کد خبر: ۱۵۱۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۰۸ دی ۱۴۰۰
حاج قاسم در کلام قهرمانان ملی و جهانی کاراته:

ورزشکاران با الگو قرار دادن شهید سلیمانی در زندگی محبوب مردم می شوند/ شهادت سردار دل ها سوزناک ترین خبر در چند سال گذشته عمر تمامی انسانهای آزاده بود

شیروانی با بیان اینکه شهید سلیمانی یک مدیر ارشد بود اما یک عکس پشت میز نشینی از ایشان وجود ندارد، گفت: چون وی همیشه در بین مردم، در میدان نبرد یا خدمت بود. پس ورزشکاران هم اگر می‌خواهند محبوب مردم باشند باید سردار دل ها را قرار بدهند و سلیمانی وار زندگی کنند، ساده زیست باشند و خود را از تجملات بدور کنند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی حزنی اندوه را برای ملت شریف ایران در پی داشت و هنوز هم در باورها نمی گنجد که حاج قاسم دیگر در بین ما نیست. چون انقدر این مرد بزرگ و با شجاعت بود که باور اینکه ازمیان ما پرکشیده و به شهادت رسیده است سخت است.

بالاترین هدیه خدا به بندگانش شهادت است و به تعبیری شهادت، هنر مردان خداست و اکنون که سردار دلها ازمیان مارفته  ولی قطعأ با رشادت و مجاهدت هایی که  در‌ دوران زندگیش انجام داده، هیچگاه از ذهن و یاد مردم ایران اسلامی فراموش نخواهد شد و مرام و مردانگی اش در کلام و زندگی تک تک مردم جاری و ساری خواهد بود.

 حاج قاسم اسطوره وار زندگی کرد و در قلب و دلهای همگان همیشه جاودان است به گونه ای که ورزشکاران نیز با تاسی از مرام پهلوانی و قهرمانی اش وی را الگوی بی بدیلی  برای خود می دانند.

در این مطلب به سراغ دو تن از قهرمانان و مدال آوران رشته کاراته رفتیم. این ورزش، یکی از رشته های ورزش های مورد علاقه شهید حاج قاسم سلیمانی بود که در آن به استادی رسید.

باید نگاه و اهداف شهید سلیمانی، الگوی ورزشکاران باشد

شهرام شیروانی مربی تیم ملی نوجوانان و جوانان سبک سوکیوکوشین کاراته ایران که قهرمانی مسابقات بین المللی تهران، اهواز و کرمانشاه در سه سال متوالی، مقام اول مسابقات بین المللی ارمنستان ۲۰۱۵، مقام سوم مسابقات بین المللی صربستان ۲۰۱۸و مقام سوم مسابقات سراسری ژاپن ۲۰۱۶ را در کارنامه ورزشی خود دارد درگفتگو با خبرنگار شیرازه به اقدامات عملی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در زمینه ورزش و ترویج فرهنگ قهرمانی اشاره کرد وگفت: در راستای نقش موثر این سردار بزرگ در ترویج قهرمانی همین بس که وی ورزشگاهی را در روستای قنات کرمان جهت استفاده جوانان و نوجوانان این روستا بنا کرد اما ارزوی افتتاح ورزشگاه به دست خود سردار هیچ وقت محقق نشد.

 وی با بیان اینکه خود سردار نیز هیچ وقت ورزش را ترک نکرده بود، افزود: به گفته نزدیکانش همیشه بعد از نماز صبح حتی شده در مسیری کوتاه کوهنوردی یا پیاده روی میکرد و در تمامی رویداد های ورزشی منطقه شرکت داشت، گاهی نیز در بازی فوتبال بچه های اهالی روستای قنات شرکت میکرد و به تیم قهرمان همیشه پاداش میداد تا شور و شوق ورزش را زنده نگه دارد.

شیروانی افزود: بنا به گفته خانواده اش حاج قاسم هیچ وقت بی خیال ورزش نمیشد و همین منش ها و رفتارها تاثیر به سزایی در جذب جوانان به ورزش داشت.

این قهرمان جهانی کاراته در ادامه با تاکید بر اینکه همه ورزشکاران باید به این حقیقت پی ببرند که دوران تشویق‌ها زود خواهد گذشت و ماندگاری در پهلوانی است، اظهار کرد: تمام برنامه هایی که قرار است انجام دهیم، باید نهایت به این ختم شود که بتوانیم افراد بهتری را در جامعه تربیت کنیم و کجا بهتر از ورزش که گستردگی بسیاری دارد.

این کاراته کار ملی معتقد است باید شهید حاج قاسم سلیمانی، پرچمدار جبهه مقاومت را به عنوان الگوی کامل اخلاقی مطرح کنیم، به گونه ای که نگاه و اهدافش الگوی ورزشکاران باشد.

