 كيلو و 500 گرم ترياك در عمليات مشترك پليس مبارزه با مواد مخدر اين شهرستان و استان‌ "قزوين" خبر داد.

 "سيدابوالفضل مسعودي" ، بيان داشت: در راستاي طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان "قزوين" با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند فردي با يك دستگاه كاميون در حال انتقال يك محموله ترياك در محور "اصفهان-شيراز" است كه موضوع به صورت ويژه در دستور كار پليس شهرستان "آباده" قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان "آباده" پس از هماهنگي با مقام قضائي به این محور اعزام و با برپايي تور ايست و بازرسي موفق شدند كاميون حامل ترياك را شناسايي و با اقدامات فني و تخصصي آن را توقيف كنند.

فرمانده انتظامي "آباده" با بيان اينكه در بازرسي از اين كاميون 66 كيلو و 500 گرم ترياك كه به طرز ماهرانه‌اي زير بار ليمو شيرين جاسازي شده بود كشف شد، عنوان داشت: در اين خصوص راننده دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

جاساز مواد مخدر در سپر عقب خودرو لو رفت

جانشین انتظامي "لارستان" از كشف 8 كيلو و 800 گرم تریاک و دستگيري يك قاچاقچي در اين شهرستان خبر داد.

 "ناصرحیدری" ، افزود: مأموران انتظامی لارستان در اجراي طرح مقابله با ورود مواد مخدر، حين كنترل خودروهاي عبوري به يك سواري ام‌جی مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وي با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو 8 كيلو و 800 گرم ترياك كه به طرز ماهرانه‌اي در سپر عقب جاسازي شده بود كشف شد، تصريح كرد: در اين خصوص یک نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

کشف 50 کيسه آرد قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامي "کازرون" از کشف 50 کيسه آرد قاچاق به ارزش 100 میلیون ریال در بازرسي از یک دستگاه وانت نیسان خبر داد.

 "اسماعیل زراعتیان"، در تشریح این خبر، اظهار داشت: در اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز روز گذشته ماموران پلیس آگاهی حين گشت زني در حوزه استحفاظي به یک خودرو وانت نیسان حامل بار مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.

وي افزود: مأموران در بازرسي از اين خودرو موفق شدند 50 کيسه آرد 40 کيلويي قاچاق و فاقد مجوز را كشف كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون با اشاره به اينکه کارشناسان ارزش آردهاي کشف شده را 100 ميليون ريال برآورد کرده اند، عنوان داشت: راننده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.

تجاوز به چپ راننده پژو حادثه آفريد

رئيس پليس راه جنوب استان گفت: بر اثر برخورد خودرو تيبا با سواري پژو پارس در محور "اسير-جم"، 3 نفر در دم فوت و 3 نفر نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند.

 "حمدالله هوشمندي"، گفت: از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مأموران پليس راه از وقوع يك فقره تصادف رانندگي در محور "اسير-جم" مطلع و بلافاصله به همراه ديگر نيروهاي امدادي در محل حاضر شدند.

وي ادامه داد: مأموران در بررسي‌هاي اوليه مشاهده كردند يك سواري تيبا با 4 سرنشين با يك خودرو پژو پارس با 2 سرنشين به شدت برخورد كرده است.

رئيس پليس راه جنوب فارس با بيان اينكه در اين حادثه 3 تفر از سرنشينان تيبا در دم فوت كردند، بيان كرد: ديگر سرنشين تيبا و راننده و سرنشين پژو نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند.

 "هوشمندي" با اشاره به اينكه كارشناس پليس‌راه علت اين تصادف را تجاوز به چپ از سوی راننده پژو اعلام كرد، به رانندگان عزیز توصیه كرد از عجله و شتاب بی مورد در حین رانندگی خودداری و برای حفظ سلامتی خود و همسفران به قوانین رانندگی احترام بگذاريد تا شاهد چنین حوادث دلخراشي نباشیم.

انهدام اعضاي باند سارقان مغازه با 46 فقره سرقت 

رئيس پليس آگاهي استان از انهدام اعضاي باند سارقان حرفه‌اي مغازه و كشف 46 فقره سرقت در شيراز خبر داد.

 "كاووس حبيبي" ، در تشريح اين خبر بيبان كرد: در پي وقوع چند فقره سرقت مغازه در سطح شهرستان شيراز، شناسايي و دستگيري سارقان به صورت ويژه در دستور كارآگاهان پايگاه غرب پليس آگاهي قرار گرفت.

وی بیان کرد: کارآگاهان پليس با انجام اقدامات پليسي و بررسي سرنخ‌هاي به جامانده، موفق شدند اعضاي باند 5 نفره سارقان سابقه‌دار را شناسايي و با هماهنگي مقام قضائي آنان را در يک عمليات غافلگيرانه در مخفيگاهشان دستگير كنند.

رئيس پليس آگاهي استان با اشاره به اينکه در بازرسي از مخفیگاه متهمان تعداد زیادی اموال مسروقه شامل يك هزار و 400 قلم انواع لوازم يدكي خودرو، 300 قوطي كنسرو ماهي، 18 كيسه برنج، 30 عدد عطر و ادكلن، 45 دستگاه لوازم خانگي، 7 هزار ثوب لباس، 350 جفت كفش، 160 ليتر روغن خودرو، 200 ليتر چسب بتن، يك دستگاه لپ تاپ، يك دستگاه تلويزيون، 2 تخته فرش و 7 قطعه پلاک سرقتي کشف شد، اظهار داشت: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه  را 40 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند.

 "حبيبي" با اشاره به اينكه متهمان در بازجويي‌هاي صورت گرفته به 40 فقره سرقت مغازه، يک فقره سرقت منزل و 5 فقره سرقت از اماکن اعتراف و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن 110 اعلام كنند تا نسبت به دستگيري مجرمان و متخلفان اقدام شود.

کشف ترياك از راكب موتورسيكلت در ني‌ريز

فرمانده انتظامی "ني‌ريز" از کشف 13 کیلو و 400 گرم ترياك و دستگیری راكب موتورسيكلت در این شهرستان خبر داد.

 "سيدمحمد يوسفي" ، بیان داشت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ني‌ريز هنگام کنترل وسايط نقليه عبوری در محورهاي مواصلاتي به یک دستگاه موتورسيكلت مشکوک و دستور ايست دادند كه راكب بدون توجه اقدام به فرار كرد.

وی با بيان اينكه پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران انتظامي موفق شدند موتورسيكلت را توقيف و راكب نيز دستگير كنند، عنوان داشت: در بازرسي از زين و خورجين 13 کیلو و 400 گرم ترياك کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان ني‌ريز با اشاره به اینکه راكب قاچاقچي به مراجع قضائي معرفي شد، تصریح کرد: مبارزه با توزيع كنندگان مواد مخدر و سوداگران مرگ در اولويت كاري اين فرماندهي است و پليس اجازه جولان به اين افراد را نخواهد داد.

دام‌هاي قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی "فسا" از کشف 38 راس دام قاچاق در بازرسی از 2 دستگاه وانت پیکان و نیسان در آن شهرستان خبر داد.

 "محمدهاشم قسام"، در تشریح این خبر بيان كرد: ماموران انتظامي فسا در اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز حین کنترل محورهای مواصلاتی به دو دستگاه وانت پیکان و نیسان مشکوک و آنها را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از اين خودروها 38 راس گوسفند قاچاق که با هدف انتقال به استان‌های مرزی بارگیری شده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی "فسا" با بیان اینکه ارزش احشام قاچاق مکشوفه 900 میلیون ریال برآورد شده است، ادامه داد: 2 نفر در این رابطه تحویل مرجع قضائی شدند.

 "قسام" خاطر نشان کرد: به منظور پیشگیری از قاچاق احشام افرادی که قصد انتقال دام دارند موظفند مجوز حمل را از اداره دامپزشکی دریافت کنند.

عامل هتک حیثیت دختر جوان شیرازی دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان از دستگيري پسر 19ساله‌ای خبر داد که با ارسال تصاویر خصوصی شاکی به اعضای خانواده‌اش قصد اخاذی از وی را داشت.

 "حشمت سلیمانی" ، در تشریح این خبر اظهار داشت: خانمی 21 ساله با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مدعی بود فردی ناشناس در فضای مجازی برای وی و خانواده‌اش با انتشار تصاویر خصوصی ایجاد مزاحمت کرده و قصد 5 ميليون ريال اخاذي دارد كه رسیدگى به این پرونده ‌به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی گفت: كارشناسان پليس فتا با جمع‌آوری مدارک و مستندات موجود موفق شدند متهم را شناسايي و آن را در یکی از محلات شیراز دستگیر كنند.

رئیس پلیس فتا استان با بيان اينكه متهم پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان هدف از این کار را اخاذی از دختر جوان عنوان كرد، گفت: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد؛ لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

اين مقام سايبري خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره 096380 با كارشناسان در میان بگذارند.

6 مجروح در برخورد دو خودرو دنا

فرمانده انتظامي "لامرد" گفت: بر اثر برخورد دو سواری دنا در بلوار شهيد "نعيمي" اين شهرستان 6 نفر مجروح و راهي بيمارستان شدند.

 "مهراب زارع‌پور"  اظهار داشت: در پي اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی110 مبنی بر وقوع تصادف جرحی در بلوار شهيد "نعيمي" شهرستان لامرد،  بلافاصله ماموران پليس راهور به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: مأموران در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند يك سواري دنا با 8 سرنشين با يك خودرو دنا تك سرنشين برخورد کرده است.

فرمانده انتظامي "لامرد" تصريح كرد: در اين حادثه به دليل عدم رعايت حق تقدم از جانب راننده،  6 نفر از سرنشينان خودرو دنا مجروح و راهي بيمارستان شدند.

افزایش کشفیات مواد مخدر در بیضا

فرمانده انتظامي شهرستان "بیضا" از افزایش 684 درصدی کشفیات مواد مخدر در 8 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

 "محمود نجفی"  اظهار داشت: در راستاي طرح برخورد با سوداگران مرگ با همت و تلاش شبانه روزی سخت کوشان عرصه نظم و امنیت از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 21 كيلو انواع مواد مخدر در اين شهرستان كشف كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 684 درصد افزايش داشته‌ است.

وي با بيان اينكه در اين مدت 12 نفر از فروشندگان و توزیع کنندگان حرفه‌ای مواد مخدر دستگير و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شده‌اند، گفت: اجراي طرح‌هاي مختلف انتظامي و اقدامات فني، تشديد گشت‌هاي خودرویي، تشديد شناسايي فروشندگان و عرضه کنندگان مواد مخدر و نیز همراهي خوب مردم از عمده ترين دلايل افزایش کشفیات مواد مخدر در اين شهرستان مي‌باشد.

پلمب 3 كافي شاپ متخلف دراقلید

فرمانده انتظامي "اقليد" از پلمب 3 واحد صنفي متخلف در اين شهرستان خبر داد.

 "مراد صارمي" ، در تشريح اين خبر عنوان كرد: در راستاي طرح برخورد با اماكن متخلف، مأموران پليس نظارت بر اماکن عمومي و نماينده اتاق اصناف از 26 وحد صنفي بازديد كردند.

وي افزود: در اين بازديدها براي 10 واحد اخطاريه پلمب صادر و 3 واحد كافي‌شاپ به دليل نداشتن پروانه کسب و عدم پايبندي به قوانين و ضوابط ابلاغي پلمب شد.

فرمانده انتظامي "اقليد" از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک توسط واحدهاي صنفي متخلف مراتب را سريعا به مرکز فوريت‌هاي پليسي 110اطلاع دهند تا اقدامات لازم صورت پذيرد.

کشف 6 دستگاه ماینر قاچاق در خرامه

فرمانده انتظامی "خرامه" از کشف 6 دستگاه ماینر خارجي قاچاق به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال خبر داد.

 "زمان اله کریمی"، بيان كرد: در راستاي طرح مبارزه با قاچاق كالا و ارز، مأموران انتظامی خرامه حين كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه وانت نيسان مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.
وي افزود: ماموران انتظامي موفق شدند در بازرسي از اين خودرو 6 دستگاه ماینر خارجي قاچاق به همراه تجهیزات مربوطه را کشف کنند.

فرمانده انتظامی "خرامه" با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال قاچاق کشف شده را یک میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در اين خصوص راننده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

انتقام جويي دانش‌آموز تجدیدی از طريق فضاي مجازي 

فرمانده انتظامی "مرودشت" از شناسایی مجرم سایبری که با انگیزه انتقام جویی اقدام به مزاحمت در شبکه اجتماعی وات ساپ کرده بود خبر داد.

 "فرشید زینلی" ، اظهار داشت: در پی شکایت معلم مرودشتی مبنی بر ارسال مطالب توهین‌آمیز، ایجاد مزاحمت و تهديد و فحاشي از طریق شبکه اجتماعی وات ساپ، پرونده اولیه در این راستا تشکیل و موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی به ارائه مستندات شاکی و بررسی‌های اولیه و تخصصی پلیس فتا اشاره کرد و گفت: با اقدامات فني و تخصصي كارشناسان موفق شدند متهم (دانش‌آموز 14 ساله) را شناسايي و وي را احضار كنند.

فرمانده انتظامی "مرودشت" با اشاره به اینکه فرد دستگیر شده به جرم ارتکابی خود اعتراف و انگیزه خود را تجدید در درس و انتقام جویی از معلم خود عنوان کرد، گفت: متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.
دستگيري اعضاي باند سارقان باغات و اماکن خصوصی در "شیراز" 

فرمانده انتظامی "شیراز" از دستگیری اعضاي باند 3 نفره سارقان اماکن خصوصی با 20 فقره سرقت در بخش "ارژن" خبر داد. 

 "فرج شجاعی" ، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و باغات در محدوده  بخش "ارژن"، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور كار مأموران قرار گرفت.

وي افزود: مأموران انتظامی بخش "ارژن" با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند در اين خصوص 3 سارق ‌حرفه‌اي كه اعضاي يك باند بودند را شناسايي و در اقدامی غافلگیرانه آنان را در مخفيگاهشان دستگير كنند.
فرمانده انتظامی شیراز تصریح کرد: در بازرسی از محل اختفاء سارقان تعداد زيادي اموال مسروقه از قبیل سنگ فرز، انواع کابل و سيم برق، لامپ، آدابتور برق، بيل، ميل گرد، سيم جوش، انواع ابزار آلات بنايي، اتصالات لوله‌ کشاورزی، رایزر آب پاش، تلفن همراه و ... کشف شد.

 "شجاعی" با بيان اينكه متهمان در بازجويي اوليه به 20 فقره سرقت از باغات و  اماکن خصوصی اقرار كردند، عنوان داشت: برابر نظر كارشناسان ارزش اموال مسروقه مكشوفه 2 ميليارد ريال برآورد شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اينكه در اين خصوص يك نفر مالخر نيز شناسايي و دستگير شد، عنوان داشت: هر 4 نفر متهم پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

کشف52 راس گوسفند قاچاق در خرامه

فرمانده انتظامي "خرامه" از توقيف دو دستگاه خودرو حامل 52 راس گوسفند قاچاق در اين شهرستان خبر داد.
 "زمان‌اله کریمی" ، در تشريح اين خبر بيان كرد: مأموران انتظامي خرامه هنگام کنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتی به دو دستگاه کاميون حامل احشام مشکوک و آنها را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وی گفت: مأموران در بازرسي از اين خودرو 52 رأس گوسفند قاچاق که فاقد هرگونه مجوز حمل از اداره دامپزشکي بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامي "خرامه" با بيان اينكه کارشناسان ارزش احشام قاچاق را یک میلیارد و 100 ميليون ريال برآورد کرده‌اند، تصريح كرد: در اين خصوص 2 نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند.

کشف قاب های آلومینیومی سرقت شده از قبرستان رضوان جهرم/دستگیری سارق کمتر از ۱۲ ساعت

فرمانده انتظامی "جهرم" گفت: با دستگیری یک سارق حرفه‌ای حدود ۲۰۰ میلیون ریال قاب های آلومینیومی مسروقه قبرستان رضوان کشف شد.

 "خسرو رزمجویی"، اظهار داشت: سحرگاه امروز در پی به سرقت رفتن تعدادی از قاب‌های آلومینیومی قبرستان رضوان در شهرستان جهرم و انتشار کلیپ مربوطه در فضای مجازی، بلافاصله بررسی موضوع با هدف کشف سرقت و شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور فوری ماموران انتظامی قرار گرفت
وی افزود: مأموران کلانتری 12 مطهری با حضور در محل سرقت و بدست آوردن سرنخ هایی در این زمینه، موفق شدند کمتر از ۱۲ ساعت سارقی که به قاب های آلومینیومی مردگان رحم نکرده بود را شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه در بازرسی از منزل سارق ۳۴ ساله تعدادی قاب آلومینیومی متعلق به قبرهای مردگان کشف شد، بیان کرد: یک دستگاه پژو ۴۰۵ نیز که سارق به وسیله آن اقدام به سرقت می‌کرده است نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

 رزمجویی با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، عنوان داشت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را حدود ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

رئیس پلیس جهرم در پایان تاکید کرد برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت عمومی، سارقان و مجرمان به صورت ویژه در دستو کار این فرماندهی قرار دارد.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان