کد خبر: ۱۵۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۳ - ۰۲ دی ۱۴۰۰
رییس سازمان آتش نشانی شیراز خبر داد:

تلاش هفت ایستگاه آتش نشانی در اطفای حریق گسترده انبار لوازم خرازی

هفت ایستگاه آتش نشانی در اطفای حریق گسترده انبار لوازم خرازی در خیابان تیموری تلاش کردند.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه ،محمد هادی قانع رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: امروز 2 دی ماه ساعت 9:50 دقیقه ،طی تماس شهروندان با سامانه 125 ستاد  فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خبر از حریق گسترده ای در انبار لوازم خرازی واقع در خیابان تیموری داده شد. 

  وی در تشریح این خبر اظهار داشت :  30 آتش نشان از هفت ایستگاه در قالب تیم های عملیاتی متشکل از خودروی های اطفاء حریق ، امداد و نجات و تانکرهای آبرسان در کوتاهترین زمان ممکن در محل حادثه حاضر شدند و سریعا عملیات اطفاء را آغاز نمودند.

قانع ابراز داشت: محل حادثه یک ساختمان قدیمی دو طبقه  بود که در منطقه ای مسکونی و در مجاورت انبارهای کالا به نگهداری لوازم خرازی اختصاص یافته بود.

وی ادامه داد: در زمان حضور نیروها در محل حادثه، مشاهده شد که به دلیل حجم بالای مواد قابل اشتعال و همچنین سرایت شعله های آتش به قسمت های مختلف، این ساختمان کاملا شعله‌ور شده است. خوشبختانه کسی در داخل ساختمان نبود اما شدت حرارت و شعله‌های آتش به حدی بود که عملیات نفوذ و خاموش کردن آتش را با مشکلاتی مواجه کرده بود.

این مقام مسئول با اشاره به عدم دسترسی آتش نشان به کانون حریق عنوان کرد: آتش نشانان با اتخاذ تاکتیک‌های عملیاتی خوب موفق شدند هم زمان با تخلیه دود و آبرسانی از طریق پنجره ها و بازشوهای ساختمان، شعله های آتش را تحت کنترل خود دربیاورند و از گسترش آتش به منازل اطراف  جلوگیری به عمل آورند.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز گفت:اطفاء  و لکه گیری این حریق سنگین که تمام انبار را فراگرفته بود مدت 2 ساعت به طول انجامید. 

قانع گفت: با توجه به وجود مقدار قابل توجهی الکل در طبقه همکف این ساختمان اطفای به موقع این آتش سوزی از حادثه ای جدی جلوگیری کرد.

 وی به همشهریان عزیز توصیه کرد: در صورت بروز هرگونه حادثه ضمن حفظ خونسردی و همزمان با دور شدن از محل حادثه مراتب را سریعا از طریق تماس با تلفن125 به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز اطلاع دهید.

اطلاع رسانی آنی سهم بسزائی در کاهش خسارات حوادث در بردارد.  عملیات لکه گیری آتش نشانان همچنان در این محل ادامه دارد و علت حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است .

انتهای پیام/س

برچسب ها: حوادث ، آتش نشانی ، شیراز
نظرات بینندگان