کد خبر: ۱۵۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۲۸ آذر ۱۴۰۰
در گفتگو با شیرازه مطرح شد:

واکسیناسیون دام های مناطق صعب العبور فارس توسط جهادگران/ اردو جهادی متفاوت با رویکرد دام پزشکی

مینایی مسئول کارگروه تخصصی دامپزشکی گروه جهادی شهید صدرالله فنی گفت: کارگروه تخصصی دامپزشکی فعالیت خود رادر مناطق کم‌ برخوردار وصعب العبور استان فارس انجام داده، همچنین توسط اردوی جهادی شهرستان سرچهان بیش از 18هزار دام سبک و توسط اردوی جهادی شهرستان اوز تقریبا 10 هزار دام سبک و سنگین واکسینه شدند و به سگ های گله، واکسن هاری تزریق شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، علیرضامینائی، مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز و مسئول کارگروه تخصصی دامپزشکی گروه جهادی شهید صدرالله فنی و دانشجوی رشته دامپزشکی دانشگاه شیراز در گفتگو با شیرازه عنوان کرد: گروه جهادی شهیدصدرالله فنی شامل کارگروه های تخصصی مختلف مانند عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، دامپزشکی، مطالبه گری و... است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ تاسیس شد‌، افزود: در شهرستان های مختلف از جمله داراب، مرودشت، سرچهان، اوز و... فعالیت های جهادی مختلف و موثری را انجام داده است.

مینایی با بیان اینکه گروه جهادی شهید صدرالله فنی زیر نظر حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز و با تایید و ثبت در سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس فعالیت دارد.، اظهار کرد: گروه جهادی شهید صدرالله فنی اردو های خود را بصورت جامع با حضور همه کارگروه‌های تخصصی و بصورت کارگروه های تخصصی جدا و همچنین بصورت فعالیت در حاشیه شهر برگزار می کند.

این دانشجوی جهادگر با بیان اینکه دانشجویان فعال در گروه جهادی مذکور بالغ بر ۲۰۰ نفر می باشند، افزود: یکی از حرکت های موفق گروه جهادی شهید صدرالله فنی؛ برگزاری اردوی جهادی در تابستان امسال و با حضور بیش از ۹۰ نفر از دانشجویان برادر و خواهر در منطقه سرچهان و روستای کم برخودار این شهرستان می باشد که فعالیت های تخصصی مختلف عمرانی؛ فرهنگی؛ آموزشی؛ رسانه‌ای؛ مطالبه گری؛ دامپزشکی و‌... انجام شد.

وی اضافه کرد: در این اردو که در شهرستان لار و گراش از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ آذر ماه با حضور ۴۰ نفر از دانشجویان برادر و خواهر جهادی برگزار شد، صرفا فقط کارگروه تخصصی دامپزشکی مشغول به خدمت و جهاد بود.

بنابه گفته مینایی، کارگروه تخصصی دامپزشکی وظایف مختلفی از جمله واکسیناسیون دام های سبک، واکسیناسیون دام های سنگین، تزریق واکسن هاری، بیماری یابی و نمونه برداری از حیوانات را بر عهده دارد.

به گفته وی کارگروه تخصصی دامپزشکی فعالیت خود رادر مناطق کم‌برخوردار وصعب العبور استان فارس انجام داده، همچنین  توسط اردوی جهادی شهرستان سرچهان بیش از 18هزار دام سبک و توسط اردوی جهادی شهرستان اوز تقریبا 10 هزار دام سبک و سنگین واکسینه شدند و به سگ های گله، واکسن هاری تزریق شد.

مینایی ادامه داد: اردوی جهادی شهرستان‌های لارستان و گراش که تعداد حاضران در این اردو 40 نفر و شامل 8 گروه اجرایی و 2 گروه پشتیبان که هر کدام دارای 4 نفر بود، تشکیل شد. جزئیات اردو شامل محل اسکان افراد در اردوی شهرستان لارستان و گراش در بخش صحرای باغ  می باشد، این کارگروه جهادی 40 نفره همزمان هر دو شهرستان‌های لارستان و گراش را پوشش می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه دلیل اصلی انتخاب این منطقه برای فعالیت، احتمال درگیری بیماری به دلیل مرزی بودن این مناطق برای شهرستان‌ها و پراکندگی جغرافیایی دامداری‌ها و وجود راه‌های صعب العبور بود، خاطرنشان کرد: به لطف خدا این گروه جهادی توانست به اهداف از پیش تعیین شده خود که شامل واکسیناسیون بیش از 20 هزاردام سبک و سنگین در منطقه صحرای باغ از شهرستان لارستان و تقریبا 10 هزار دام سبک و سنگین در منطقه فداغ از شهرستان گراش بود برسد.

به گفته مینایی در این اردو ۴ روزه ادارات مختلفی از جمله ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس، معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه شیراز، استانداری استان فارس، اداره کل دامپزشکی استان فارس، فرمانداری های شهرستان های لارستان و گراش، ادارات دامپزشکی لارستان و گراش، ناحیه مقاومت سپاه شهرستان های لارستان و گراش همکاری داشتند.

انتهای پیام/س



نظرات بینندگان