کد خبر: ۱۵۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۱ - ۰۲ دی ۱۴۰۰
پنج شنبه های شهدایی؛

حاج قاسم خاکی ترین سردار انقلاب اسلامی بود

متولی بیان کرد: حاج قاسم خاکی ترین سردار انقلاب اسلامی بود و مثل حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) سر از تنش جدا شد و مثل ابوالفضل العباس(ع) دست از بدنش جدا شد مثل علی اکبر(ع) نیز اربا اربا شد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حال و هوای این روزها که در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی قرار داریم، فرمانده ای بدون مرز که ذره ای از سالهای پر برکت عمرش را صرف پشت میز نشینی و مدیریت اتاق فرمانی نگذراند از روز های دیگر متفاوت تر است.

سید رضا متولی از یادگاران و فرماندهان هشت سال جنگ تحمیلی و همچنین از راوایان مطرح استان فارس در گفتگو با پایگاه تحلیلی خبری شیرازه بیان کرد: سردار شهید سلیمانی یک فرمانده ای بود که هیچ گاه به نیروی های خود نمی‌گفت بروید بلکه می‌گفت بیایید و خودش نیز عامل به این حرف بود و این خصلت بزرگ این شهید بزرگوار بود.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم با نیروهایش مانند یک برادر، پدر یا فرزند رفتار می‌کرد ادامه داد: پیرمرد هایی در لشکر ثارالله(ع) بودند که سردار سلیمانی با آن ها همچون پدری دلسوز رفتار می‌کرد و انسانی خاکی و بی ادعا بود و از همان عنفوان جوانی که راه شهدا را پیش گرفت جایگاه خود را در بهشت دیده بود.

متولی از ابعاد شخصیتی سردار دلها سخن گفت و تصریح کرد: سردار سلیمانی انسانی خاکی، بی ادعا و در زمان جنگ نیز همسان با مردم و حتی کم ترین فرد موجود در دفاع مقدس بود و برتری نسبت به دیگران برای خود قرار نداده بود، تا آن جا که اگر در یک جمعی قرار می‌گرفت نمی‌توانستید تشخیص دهید که او فرمانده لشکر است و شخصیتی شبیه همه نیرو ها داشت اما از بارقه نگاهش و نوع رفتارش می‌توانستیم او را بشناسیم.

این راوی دفاع مقدس ادامه داد: شهید سلیمانی یک انسان کاملا مردمی در میان مردم بود، چه در میان مردم دیار خودش یعنی کرمان و چه در سراسر ایران دارای شخصیتی محبوب و مردمی بود و هر جا که حاضر میشد ارتباطش را با مردم حفظ می‌کرد، حتی در نبرد سوریه و مناطقی نظیر حلب، نوبل الزهرا یا دمشق و هرجا که عملیاتی صورت گرفت با مردم ارتباط تنگاتنگی برقرار می‌کرد، به این صورت که مردم او را میدیند، می‌شناختند و محبت او را نظاره گر بودند.

وی در ادامه این موضوع ضمن بیان اینکه حاج قاسم همواره در خط اول دفاع از حریم حریت انسانی بود عنوان کرد: در زمان زلزله بم و یا سیل سال 97 و بقیه بحران های کشور نیز حاج قاسم میدان دار خدمت رسانی به مردم شد و این روحیه مردم داری او در سطح بین المللی زبان زد خاص عام بود.

این یادگار و جانباز دفاع مقدس از خاطره خود در مورد شهید سلیمانی نقل می‌کند:
 در طول دفاع مقدس تنها یک بار حاج قاسم را در جنگ دیدم اما همیشه ذکر خیر صفات او در همه جا زبان زد بود و همواره در بطن صحنه های نبرد و در کنار نیرو هایش حضور داشت.

لشکر ثارالله در اکثر موارد در نزدیکی بچه های لشکر نوزده فجر و المهدی بودند و خط عملیاتی آن ها در کنار هم بود و در عملیات کربلا پنج، زمانی که درگیری در بعضی نقاط سخت شد و خود گردان های ثارالله و سردار سلیمانی که در نوک نبرد و در مخمصه شدید گرفتار شده بودند، طی تماسی که با فرماندهی برقرار می‌شود فرماندهی اعلام می‌کند که کی می‌تواند کمک کند و در همین زمان سردار اسدی فرمانده وقت لشکر المهدی پیام را دریافت و اعلام آمادگی می‌کند و مرتضی جاویدی با یک گروهان از نیروهاش به دل دشمن میزند و محاصره حاج قاسم و نیروهاش را در هم می‌شکند.

حاج قاسم نیز در سالهای گذشته بار ها گفته بود که شهیدان مرتضی جاویدی و خلیل مطهر نیا به جان ما رسیدند.

متولی در پایان صحبت های خود نیز خاطر نشان کرد: حاج قاسم خاکی ترین سردار انقلاب اسلامی بود و به همان آرزویی که منتظرش بود رسید، مثل حضرت ابا عبدالله الحسین سر از تنش جدا شد و مثل ابوالفضل العباس دست از بدنش جدا شد مثل علی اکبر نیز اربا اربا شد و بهشت برین گوارای وجودش گشت.

انتهای پیام/ع



نظرات بینندگان