وی ساده زیستی و صفای رفتار حاج قاسم را مهمترین دلیل جذب مردم به این سردار بزرگ اسلام می‌داند و می‌گوید: چرا مردم از برخی از مسئولان فاصله گرفته‌اند چون آنها تجمل گرا شده‌اند خود را جدا از مردم می‌دانند و درب اتاق‌هایشان به روی مردم بسته است

 شیروانی با بیان اینکه شهید سلیمانی یک مدیرارشد بود اما یک عکس پشت میز نشینی وجود ندارد، گفت: چون وی همیشه در بین مردم و یا در میدان نبرد یا خدمت بود. پس  ورزشکاران هم اگر می‌خواهند محبوب مردم باشند باید سلیمانی وارد زندگی کنند، ساده زیست باشند و خود را از تجملات بدور کنند.

مربی تیم ملی نوجوانان و جوانان سبک کیوکوشین کاراته ایران در پایان کلامش با اشاره به ورزش باستانی که پایه و اصولِ اخلاقی و دینی دارد، اظهار کرد: سردار سلیمانی  از ورزش پهلوانی در بُعد معنوی حظ می‌بُرد و برای تکمیل بُعد جسمانی و تقویت بدنش هم به باشگاه می‌ رفت و ورزش پرورش اندام کار می‌کرد.

به خود می بالم که در سایه نام پرآوازه‌ ی این دلاورمرد ورزش می‌کنم

روح اله بذرافکن کاراته کار خرامه ای و دبیر شورای راهبردی کاتای کشور که مدال طلای مسابقات بین المللی اهواز سال ۹۷، مدال طلای مسابقات کشوری انتخابی تیم ملی و اعزامی به ژاپن سال ۹۸، مدال طلای مسابقات اوپن کیوکوشین کشورسال ۱۴۰۰ را در کارنامه ورزش خود دارد، سخن خود را با کلامی از قرآن  آغاز می‌کند و به آیه ۲۳ سوره احزاب اشاره کرد که خداوند در این آیه میفرمایند:" مومنان مردانی هستند که بر سرعهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند و پیمان خود را به آخر بردن و در راه او شربت شهادت نوشیدند و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تبدیلی در عهد و پیمان خود ندارند."

بذرافکن در ادامه گفت: زندگی حاج قاسم سلیمانی از کودکی تا لحظه شهادت سراسر از پهلوانی و رشادت است، به گونه ای که  مقام معظم رهبری در شب شهادت وی خاطرنشان کردند؛ جهاد جهاد بزرگی بود و خداوند نیز شهادت او را شهادت بزرگ قرار داد و این نعمت عظیم بر حاج قاسم که شایسته آن بود گوارا باشد.

 این قهرمان ملی با بیان اینکه حاج قاسم باید همینجور به شهادت می رسید، اظهار کرد: به گفته نزدیکان و خانواده اش، وی از دوران کودکی روحیه پهلوانی و دلیری داشته به نحوی که حتی غذای خود را به دانش‌آموزان روستای زادگاهش که از لحاظ مالی وضعیت نامساعدی داشتند می داد.

دبیر شورای راهبردی کاتای کشور در ادامه با اشاره به حضور موثر سردار سلیمانی در دوران جنگ هشت ساله ایران و عراق، عنوان کرد: وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با شروع جنگ تحمیلی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و پس از آموزش چندین گردان سپاه، در صدر یک گروهان به جبهه های حق علیه باطل اعزام و پس از رشادتهای بسیار به عنوان فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله منصوب شد و در جنگ، فرمانده عملیات های غرور آفرین والفجر ۸ کربلای ۴ و کربلای ۵ نیز بود، در پایان جنگ در سال ۱۳۶۷ به عنوان فرمانده لشکر به کرمان بازگشت و در درگیری و جنگ با اشرار که از شرق کشور هدایت می‌شدند شرکت کرد؛ در سال ۱۳۷۹ به عنوان فرمانده سپاه قدس برگزیده شد و در سال ۱۳۸۹ به مناسبت رشادت‌ها و دلاوری‌های خود درجه سرلشکری را دریافت نمود.

بذرافکن در خصوص الگو پذیری ورزشکاران از رفتار، منش و مرام حاج قاسم ، اظهار کرد: پس از شهادت غرورآفرین این سردار بزرگ، بسیاری از ورزشکاران در صفحات شخصی خویش نسبت به فوت خبر شهادت وی عکس العمل نشان دادند؛ خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی داغ ترین و سوزناک ترین خبر در چند سال گذشته عمر تمامی انسانهای آزاده بود، چون ایشان با اخلاق و رفتار خود درددل کلیه آحاد جامعه رخنه کرده و هر چه در زندگی وی بیشتر تحقیق شود به این موضوع بیشتر پی برده میبریم.

 وی با اشاره به اینکه حاج قاسم خود استاد ورزش کاراته بود، عنوان کرد: ورزشی که من نیز عمر خود را به پای آن گذاشته ام و به آن افتخار می کنم که شخصیت بزرگواری مثل حاج قاسم نیز از اساتید بزرگ این رشته ورزشی بوده است، همچنین به خود می بالیم که نام باشگاه خود را مزین به نام مبارک ایشان کرده و در سایه نام پرآوازه‌ ی این دلاور مرد ورزش می‌کنیم.

این قهرمان کاراته کشور در پایان تصریح کرد: امید است با الگو گرفتن از منش و رفتار سردار دلها حاج قاسم سلیمانی ان شاالله بتوانیم نام کشور عزیزمان ایران را در جهان سر بلند کنیم.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان